Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Programmeren

[Access]Rapport probleem/vraag

Paulus
1 antwoord
  • Hallo ik zit met een probleem bij het maken van mijn rapport. Het volgende is wat ik nu heb :
    Ik heb nu een tabel(controle) gemaakt met de volgende
    velden :
    ID, Datum, O1, Onderdeel, Oorzaak, Oplossing

    Hier wordt bijvoorbeeld de volgende regel ingevoerd :
    44353|4-11-02|bfb|Aardelektrode|niet aanwezig|Aanbrengen

    Het veld O1 is opgenomen, omdat het onderdeel
    Aardelektrode ook nog op een ander niveau voorkomt en het
    record moet uniek blijven, hier staat bfb voor Bouwkundig-
    Fundatie-Bliksembeveiliging.

    Nu wil ik als ik alle onderdelen van de controle heb
    ingevoerd een rapport maken, in dit rapport moeten dan de
    verschillende niveaus apart komen te staan. Dus een
    simpele query als 'Select *' helpt niet, dan krijg ik lange lijst met alle records. Nou zou ik per Onderdeel
    een aparte query kunnen maken, maar dit levert dan
    ontzettend veel query's op, namelijk 227.

    Nu zoek ik dus naar een manier waarmee alle records op een
    rapport komen, maar dat ik de plaats waar deze komen zelf
    kan aangeven, en ook nog labels kan toevoegen.
    Ik weet niet of het misschien mogelijk is omm 227 tekstvakjes neer te zetten en per tekstvak een query in te voeren, of dat er misschien nog een andere mogelijk is

    Ik hoop hiermee mijn probleem duidelijk te hebben beschreven en dat iemand een oplossing weet

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.