Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Windows98 Systeem is bezet en onstabiel geworden

M@rc
25 antwoorden
  • Mijn windows98 pc loopt de laatste tijd regelmatig vast waarna blauwe schermen vermelden dat mijn systeem bezet is of onstabiel geworden is!!
    Ik heb overbodige programma's van mijn computer verwijderd, schijfcontrole uitgevoerd en gedefragmenteerd maar niets helpt, de pc blijft vastlopen. :cry:
    Iemand enig idee wat de oorzaak hiervan kan zijn of wat te doen??

    vr.gr.smeenk :wink:
  • wijziging van hardware gedaan of onlangs nog progs bijgeplaatst?
    welke foutmeldingen krijg je als je een blauw scherm krijgt?
    elie
  • Nee, geen wijzigingen in de hardware, het probleem treedt meestal op in combinatie van IE6. het lukt dan ineens niet meer om een actief scherm te sluiten. CTRL + ALT + Delete gebruiken om deze vensters te sluiten werkt ook niet, meestal veschijnt op dat moment de melding dat het systeem bezet is, de optie wachten levert na enige tijd het 2e blauwe scherm op dat het systeem onstabiel geworden is.

    Normaal afsluiten gaat dan ook niet meer, moet daarvoor gewoon de reset-knop van de PC gebruiken :evil:

    smeenk :wink:
  • moest ik van u zijn, zou ik een format c uitvoeren, alle belangrijke gegevens opslaan op cdrom of diskette en alles herinstalleren, dan begin je weer met een schone lei begrijp je
    veel succes
    elie
  • Check je hele PC eens op trojans met Ad Aware en/of SpyBot. De PC van mijn zoon vertoonde dezelfde symptomen: BSOD's, niet meer afsluiten, etc. Bleek een trojan te zijn (welke weet ik niet meer). Verwijderd met Ad Aware en daarna geen problemen meer gehad.
    Kijk ook eens m.b.v. msconfig wat er allemaal opgestart wordt (zo ben ik achter de trojan-infectie gekomen).
  • [quote:98906e5120="chris middelburg"]Check je hele PC eens op trojans met Ad Aware en/of SpyBot. De PC van mijn zoon vertoonde dezelfde symptomen: BSOD's, niet meer afsluiten, etc. Bleek een trojan te zijn (welke weet ik niet meer). Verwijderd met Ad Aware en daarna geen problemen meer gehad.
    Kijk ook eens m.b.v. msconfig wat er allemaal opgestart wordt (zo ben ik achter de trojan-infectie gekomen).[/quote:98906e5120]Heb ad aware zelf ook op mijn pc: Niets gevonden, ook msconfig levert niets verdachts op
    [quote:98906e5120="elios"]moest ik van u zijn, zou ik een format c uitvoeren, alle belangrijke gegevens opslaan op cdrom of diskette en alles herinstalleren, dan begin je weer met een schone lei begrijp je [/quote:98906e5120] Zou inderdaad een hele goede oplossing kunnen zijn, ik zie het echter wel als een soort paardenmiddel als al het andere niet meer helpt omdat ik een vrij uitgebreid managementprogramma op mijn pc heb staan dat behoorlijk veel werk oplevert om opnieuw te installeren.

    vr.gr.smeenk :wink:
  • kan ik best begrijpen, maar als je terug installeerd, maak dan een partitie waar enkel je OS opkomt en dan een of meerdere partities voor je progs, is mss wel een paardemiddel, maar zie anders weinig uitkomst voor je prob
    elie
  • Ik weet ook niet hoelang je de huidige installatie al hebt draaien, maar na een jaar draaien zijn de genoemde symptonen niet geheel onbekend. Her-installatie is dan inderdaad wel een paardemiddel, maar meestal wel met het beste resultaat.
    Als je overigens voor deze optie kiest zou het ook handig zijn om direct daarna een image te maken, zodat je in de toekomst in heel korte tijd, je systeem weer vers hebt.
  • Bij ons was hetzelfde probleem veroorzaakt door 1 slechte geheugenmodule, en zoals gekend is Windows 95 & 98 daar gevoelig voor. Dus eens memtest draaien vanop een floppie.
    http://www.memtest86.com/
  • [quote:860ae971a3="Pceetje"]Bij ons was hetzelfde probleem veroorzaakt door 1 slechte geheugenmodule, en zoals gekend is Windows 95 & 98 daar gevoelig voor. Dus eens memtest draaien vanop een floppie.
    http://www.memtest86.com/[/quote:860ae971a3]Ik heb die memtest ook geprobeerd maar geen fouten gevonden. Kan het kloppen dat die memtest continu door blijft gaan??
    [quote:860ae971a3="Peter Vooges"]Ik weet ook niet hoelang je de huidige installatie al hebt draaien, maar na een jaar draaien zijn de genoemde symptonen niet geheel onbekend. Her-installatie is dan inderdaad wel een paardemiddel, maar meestal wel met het beste resultaat.
    Als je overigens voor deze optie kiest zou het ook handig zijn om direct daarna een image te maken, zodat je in de toekomst in heel korte tijd, je systeem weer vers hebt.[/quote:860ae971a3]Mijn installatie draait al vanaf juni 2000, zo'n jaar geleden had ik ook veel last van blauwe schermen, toen heb ik aan de hand van tips hier op het forum de boel weer aan het draaien gekregen. Ik ben bang dat het deze keer definitief afgelopen is.

    vr.gr.smeenk
  • Overstappen op Windows 2000 of Xp, wat ik toen ook heb gedaan, veel stabieler (gebouwd op de kern van het stabiele NT), op eenzelfde Pc was het veel stabieler en bleven blauwe schermen uit.
  • [quote:7a72071dde]Pceetje Geplaatst: 11 Jan 2004 11:18 Onderwerp:

    ——————————————————————————–

    Overstappen op Windows 2000 of Xp, wat ik toen ook heb gedaan, veel stabieler (gebouwd op de kern van het stabiele NT), op eenzelfde Pc was het veel stabieler en bleven blauwe schermen uit[/quote:7a72071dde]

    Voor een niet al te snel systeem is dit niet haal baar ben ik zelf achter gekomen.

    Probeer eerst het volgende voor dat je gaat formateren:
    [quote:7a72071dde]M@rc
    Ouwe rot


    Geregistreerd op: 10-2-2002
    Berichten: 2720
    Woonplaats: België
    Geplaatst: Za Jan 10, 2004 9:56 am Onderwerp:

    ——————————————————————————–

    Download HijackThis. http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip?
    Unzip en run het programma. Klik op scan, save log en sla het log op als een .txt bestand.
    Kopieer en plak de inhoud in je volgende post.[/quote:7a72071dde]

    Als beide programma's niet werken kan je waarschijnlijk wel gaan formateren.

    Succes, NoNoAD
  • [quote:06eda3ca17="NoNoAD"]
    Voor een niet al te snel systeem is dit niet haal baar ben ik zelf achter gekomen.

    Probeer eerst het volgende voor dat je gaat formateren:
    Download HijackThis. http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip?
    Unzip en run het programma. Klik op scan, save log en sla het log op als een .txt bestand.
    Kopieer en plak de inhoud in je volgende post.
    Als beide programma's niet werken kan je waarschijnlijk wel gaan formateren.

    Succes, NoNoAD[/quote:06eda3ca17]Het progje werkt niet, ik krijg de volgende melding te zien:
    [img:06eda3ca17]http://home.hetnet.nl/~stefsmeenk/hijackthis.gif[/img:06eda3ca17]

    vr.gr.smeenk
  • http://www.tomcoyote.org/
    probeer het van af deze site te downloaden.

    Of zoek anders op google voor je probleem.
    gr, NoNoAD
  • [quote:64a2055144="smeenk"][quote:64a2055144="NoNoAD"]
    Voor een niet al te snel systeem is dit niet haal baar ben ik zelf achter gekomen.

    Probeer eerst het volgende voor dat je gaat formateren:
    Download HijackThis. http://www.merijn.org/files/hijackthis.zip?
    Unzip en run het programma. Klik op scan, save log en sla het log op als een .txt bestand.
    Kopieer en plak de inhoud in je volgende post.
    Als beide programma's niet werken kan je waarschijnlijk wel gaan formateren.

    Succes, NoNoAD[/quote:64a2055144]Het progje werkt niet, ik krijg de volgende melding te zien:
    [img:64a2055144]http://home.hetnet.nl/~stefsmeenk/hijackthis.gif[/img:64a2055144]

    vr.gr.smeenk[/quote:64a2055144]
    Dan eerst [b:64a2055144]Visual Basic runtime[/b:64a2055144] downloaden en installeren
  • [quote:81af9059ad="chris middelburg"]Dan eerst [b:81af9059ad]Visual Basic runtime[/b:81af9059ad] downloaden en installeren[/quote:81af9059ad]
    Blijkbaar een gouden greep want HijackThis werkt nu wel.
    Hier de geproduceerde [b:81af9059ad]LOGFILE[/b:81af9059ad]

    vr.gr.smeenk :wink:
  • Nee nu zien we niet alles wat in de log staat.
    Zet het hele log op het forum zoals boven beschreven.

    gr, NoNoAD
  • Logfile of HijackThis v1.97.7
    Scan saved at 17:46:11, on 11-1-04
    Platform: Windows 98 Gold (Win9x 4.10.1998)
    MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

    Running processes:
    C:\WINDOWS\SYSTEM\KERNEL32.DLL
    C:\WINDOWS\SYSTEM\MSGSRV32.EXE
    C:\WINDOWS\SYSTEM\MPREXE.EXE
    C:\WINDOWS\SYSTEM\MSTASK.EXE
    C:\WINDOWS\SYSTEM\mmtask.tsk
    C:\WINDOWS\EXPLORER.EXE
    C:\WINDOWS\TASKMON.EXE
    C:\WINDOWS\SYSTEM\SYSTRAY.EXE
    C:\WINDOWS\STARTER.EXE
    C:\PROGRAM FILES\NORTON ANTIVIRUS\NAVAPW32.EXE
    C:\WINDOWS\RunDLL.exe
    C:\WINDOWS\SYSTEM\DDHELP.EXE
    C:\WINDOWS\SYSTEM\PSTORES.EXE
    C:\WINDOWS\SYSTEM\RNAAPP.EXE
    C:\WINDOWS\SYSTEM\TAPISRV.EXE
    C:\PROGRAM FILES\MAILWASHER\MAILWASHER.EXE
    C:\PROGRAM FILES\INTERNET EXPLORER\IEXPLORE.EXE
    C:\UNZIPPED\HIJACKTHIS\HIJACKTHIS.EXE

    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.jethomepage.com/ie/
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.nl/0SENLNL/SAOS02
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://home.hetnet.nl/~smeenk7104/js/webdesign.htm
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Microsoft Internet Explorer van Het Net
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyServer = proxy.hetnet.nl:8080
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = http://searchbar.linksummary.com/
    O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINDOWS\SYSTEM\MSDXM.OCX
    O4 - HKLM\..\Run: [ScanRegistry] C:\WINDOWS\scanregw.exe /autorun
    O4 - HKLM\..\Run: [Taakcontrole] C:\WINDOWS\taskmon.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [SystemTray] SysTray.Exe
    O4 - HKLM\..\Run: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
    O4 - HKLM\..\Run: [EnsoniqMixer] starter.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [Norton Auto-Protect] C:\PROGRA~1\NORTON~1\NAVAPW32.EXE /LOADQUIET
    O4 - HKLM\..\Run: [Tweak UI] RUNDLL32.EXE TWEAKUI.CPL,TweakMeUp
    O4 - HKLM\..\Run: [NAV DefAlert] C:\PROGRA~1\NORTON~1\DEFALERT.EXE
    O4 - HKLM\..\RunServices: [LoadPowerProfile] Rundll32.exe powrprof.dll,LoadCurrentPwrScheme
    O4 - HKLM\..\RunServices: [SchedulingAgent] mstask.exe
    O4 - HKLM\..\RunServices: [ScriptBlocking] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Script Blocking\SBServ.exe" -reg
    O4 - HKCU\..\Run: [Taskbar Display Controls] RunDLL deskcp16.dll,QUICKRES_RUNDLLENTRY
    O4 - Startup: TextBridge Instant Access OCR.lnk = C:\Program Files\TextBridge Classic\Bin\TBMenu.exe
    O9 - Extra button: Related (HKLM)
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Show &Related Links (HKLM)
    O11 - Options group: [TOEGANKELIJKHEID] Toegankelijkheid
    O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
    O16 - DPF: {9F1C11AA-197B-4942-BA54-47A8489BB47F} (Update Class) - http://v4.windowsupdate.microsoft.com/CAB/x86/ansi/iuctl.CAB?37880.8939467593

    Zelf denk ik dat [b:c61d35312c]searchbar.linksummary.com/ [/b:c61d35312c] niet helemaal zuivere koffie is

    vr.gr.smeenk :wink:
  • Dit baart me zorgen:
    C:\WINDOWS\RunDLL.exe
    info: http://www.sophos.com/virusinfo/analyses/trojanaftp01.html
    en http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary
    undll/

    Virusdefinities updaten en scannen dus! (of onlinescan doen)

    Laat HT nog volgende items repareren
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer,SearchURL = http://www.jethomepage.com/ie/
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,SearchAssistant = http://searchbar.linksummary.com/
  • Ik zie geen verschil met de vorige, dus mijn fout.
    Het log van mij zag er iets anders uit ( duu :oops: ), dus daarom die vraag om het online te zetten.

    Doe wat M@rc zecht, dan kom je er wel uit.
    succes, NoNoAD

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.