Vraag & Antwoord

OS Windows

Systeemherstel XP (herhaling)

19 antwoorden
  • Deze vraag heb ik een tijd geleden ook gesteld, maar nog niet de oplossing ontvangen. Systeem: Windows XP Home Edition met SP1. Na het overzetten met Drive Image van de systeemschijf naar een nieuwe drive en deze vervolgens als master geplaatst. Als ik nu kijk bij "Systeemherstel" dan kom ik de nieuwe C-schijf niet tegen in het overzicht. In sysherstel staan de volgende stations aangegeven: G: D: M: H: dit moet m.i. zijn: C: D: G: M: H: G: was vroeger de systeemschijf met nog steeds de oude systeemgegevens er op. Sysherstel ziet deze schijf nog steeds als systeemschijf. In schijfbeheer wordt C: wel herkent als systeemschijf. Er is op C: nog meer dan 7GB over dus plaats genoeg. Ik heb het systeemherstel uitgeschakeld, na opnieuw opstarten wordt systeemherstel automatisch weer ingeschakeld maar de C: schijf is nog steeds in het overzichtje niet te vinden. Verder loopt alles als een zonnetje, alleen kan ik geen systeemherstel van de C: schijf maken. Groetjes, Jos
  • Volgens mij, als je een imagebestand overzet moet de nieuwe schijf net zo groot zijn als de oude. Ik begrijp uit je bericht, dat C veel groter is ?. En hoezo kijk je bij systeemherstel ?. Heb je al eens met Fdisk gekeken ?. Zijn G en C qua structuur aan elkaar gelijk, dus beide FAT32 of NTFS ?
  • De partities zijn exact even groot en van het zelfde type (NTFS). Alles werkt ook prima, alleen is het niet mogelijk een systeemherstel van de C:-schijf te maken omdat hij niet in het overzicht van sysherstel voorkomt.
  • Ik weet niet of dit je kan helpen. Je kan een systemrestorel proberen te herstellen door onderstaande in een kladblok-bestand te plakken. Sla het op als xxx.reg. Nadien nog even op klikken op de wijzigingen in het register door te voeren. [code:1:9e34cbd2c5]Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore] "DisableConfig"=dword:00000000 "DisableSR"=dword:00000000 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer] "NoSaveSettings"=dword:00000000 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\sr] "Type"=dword:00000002 "Start"=dword:00000000 "ErrorControl"=dword:00000001 "Tag"=dword:00000004 "ImagePath"=hex(2):53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,33,00,32,00,5c,00,44,00,\ 52,00,49,00,56,00,45,00,52,00,53,00,5c,00,73,00,72,00,2e,00,73,00,79,00,73,\ 00,00,00 "DisplayName"="System Restore Filter Driver" "Group"="FSFilter System Recovery" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\sr\Parameters] "FirstRun"=dword:00000000 "DontBackup"=dword:00000000 "MachineGuid"="{EAAFAEEC-4AFE-42BE-83D9-C12FDD4942A6}" [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\sr\Security] "Security"=hex:01,00,14,80,90,00,00,00,9c,00,00,00,14,00,00,00,30,00,00,00,02,\ 00,1c,00,01,00,00,00,02,80,14,00,ff,01,0f,00,01,01,00,00,00,00,00,01,00,00,\ 00,00,02,00,60,00,04,00,00,00,00,00,14,00,fd,01,02,00,01,01,00,00,00,00,00,\ 05,12,00,00,00,00,00,18,00,ff,01,0f,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,\ 20,02,00,00,00,00,14,00,8d,01,02,00,01,01,00,00,00,00,00,05,0b,00,00,00,00,\ 00,18,00,fd,01,02,00,01,02,00,00,00,00,00,05,20,00,00,00,23,02,00,00,01,01,\ 00,00,00,00,00,05,12,00,00,00,01,01,00,00,00,00,00,05,12,00,00,00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\sr\Enum] "0"="Root\\LEGACY_SR\\0000" "Count"=dword:00000001 "NextInstance"=dword:00000001 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\LocalMachine\Software\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore] "DisableSR"=dword:00000000 [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\LocalMachine\Software\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore] "DisableConfig"=dword:00000000 [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\LocalMachine\Software\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore] [-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore] [-HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Group Policy Objects\LocalMachine\Software\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore][/code:1:9e34cbd2c5]
  • Ik heb de registerwijziging aangebracht, helaas er is niets veranderd, C: komt nog steeds niet voor in het overzicht voor systeemherstel. In ieder geval bedankt voor de moeite, Jos
  • En als je met Fdisk kijkt ?. Dan wel ?. Als je nu eens gewoon de schijf formatteert en XP er opnieuw opzet ?.
  • C: is overal aanwezig (fdisk, defragmenteren, verkenner, etc. etc.) noem maar op, behalve bij systeemherstel. Om nu de C:-schijf te formateren vind ik wel heel erg drastisch vooral omdat alles verder goed functioneerd.
  • Al geprobeerd door systeemherstel eens volledig uit te schakelen, rebooten en weer in te schakelen? Hou er wel rekening mee dat je huidige systeemherstelpunten dan wel verdwenen zijn....
  • Uit en weer inschakelen ook geprobeerd, geen effect.
  • [quote:c6ece0e1c8="jolandw"] Om nu de C:-schijf te formateren vind ik wel heel erg drastisch [/quote:c6ece0e1c8] Nee, hoe lang ben je nu al bezig om het voor elkaar te krijgen ?. Terwijl formatteren en opnieuw installeren binnen 2 a 3 uur gebeurd is. :roll: :roll: :roll: :roll:
  • Met een paar uur voor formatteren en opnieuw installeren van XP ben ik het niet eens. Wat te denken van alle updates zoals SP1, alle nieuwe drivers en nog maar te zwijgen over de diverse programma's. Dat wordt dus een paar dagen. Juist om dit te vermijden heb ik een image van de systeemschijf gemaakt. Desondanks bedankt voor de reactie. Groetjes, Jos
  • tj, dat is wel zo, maar de kans dat je het dan WEL voor elkaar hebt is groter dan nu. Nu blijf je gewoon aan het klooien. andere tip: gebruik 1 harde schijf als backup en gebruik racks. Als de oel dan weer vastloopt, wissel je ze om en hoef je alleen de harde schijf te copieeren naar de gecrashte, zodat je weer een goede backup hebt.
  • http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=88&View=en-us&qu=system+restore+xp pas eventueel de trefwoorden aan. Of Google ook gebruiken.
  • Ik heb contact gezocht met de Support afdeling van Microsoft, die gaven het advies om alle sleutels in HKEY_LOCAL_MACHINE, SYSTEM, MountedDevices te verwijderen. Na opnieuw opstarten waren alle drives en partities weer opnieuw toegewezen en zijn de problemen opgelost. :P Bedankt voor alle reacties, Jos
  • Erg fijn dat het gelukt is. Hoe had je dit nu via de MS knowledge database kunnen vinden? Staat zoiets er wel in? Geeft een beter zicht op hoe we de volgende keer zo'n probleem aan kunnen pakken/oplossen.
  • Door de aankoop van Windows XP kan je 2x gratis hulp van Microsoft voor dat product krijgen. Dat kan door middel van "Hulp en ondersteuning" of telefonisch (020 5001005)gebeuren. Wel moet men dan het gratis paspoort van Microsoft aanvragen. Jos
  • die hulp en ondersteuning ken ik, want op die manier heb ik mijn hotfix ooit aangevraagd. Mijn vraag is waarschjinlijk niet duidelijk genoeg: heb je het zelf op het web via hun search in de knowledge database terug kunnen vinden. Waarom zou je dat nog doen......? Immers dat helpt je een volgende keer bij het zelf oplossen, immers je hebt nog maar 1x telefoonhulp tegoed ... ;) PS: voor zo'n pakket belachelijk weinig, 2 x gratis hulp...
  • Ik heb de hele knowledge database doorgespit maar niets kunnen vinden wat precies op mijn probleem sloeg. Op een ander forum (ik kan helaas niet meer terugvinden welke dat was) kwam wel exact het zelfde probleem voor, maar ookdaar kwam er geen oplossing uit. Jos
  • met jouw info even verder gekeken: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/q223/1/88.asp&NoWebContent=1 Is wel voor Win 2000 gebaseerde systemen... via Google vond ik: http://www.experts-exchange.com/Operating_Systems/WinXP/Q_20328944.html via http://www.cpcug.org/user/clemenzi/technical/WinExplorer/xp.htm kom je ook op de 1e. Het was wel effe zoeken, maar het kan. Als je een herstelpunt aanmaakt kun je dot soort dingen altijd proberen. Maar: fijn dat 't werkt en daar ging het om

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.