Vraag & Antwoord

OS Windows

Outlook Express start niet op na installatie Norton Antispam

13 antwoorden
  • Ik gebruik Windows XP-pro met 2 accounts, 1 van mijzelf (computerbeheerder) en 1 van mijn vrouw (beperkte rechten). Na installatie van Norton Internet Security 2004 kreeg mijn vrouw problemen met het opstarten van Outlook Express. :( Het uitschakelen van Norton Antispam heeft geen effect op foutboodschappen(*). Slechts het wijzigen van het account van mijn vrouw (van "beperkte rechten" naar "computerbeheerder") heeft effect. Als computerbeheerder heeft ze wel toegang tot Outlook Express. Ik heb, als computerbeheerder, geen problemen met Outlook Express. Ik gebruik overigens standaard MS Outlook 2003) Heeft iemand een oplossing voor dit probleem? :roll: * "Kan Outlook Express niet starten. Mogelijk is het niet juist geinstalleerd. Zorg ervoor dat uw schijf niet vol is en dat u voldoende geheugen hebt. Neem contact op met de Microsoft helpdesk voor verdere ondersteuning. (0x800C012E, 5)" Mijn vrouw kan daarna slechts op "OK" drukken. en daarna volgt de boodschap: "Kan Outlook niet starten omdat MSOE.DLL niet kan worden geinitialiseerd. Outlook Express is mogelijk niet juist geinstalleerd."
  • move to os windows..
  • Niemand? :cry:
  • en als je haar eerst een keer computerbeheerdersrechten geeft en dan laat "mailen" en het daarna weer terug zet? het kan namelijk dat Norton eerst zijn installatie wil voltooien en dat kan niet als je geen computerbeheerder bent. probeer dat dus maar.
  • Ik heb dat ook gezien bij vrienden, waar ik XP en NIS 2004 installeerde. Een van de kinderen wou ik beperkte rechten geven, maar dan kon hij niet mailen. Plaatste ik zijn emailaccount bij die van de ouders, dan kon er door hem wel gemaild (OE) worden. Pas door hem ook de volledig rechten te geven, kon hij weer mailen. Geen idee dus hoe 't anders op te lossen is, met 1 uitzondering: ik denk dat als je eerst NIS2003 installeert en daar dan 2004 UPG overheen 't wel lukt (maar dat is de achterdeur uit als je NIS2003 niet hebt ....)
  • Nietsdoen, bedankt voor je reactie. :wink: Ik heb voor NIS 2004, NIS 2003 gehad. Deze heb ik inmiddels doorverkocht omdat ik.....je raad het al....NIS 2004 heb. Ik heb mijn vrouw inmiddels volledige rechten gegeven. Toch ben ik niet helemaal blij met deze oplossing. Ik heb nog geprobeerd om NIS2004 te de-installeren om te zien wat er dan gebeurt. Helaas, het probleem blijft. Zijn er in dit forum dan helemaal geen mensen die de oplossing hebben? :cry:
  • Het is eigenlijk heel simpel, stap voor stap: 1) Herinstalleer (jij zelf) alle programma's (behalve de AV scanner en firewalls) onder het account van je vrouw. 2) Herstart je PC, log weer in als je vrouw. 3) cofigureer al die programma's naar de wensen van je vrouw, voer daarbij alle soorten opties uit die het programma kent, zodat eventuele cache bestanden al onder haar account aangemaakt zijn, en daarna niet meer verdwijnen, maar later opnieuw beschreven worden. 4) Als dit alles volledig is uitgevoerd, herstart je weer de PC, en log weer in onder "je vrouw". zij heeft nu nog steeds admin rechten. 5) installeer je AV-scanner en je Firewall, herstart de PC, zodat de windows-embedded-services die bij deze programma's mee komen ook geactiveerd kunnen worden. en log weer in onder de vrouw's admin account. 6) start eerst de Outlook Express op, daarna de AV scanner en de eventuele Firewall, zodra Outlook Express gaat "verzenden" en "ontvangen" (pop3 & smtp service op port 110 & 25 gaat gebruiken) krijgen de AV-scanner en de FW nieuwe initialisaties die de *.ini bestanden gaan veranderen. (erg belangrijk dat je vrouw op dit moment mag schrijven als admin) 7) Waarschijnlijk zal je FW gaan zeuren dat er een "derde partij" probeert de poorten 110 & 25 naar IP-nummer van de ISP zal gaan gebruiken, dit hoort zo, en dit moet je dan optioneel vastleggen dat dit "altijd mag" (dus ook in de toekomst), probeer dit ook met een Nieuwsgroep binnen Outlook Exp. (NNTP) en ga weer zenden als de FW en AV-scanner "aan staan". 8) Als dit allemaal goed gaat, log je uit van je "vrouw account", login als admin, verander je vrouw van "Admin" naar "Power User", en voeg de Power User groep toe aan de specifieke programma mappen (onder tablad beveiliging, eigenschappen) van alle programma's die een probleem vormden, met modificeer rechten, inclusief C:\ en de windows map en de profiel map van je vouw onder: "C:\Documents and Settings", 9) Log uit als admin, log in als vrouw (= nu een power user), voer Outlook weer uit. volgens Microsoft moet het nu goed gaan..... HetePost@msn.com
  • Wow, dat is echt een u-bocht :D Ik zal de tip bewaren, als ik weer eens en PC optuig dan heb ik dit wel nodig. Maareh ... kun je niet in de ini-files rommelen? Hoef je niet alles opnieuw te installeren, daar ben je zo 2 dagen mee zoet (en een week voordat alles soepeltjes draait).
  • Dit zal niet het antwoord zijn waar je op zit te wachten maar het is een oplossing (voor meer problemen trouwens): Outlook de deur uit! Probleem opgelost! Goed alternatief: http://www.rosecitysoftware.com/calypso/ Ik heb jaren geleden Outlook de deur gewezen, zeker omdat het ontzettend virus gevoelig is, het adresboek niet goed beveiligd is en kortom een ramp is voor de computerwereld. Sindsdien gebruik ik Calypso. Het is even wennen, dat geef ik toe, maar nu wil ik werkelijk niets anders meer! Het is een super mail programma, krachtiger dan Outlook, backup is perfect, simpel en zet zelfs de aangepaste toolbar terug !! Krachtige filter regels en ga zo maar door. Werkt voor verschillende gebruikers, zelfs al hebben ze geen administrator rechten! Proberen waard denk ik! EN..... FREEWARE!!
  • [quote:38725b2cdd="vanSijll"]Het is eigenlijk heel simpel, stap voor stap: 1) Herinstalleer (jij zelf) alle programma's (behalve de AV scanner en firewalls) onder het account van je vrouw.[/quote:38725b2cdd] Allemaal heel leuk, maar wat bedoel je met "alle programma's"? Bovendien kan ik Outlook Express (dus niet MS Outlook) niet herinstalleren. Windows geeft dan aan dat de nieuwste OE al is geinstalleerd. :cry:
  • [quote:895ec58451="CoKatana"] Sindsdien gebruik ik Calypso. Het is even wennen dat geef ik toe, maar nu wil ik werkelijk niets anders meer! Het is een super mail programma, krachtiger dan Outlook, backup is perfect, simpel en zet zelfs de aangepaste toolbar terug !! Krachtige filter regels en ga zo maar door. Werkt voor verschillende gebruikers, zelfs al hebben ze geen administrator rechten! Proberen waard denk ik! EN..... FREEWARE!![/quote:895ec58451] Ik gebruik liever Mozilla Thunderbird (NL). Werkt erg goed, is NL en...last but not least...het ziet erg gewoon erg goed uit. Probleem is echter dat ik gewoon wil dat OE werkt! :wink:
  • [u:320f8c70da]Oplossing (wie niet sterk is moet slim zijn :wink: ):[/u:320f8c70da] Ik heb het account van mijn vrouw verwijderd en een nieuwe aangemaakt. Ik ga er namelijk vanuit dat ergens 1 of ander bestand is verminkt tijdens de installatie van Norton Antispam. Zoals ik al vermoedde: met het nieuwe account geen problemen meer! :D Allemaal hartelijk bedankt voor het meedenken!!!
  • [quote:aa27245591="Nietsdoen"]Wow, dat is echt een u-bocht :D Ik zal de tip bewaren, als ik weer eens en PC optuig dan heb ik dit wel nodig. Maareh ... kun je niet in de ini-files rommelen? Hoef je niet alles opnieuw te installeren, daar ben je zo 2 dagen mee zoet (en een week voordat alles soepeltjes draait).[/quote:aa27245591] hoezo een week??? pc die ik bouw die draait in 1 - 4 uur soepel (ligt eraan wat erop moet)

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.