Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Issues in Windows XP

MAXimum
17 antwoorden
  • Ik zit me eigen al een hele tijd te ergeren aan de volgende dingen:

    - Tijdens het opstarten van Windows XP willen meestal de meeste systray icons niet laden (teveel services of iets anders?) en soms weer wel. Ik weet dat uitloggen en weer inloggen dit probleem verhelpt maar het is natuurlijk niet ideaal.

    - Om door te gaan op mijn vorige issue, ik heb een Logitech Desktop MX set… en ook met de laatste drivers wil meestal iTouch niet laden tijdens het opstarten van Windows XP. Hierdoor werken mijn keyboard functies natuurlijk niet. In C: wordt het volgende bestand aangemaakt: itouch_crash_info.txt.

    - Deze laatste issue die ik me zo gauw kan bedenken gaat over m'n Logitech Muis (MX 700). Na enige tijd houden de functie die zijn ingesteld in MouseWare er gewoon mee op. Double click op 1 knop b.v.

    Ik weet dat ik eigenlijk Logitech hierop moet aanspreken maar support laat ook te wensen over.

    Alvast bedankt.
  • Zie je wel alle icoontjes als je klikt op "verborgen pictogrammen weergeven". (<<) .

    Wat staat er in itouch_crash_info.txt? De inhoud zal toch wel een clue geven.
  • [quote:c49b56fb6a="Ben Jonson"]Zie je wel alle icoontjes als je klikt op "verborgen pictogrammen weergeven". (<<) .

    Wat staat er in itouch_crash_info.txt? De inhoud zal toch wel een clue geven.[/quote:c49b56fb6a]
    De verborgen iconen functie staat wel aan… maar ook als deze uit staat worden de meeste iconen simpelweg meestal niet geladen.

    En 'itouch_crash_info.txt' is een leeg bestand :-?
  • Dit is een Logitech probleem. Na wat aandringen kreeg ik, indertijd, de volgende suggesties:
    [1] Installeer eerst de muis, en pas daarna het toetsenbord.
    [2] Zorg er bij de installatie voor dat de bestanden van muis en toetsenbord niet naar dezelfde map(pen) wordt geschreven.
    Hiermee rekening houdend heb ik daarna nooit meer problemen ondervonden bij de installatie - hoewel ik de laatste tijd soms ineens weer twee keer het muis-icoon zie verschijnen terwijl er maar één proces loopt… Uitloggen/inloggen verhelpt dat overigens, en zelfs met twee iconen werkt de muis probleemloos.
  • [quote:fa76b5d349="bavel"]Dit is een Logitech probleem. Na wat aandringen kreeg ik, indertijd, de volgende suggesties:
    [1] Installeer eerst de muis, en pas daarna het toetsenbord.
    [2] Zorg er bij de installatie voor dat de bestanden van muis en toetsenbord niet naar dezelfde map(pen) wordt geschreven.
    Hiermee rekening houdend heb ik daarna nooit meer problemen ondervonden bij de installatie - hoewel ik de laatste tijd soms ineens weer twee keer het muis-icoon zie verschijnen terwijl er maar één proces loopt… Uitloggen/inloggen verhelpt dat overigens, en zelfs met twee iconen werkt de muis probleemloos.[/quote:fa76b5d349]
    Ik installeer altijd via die volgorde.

    En het probleem blijft bestaan. Echter het systray probleem is zeker weten een Windows probleem.
  • Zeer triest dat niemand hier iets vanaf blijkt te weten… :evil:
  • [quote:06691e31fc="EMu-LoRd"]Zeer triest dat niemand hier iets vanaf blijkt te weten… :evil:[/quote:06691e31fc]
    download is de nieuwste drivers van logitech.

    en geef is wat meer info over je pc , en programma's die geistalleerd zijn.
    en op de achtergrond draaien

    T'is puur gokken natuurlijk als we zo weining over je systeem weten! :evil:
  • [quote:c17c336450="taco78"]download is de nieuwste drivers van logitech.

    en geef is wat meer info over je pc , en programma's die geistalleerd zijn.
    en op de achtergrond draaien

    T'is puur gokken natuurlijk als we zo weining over je systeem weten! :evil:[/quote:c17c336450]
    Ik heb altijd de nieuwste drivers van Logitech.

    En over m'n systeem valt niet echt meer relevants te vertellen (P4, 512 MB, Logitech MX) behalve misschien over de programma's die ik op de achtergrond draai. Ik heb er een toch wel een aantal draaien ja… misschien afsluiten wilde je zeggen? Pff, ik heb sommige programma's niet voor niets draaien (zoals Norton). Vindt het vreemd dat niemand hetzelfde probleem heeft en nee de batterijen zijn niet op.
  • [quote:d3fb4013a3="EMu-LoRd"][quote:d3fb4013a3="taco78"]download is de nieuwste drivers van logitech.

    en geef is wat meer info over je pc , en programma's die geistalleerd zijn.
    en op de achtergrond draaien

    T'is puur gokken natuurlijk als we zo weining over je systeem weten! :evil:[/quote:d3fb4013a3]
    Ik heb altijd de nieuwste drivers van Logitech.

    En over m'n systeem valt niet echt meer relevants te vertellen (P4, 512 MB, Logitech MX) behalve misschien over de programma's die ik op de achtergrond draai. Ik heb er een toch wel een aantal draaien ja… misschien afsluiten wilde je zeggen? Pff, ik heb sommige programma's niet voor niets draaien (zoals Norton). Vindt het vreemd dat niemand hetzelfde probleem heeft en nee de batterijen zijn niet op.[/quote:d3fb4013a3]

    Als je 't over norton 2004 hebt, daar zit namelijk een bug in dat t opstarten erg lang duurt, daar is een patch voor, en er is ook een patch voor het activeren.
    vriendelijke groeten Taco
  • [quote:1b3e65715a="EMu-LoRd"]Zeer triest dat niemand hier iets vanaf blijkt te weten… :evil:[/quote:1b3e65715a]

    Misschien vinden wij het geen 'issue' :lol:
  • [quote:fe595848d2="taco78"]Als je 't over norton 2004 hebt, daar zit namelijk een bug in dat t opstarten erg lang duurt, daar is een patch voor, en er is ook een patch voor het activeren.
    vriendelijke groeten Taco[/quote:fe595848d2]
    Ik draai Norton 2004 ja, maar toen is 2003 draaide was alles precies hetzelfde. 2004 doet er inderdaad iets langer over maar het is niet hinderlijk.
    [quote:fe595848d2="Wiep Corbier"]Misschien vinden wij het geen 'issue'[/quote:fe595848d2]
    Dat blijkt maar weer… :roll:
  • [quote:02aef9b170]Vindt het vreemd dat niemand hetzelfde probleem heeft [/quote:02aef9b170]
    Wij gebruiken dan ook geen Norton s#$%works :D
  • De opmerkingen van een aantal in dit topic raken weer kant nog wal. Zoals al zovaak aangegeven in diverse topics; iemand zet hier een vraag neer waar hij/zij geen oplossing voor kan vinden. Dat er dan andere gebruikers hier van die zinloze opmerkingen voor over hebben: besteed je tijd wat nuttiger en zit anderen niet af te zeiken!!!!!!! :evil:

    Weer even on-topic. ik maak ook gebruik van de cordless desktop mx. Heb gelukkig niet dezelfde problemen. Heb je al eens geprobeerd om een andere usb poort te gebruiken? Op mijn vorige pc had ik het probleem met alleen een muis. Nadat ik deze op een andere usb had aangesloten werkte het probleemloos.
  • [quote:ad8a045c25]Zeer triest dat niemand hier iets vanaf blijkt te weten…
    Ik heb altijd de nieuwste drivers van Logitech.
    En over m'n systeem valt niet echt meer relevants te vertellen [/quote:ad8a045c25]
    Met dit soort opmerkingen lok je dergelijke reakties ook wel uit. het komt nl. bijzonder beledigend en zelfingenomen over.
  • Tja, … offtopic dat zal ik voor me houden …
    Of iets relevants is, is zo gewoon niet te beoordelen. Merk/type moederbord, chipset en/of een bepaalde uitbreidingskaart kan best een conflict geven. Op zich verwacht ik dan wel een foutmelding in de logboeken of iets dergelijks.
    ZOals het probleem van de systray, beschreven wordt, lijken een aantal services niet te worden opgestart. Nou zie ik dat zelf bijna nooit, tenzij mijn computer het "te" druk heeft. Dus dan is de vraag wat doet de computer dan wel op zo'n moment? Is die dan druk aan het ratelen? Of juist niet? Kan je wel gewoon wat doen op zo'n moment? Wat zeggen de logboeken? Welke services zijn er bij betrokken?
  • [quote:3475d32b4f="Eddy Brouwer"]Weer even on-topic. ik maak ook gebruik van de cordless desktop mx. Heb gelukkig niet dezelfde problemen. Heb je al eens geprobeerd om een andere usb poort te gebruiken? Op mijn vorige pc had ik het probleem met alleen een muis. Nadat ik deze op een andere usb had aangesloten werkte het probleemloos.[/quote:3475d32b4f]
    Ik gebruik de normale PS/2 poorten voor m'n muis en keyboard. USB geeft dezelfde resultaten.
    [quote:3475d32b4f="Ruud de Wit"]Met dit soort opmerkingen lok je dergelijke reakties ook wel uit. het komt nl. bijzonder beledigend en zelfingenomen over.[/quote:3475d32b4f]
    Zeker ook niks beter te doen….
    [quote:3475d32b4f="Hans.Vosman"]Tja, … offtopic dat zal ik voor me houden …
    Of iets relevants is, is zo gewoon niet te beoordelen. Merk/type moederbord, chipset en/of een bepaalde uitbreidingskaart kan best een conflict geven. Op zich verwacht ik dan wel een foutmelding in de logboeken of iets dergelijks.
    ZOals het probleem van de systray, beschreven wordt, lijken een aantal services niet te worden opgestart. Nou zie ik dat zelf bijna nooit, tenzij mijn computer het "te" druk heeft. Dus dan is de vraag wat doet de computer dan wel op zo'n moment? Is die dan druk aan het ratelen? Of juist niet? Kan je wel gewoon wat doen op zo'n moment? Wat zeggen de logboeken? Welke services zijn er bij betrokken?[/quote:3475d32b4f]
    Dat klopt wat je zegt, de computer is heel erg 'bezig' met allerlei services op te starten en waarschijnlijk is het een strijd tussen deze allen en meestal 'verliest' Logitech software het hiervan :)
    Maar ook al mocht het zo zijn dat alles perfect wordt gestart, vallen soms nog enkele funcies 'uit' na een bepaalde tijd. Ik wil hier nog wel bijzeggen dat dit uitvallen van functies zelfs nog een heel raar resultaat kan opleveren, zoals de dubbel klik functie dit het in het ene venster wel doet en het andere niet meer. Ook komt dit voor in programma's die gewoon niet die speciale functies van MouseWare ondersteunen.

    Ik ben er bijna van overtuigd dat die drivers van Logitech enkele bugs bevatten die dit veroorzaken.
  • [quote:9918b91879="EMu-LoRd"]Ik ben er bijna van overtuigd dat die drivers van Logitech enkele bugs bevatten die dit veroorzaken.[/quote:9918b91879] Nou, dat geloof ik best. Zelf is het voor mij een klein kunstje om bv de Windows Verkenner (maakt niet uit welke versie en welke muis) in 10 tellen om zeep te helpen. Daarvoor hoef ik eigenlijk alleen maar heel vaak, kort achter elkaar, een muisopdracht voor te geven. Dat zie ik toch echt als een Windows probleem. Sommige muizen werken overigens alleen goed wanneer de eigen software is geïnstalleerd. Dat is best wel lastig. Het is prettig dat een muis altijd goed werkt met de standaard (PS/2) muis driver. Het merk Genius (2 types bekend bij mij) heeft daarmee nogal eens problemen mee. Over andere merken kan ik niet meepraten.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.