Vraag & Antwoord

Programmeren

[Delphi] <...>.SaveToStream werkt niet

3 antwoorden
  • Ik wil graag een plaatje (JPG) in een stream zetten om deze als Stream over te sturen naar een andere computer. Ik gebruik de volgende code: [code:1:83a38ccab1] uses JPEG; ... var MemoryStream: TMemoryStream; JPG: TJPEGImage; begin // Afbeelding openen en in MemoryStream plaatsen JPG := TJPEGImage.Create; JPG.LoadFromFile('C:\Afbeelding.jpg'); MemoryStream := TMemoryStream.Create; JPG.SaveToStream(MemoryStream); JPG.Free; // MemoryStream versturen // ... MemoryStream.Free; end; [/code:1:83a38ccab1] Maar de grootte (SizeOf) de MemoryStream is maar 4 :-? Hoe kan dit en wat doe ik fout?
  • Het werkt al... sorry. Het probleem lag ergens anders, niet bij SaveToStream.
  • Hehehehehe... SizeOf... Inderdaad, de SizeOf van een pointer is 4 bytes. ;) Natuurlijk moet je dus de MemoryStream.Size property gebruiken! Maar dat weet je nu dus al. Verder, niet vergeten om de stream weer terug te spoelen, oftewel de positie weer aan het begin te zetten...

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.