Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Programmeren

meerdere geluidjes tegelijk afspelen (via DirectX?)

musicom76
4 antwoorden
  • Hallo. Ik wil het volgende maken.

    Een programma wat MIDI events afluistert van een extern keyboard. Bij elke noteON event (toets indruk) moet een wavje afgespeeld worden. Bij elke noteOFF event (toets loslaat) moet datzelfde wavje direct gestopt worden.

    Ook moet het zo zijn dat er meerdere wavjes tegelijk moeten kunnen klinken. bijvoorbeeld

    tijd=0 wavje 1 aan
    tijd=1 wavje 2 aan
    tijd=2 wavje 1 uit
    tijd=3 wavje 2 uit

    Heeft iemand een idee hoe je zoiets doet ??

    Het gaat me met name dan om de WAVjes afspelen, het MIDI gedeelte moet ik ook nog uitzoeken maar suggesties hiervoor mogen in mijn MIDI topic geplaatst worden.

    Hartelijk dank voor jullie medewerking alvast !
  • In de DirectX 9.0 SDK documentatie staat geloof ik hier iets over. Maar ik zit nu op school, en heb dus de DX documentatie niet bij de hand. Misschien dat ik je vanavond meer kan helpen (als ik thuis ben).
  • Dat zou wel heel fijn zijn !!!
  • Je midi-signalen komen *nooit* daadwerkelijk tegelijk aan.
    Dit lijkt alleen maar zo voor ons mensen, maar voor een computer zit er al gauw een 'eeuwigheid' (= enkele miliseconden) tussen.

    Zolang je geen al te gekke dingen moet doen kun je bij je programma daar gebruik van maken …

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.