Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

Programmeren

wie wil belangeloos werken? geen spam

monster
44 antwoorden
  • Wat zoek ik, iemand die veel wil geven en niets ervoor terug krijgt.
    Geintje? Nee niet echt, voor een relatief kleine groep mensen moet een programma geschreven worden.
    Het gaat om kinderen die speciaal onderwijs nodig hebben.
    Bestaat hier dan nog geen software voor? Nee, deze kinderen, moeten het nu doen met programma's voor het reguliere onderwijs geschreven.
    Het enige wat je er voor terug krijgt is een goed gevoel, aangezien ik dit tegen kostprijs (liefst gratis) op de markt wil brengen.
  • Wellichte helpt het als je erbij vermeldt wat het programma moet doen of voor welke doelgroep het bestemd is. Ik kan zelf geen regel code programmeren, maar misschien is hier iemand die als ie eenmaal een uitgebreide beschrijving gelezen heeft, het spul in no-time in elkaar draait.
  • Ik kan redelijk wat in VB. Als het niet te ingewikkeld is en ik heb genoeg tijd, kan ik het redelijk snel in elkaar draaien. Wel wat info over design graag, daar ben ik k*t in. Als er hier meer mensen zijn die goed met VB om kunnen gaan (die zijn er, echt), dan stel ik voor een project @ sourceforge.net te openen. Let wel: ik doe het [i:10f91d0b7f]alleen[/i:10f91d0b7f] als de sourcecode openbaar wordt! :D (GNU hé? ;))
  • Langleve da traagheid des forums
  • -oeps-
    Opera deed vaag
  • Ik kan redelijk wat in VB. Als het niet te ingewikkeld is en ik heb genoeg tijd, kan ik het redelijk snel in elkaar draaien. Wel wat info over design graag, daar ben ik k*t in. Als er hier meer mensen zijn die goed met VB om kunnen gaan (die zijn er, echt), dan stel ik voor een project @ sourceforge.net te openen. Let wel: ik doe het [i:dcdeb0b8f7]alleen[/i:dcdeb0b8f7] als de sourcecode openbaar wordt! :D (GNU hé? ;))
  • De bedoeling is om een educatief programma te ontwikkelen.
    Het kan zo breed gebracht worden als je zelf kunt denken.
    verschillende aspecten zullen belicht worden. Voor de kleuters kun je denken aan.
    verdrietig, boos, blij, maar ook kleuren herkennen, meer/minder/evenveel. Aangezien deze kinderen snel afgeleid zijn, zal het absoluut interactief moeten zijn.
    Vooral de laagste leeftijd catogorieen hebben nu nog helemaal niets.
    In principe kun je het zien zoals Robbie Konijn en Freddie de vis, maar dan educatief gericht. Tevens is het de bedoeling dat er bijgehouden wordt waar het kind gebleven is aangezien het ene kind sneller zo'n programma doorloopt als een ander.
    En ook de prestaties/scores moeten door de leerkracht uitgelezen kunnen worden. Of het een open source moet worden, weet ik niet echt.
    Mijn programeer kennis is niet echt je van het. Maar aangezien ik nu deze kinderen les geef, weet ik wel hoe het wel en niet moet voor deze kinderen.
    Als het een open source wordt bestaat de kans dat er zelfstandig iets gemaakt word, verspreid word en z'n doel voorbij gaat. Zoals ik al aangaf wil ik proberen het gratis op de markt te brengen en ook de verspreiding gratis te laten verlopen. Ik zal dus nog hard moeten zoeken naar sponsers die dit willen financieren. Of het in VB moet? Ik weet het niet, voorlopig ben je nog de enige die eeuwige roem wilt :P
  • Ik heb het toch iets specifieker nodgi :)
    Over het open source: dit houdt alleen in dat de sourcecode oipenbaar is en dus door iedereen verbeterd kan en mag worden. Dit zorgt er bv voor dat anderen toevoegingen kunnen maken ed.
  • Bijvoorbeeld…
    [img:c968719037]http://platypusnet.9p.org.uk/VB/SpecOW/001.jpg[/img:c968719037]
    ??
  • Over die open source wil ik rustig in de toekomst over vechten en desnoods verliezen :wink:
    Kinderen van deze leeftijd kunnen nog niet lezen.
    Voorbeeld:
    Eerst krijgen ze een rood scherm te zien, ze krijgen dan te horen "rood, zeg mij maar na rood"
    Daarna nog een beeld met rode snoepjes, blaadjes, balletjes.
    Ze krijgen weer te horen "rood we gaan nu de kleur rood leren"
    Nu komt de oefening:
    een boom hieraan zitten 3 verschillende kleuren blaadjes aan.
    De kinderen krijgen van een stem te horen zoek alle rode blaadjes.
    Als ze het rode blaadje aangeklikt wordt dwarrelt het met een melodietje weg en krijgen ze te horen hoe goed ze dit hebben gedaan.
    Klikken ze op de verkeerde kleur dan horen ze iets anders.
    En zo gaat het maar door en door.
    Vergeet niet dat de kinderen allemaal op speciaal onderwijs zitten.
    De meeste zijn kinderen met ADHD, autisme, asperge syndroom etc, etc.
  • Het programma waar nu mee gewerkt wordt is deze
    http://www.awbruna.nl/mmbs/deel1.htm
    Die is te moeilijk, het is teveel op regulier onderwijs afgestemd.
    Als je naar beneden scrolt op deze pagina heb je wel een redelijk beeld.
  • Kijk anders eens naar het project van een medeforummer Phaas; die is zoiets aan het opzetten onder Linux:

    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=82931

    en

    http://educat.cjb.net/

    Hoewel… Ik heb even gekeken, maar ik denk dat het op een wat hogere leeftijdsgroep gericht is. Maar goed, misschien kun je bij Barry eens een balletje opgooien over een aangepaste versie…
  • Hey,

    Ik kan ook wel redelijk vb en wil ook wel meehelpen. Heb de komende maand echter weinig tijd maar daarna tijd genoeg.
  • [quote:f91cd0d92d="Captain_Kansloos"]Kijk anders eens naar het project van een medeforummer Phaas; die is zoiets aan het opzetten onder Linux:

    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=82931

    en

    http://educat.cjb.net/

    Hoewel… Ik heb even gekeken, maar ik denk dat het op een wat hogere leeftijdsgroep gericht is. Maar goed, misschien kun je bij Barry eens een balletje opgooien over een aangepaste versie…[/quote:f91cd0d92d]

    Educat en hetgeen ik voor ogen heb liggen denk ik te ver uit elkaar.
    Zoals al eerder gezegt, software ontwikkeld voor regulier onderwijs is voor een compleet andere doelgroep.
    Deze kinderen letten ook op heel andere details dan "normale" kinderen.
    Van de oefeningen die ik ze heb laten doen kan ik een mooi voorbeeld geven.
    We waren bezig met de kleuren.
    Elke kleur had zo z'n eigen oefeningen, alleen de kleur rood sloeg aan.
    Waarom? Ze konden dan kraaltjes aan een ketting rijgen en als ze dan naar beneden gleden hoorden ze "ping".
    Wat vonden ze hieraan zo leuk? Het naar beneden glijden van de kraaltjes.
    Mijn kind, zelf ook autistisch kan uren bezig zijn met z'n knikkerbaan.
    Steeds maar weer knikker pakken en tok, tok, tok hij is beneden.
    Waarom? Omdat er niets veranderd. Het is moeilijk om de juiste prikkel te vinden, om jezelf in zo'n kind te verplaatsen.
    Nu zou je zeggen, maak een zo simpel mogelijk programma waar haast niets veranderd. Fout, ze moeten immmers wel zichzelf ontwikkelen. Dat doen ze niet als ze na 4 uur nog steeds met die knikkerbaan bezig zijn.
    Als er een oefening bij zit die deze groep kinderen niet direct aanspreekt, zijn ze in staat om te weigeren de oefening te doen.
    Al ziet het er nog zo leuk uit voor volwassenen, of andere kleuters.
    Degenen die zich in dit project storten zullen dus bereid moeten zijn om na dagen of weken werk te horen te krijgen dat de kinderen het niets vinden. Natuurlijk kan het soms opgelost worden door kleine details, maar toch. Kritiek krijgen is goed, maar de ervaring leert dat deze doelgroep wel heel erg hard kan zijn.
    Wanneer is het dan wel leuk? Als je de juiste prikkel hebt gevonden, die stimulans om die kinderen met de oefening te laten werken en leren. Omdat je tegen beter weten in hebt besloten om gebruik te maken van een andere kleur combinatie, of nou ga zo maar door.
    Als zo'n kind naar je toe komt en verteld dat die "hond" (jij hebt een olifant gemaakt, maar goed) lief is. Verder staat het natuurlijk geweldig op je C.V. als je zo'n minderhedengroep iets hebt kunnen leren.
    Volgens mij dwaal ik af, ik hoop gewoon dat er nog meer mensen buiten webspider en wouter zich geroepen voelen om zich hiervoor in te zetten.
    Ook iedereen die denkt op een eigen manier een aanvulling te kunnen zijn nodig ik natuurlijk uit om mee te helpen.
    Zelf heb ik nog nooit zo'n project op mijn hals gehaald, maar ben bereid om te leren.
    Mijn eigen functie? Ik hoop dat ik mijn eigen kennis als ouder en "leerkracht" hierin kwijt kan.
    Ook de manier waarop captain_kansloos z'n steentje bijdraagt is natuurlijk al fijn. BTW ik zal met Barry natuurlijk wel contact opnemen. wellicht heeft hij al een wiel uitgevonden.
    Wat tijd/werk betreft: Ik zal proberen een lijst te maken, waarvan ik denk dat ze een must zijn om in dit programma te zitten.
    Dan kan iedereen die zich aanmeld zelf kijken of hij/zij hier tijd voor heeft of kan maken.
    Persoonlijk ben ik bang dat het een langlopend project wordt, maar elke inzet wordt gewaardeerd.
  • [code:1:b4f94faae4]
    Gevoelens:
    Blij, boos, verdrietig, bang

    Weer:
    Regen, zon, sneeuw
    Voor gevorderden, storm, bliksem, donder, hagel

    Astrologie:
    Zon, maan, sterren

    Kleuren:
    Rood, geel, blauw, groen, oranje, paars, bruin
    Voor gevorderden, zwart, wit, grijs, roze

    Vormen:
    Rond, vierkant, driehoek
    Voor gevorderden, rechthoek, ovaal

    Verschillen:
    Dik-Dun, Nat-Droog, Donker-Licht, Zwaar-Licht,
    Voor gevorderden, Ver-Dichtbij, Diep-Hoog, Plat-Bol, Boven-Onder

    Bergen, zee

    Natuur:
    Boom, struik, gras, bloem

    Dieren:
    Hond, poes, konijn, olifant, paard, vlinder, vogel, varken, koe
    Voor gevorderden, hert, giraffe, pinquin, nijlpaard, kameel,

    Vervoer:
    Auto, fiets, bus, trein, vliegtuig

    Huis:
    Huis, boerderij,
    Voor gevorderden, fabriek, flat

    Rekenen:
    Meer, minder, evenveel

    Lichaam:
    Hoofd, arm, been, voet, hand, neus, oog, mond, vingers, buik
    Voor gevorderden, tong, navel, schouders, knie

    Kleding:
    Trui, broek, jas, schoenen
    Voor gevorderden, ondergoed, blouse, veters, sloffen

    Uit het dagelijks leven:
    Tafel, stoel, kopje, beker etc…..

    Eten, drinken:
    Brood, warm eten

    Ritmes van de dag
    Opstaan, aankleden, eten, school, eten, school, spelen, warm eten, tv kijken, tanden poetsen, douchen, verhaaltje, naar bed.

    Dagen van de week:
    Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag
    Voor gevorderden, verschil doordeweeks, weekeinde, vakantie
    [/code:1:b4f94faae4]

    Sommige dingen kunnen gecombineerd worden, zoals "de rode auto" de blauwe fiets"
    Dit lijstje heb ik nu gewoon uit de losse hand gemaakt.
    Ik zal vast iets zijn vergeten, maar dan heb je toch een beter overzicht.
  • okeej, we hebben nog wel iemand nodig voor geluid iig!!
  • [quote:56052cad03="webspider"]okeej, we hebben nog wel iemand nodig voor geluid iig!![/quote:56052cad03]
    Bedoel je de muziek, of zo'n mooie zwoele damesstem?
    Geloof me mijn stem is hier niet geschikt voor, veel te hard en een iritante "R".
  • - zwoele dames én mannenstem
    - graphicsdesigner voor
    A. graphics als blaadjes, gezichtjes, ed
    B. 'diploma' na bv de kleuren, de alledaagse dingen, en dergelijke
    - muziekdesigner voor midi ed
    - programmeurs
    - mensen met ervaring met (kinderen van) het speciaal onderwijs, als bétatesters
    - natuurlijk kinderen om te vragen wat zij er van vinden :)
  • gelukkig kan ik voor de laatste twee benodigheden zorgen :P
    Per PB is ook al hulp aangeboden.
  • Gevoelens:
    Blij, boos, verdrietig, bang

    Weer:
    Regen, zon, sneeuw
    Voor gevorderden, storm, bliksem, donder, hagel

    Astrologie:
    Zon, maan, sterren

    Kleuren:
    Rood, geel, blauw, groen, oranje, paars, bruin
    Voor gevorderden, zwart, wit, grijs, roze

    Vormen:
    Rond, vierkant, driehoek
    Voor gevorderden, rechthoek, ovaal

    Verschillen:
    Dik-Dun, Nat-Droog, Donker-Licht, Zwaar-Licht, [b:2c5dfe010d]Ver-Dichtbij, snel-Langzaam[/b:2c5dfe010d]
    Voor gevorderden, Ver-Dichtbij, Diep-Hoog, Plat-Bol, Boven-Onder

    Bergen, zee

    Natuur:
    Boom, struik, gras, bloem

    Dieren:
    Hond, poes, konijn, olifant, paard, vlinder, vogel, varken, koe
    Voor gevorderden, hert, giraffe, pinquin, nijlpaard, kameel, [b:2c5dfe010d]big, lam, kalf, veulen[/b:2c5dfe010d]

    Vervoer:
    Auto, fiets, bus, trein, vliegtuig

    Huis:
    Huis, boerderij,
    Voor gevorderden, fabriek, flat

    Rekenen:
    Meer, minder, evenveel

    Lichaam:
    Hoofd, arm, been, voet, hand, neus, oog, mond, vingers, buik
    Voor gevorderden, tong, navel, schouders, knie

    Kleding:
    Trui, broek, jas, schoenen
    Voor gevorderden, ondergoed, blouse, veters, sloffen

    Uit het dagelijks leven:
    Tafel, stoel, kopje, beker etc…..

    Eten, drinken:
    Brood, warm eten

    Ritmes van de dag
    Opstaan, aankleden, eten, school, eten, school, spelen, warm eten, tv kijken, tanden poetsen, douchen, verhaaltje, naar bed.

    Dagen van de week:
    Maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag
    Voor gevorderden, verschil doordeweeks, weekeinde, vakantie

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.