Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Problemen met Ethernetverbinding en ADSL

NaMRorrIM
13 antwoorden
  • Dit stuk komt van een ander forum af waarop ik dit probleem ook al heb voorgelegd, maar daar konden ze me het antwoord niet geven:
    [quote:788974a9da]
    Ik heb denk ik problemen met de driver van mijn netwerkkaart (waardoor mijn ADSL verbinding niet meer werkt):

    Ik heb mijn netwerkkaart installatie ongedaan gemaak, omdat er om de een of andere reden problemen ontstonden, maar mijn kaart wordt nu herkent als een Asound Ethernetkaart, terwijl het toch echt een sweex kaart is. En als ik probeer enige pagina, ook die van de ADSL modem, probeer te bereiken geeft IE een foutmelding.(Bewerking is afgebroken). Volgens de software van KPN moet ik nu de instellingen van mijn netwerkkaart veranderen, er staat:

    Het IP adres en/of subnet is niet goed ingesteld.
    Verkeerd IP Adres: 169.254.220.65
    Verkeerd Subnet: 255.255.0.0

    Er is een optie om dit automatisch in te stellen, maar die werkt dan niet, in de handleiding staat hoe het moet, maar alle instellingen staan blijkbaar al goed.


    Wat is nu het probleem? Kan het misschien aan mijn ADSL modem liggen (Het is een Speedtouch 510i Ethernetmodem)? (graag een snel antwoord als het zou kunnen, ik heb die ADSL verbinding weer snel nodig)
    [/quote:788974a9da]

    Er moet nog worden bijgezegd dat het niets te maken heeft met DHCP want daarbij geeft windows gewoon aan dat het is ingeschakeld.
  • De handmatige instelling lukte niet? Vermoedelijk moet je voor de netwerkkaart instellen:
    IP: 10.0.0.150
    Subnet mask: 255.255.255.0
    Gateway: 10.0.0.150
    DNS: 10.0.0.150
    Van die DNS ben ik niet zeker.
  • Nu staan volgens het ADSL probleemoplosser programma de adressen goed ingesteld, maar er kan geen verbinding worden gemaakt met de modem (dit heeft niets te maken met Windows overigens, dus de categorie is nu fout).

    Kabels zijn volgens mij allemaal goed aangesloten, want alle lichtjes branden zoals ze zouden moeten. Zou het toch nog misschien iets te maken kunnen hebben met de foute naamgeving van de netwerkkaart (misschien ligt daar het probleem ook wel).
  • Als je even snel antwoord geeft op deze vraag :wink:
    Welke provider heb je?
    Wat wil je allemaal aansluiten op die ADSL modem?

    Ik heb zelf even op www.sweex.nl gekeken maar heb geen grote problemen gezien voor die netwerk kaarten.

    gr, NoNoAD
  • -Ik heb wanadoo als provider.

    -Op deze modem wordt een computer aangesloten, met windows XP Pro.

    Alle poorten moeten wel door naar mijn computer, omdat ik nogal wat problemen had met de programma's die ik gebruik, ik had dus al een vanaf bijna het begin dat ik ADSL had een default server ingesteld, mijn computer dus.(daar had ik geen problemen mee)

    Volgens mij is er ten eerste iets met mijn windows dat hij mijn kaart niet meer goed detecteerd, als ik dan de driver van sweex bovenop de standaard driver installeer, dan geeft de netwerkverbinding aan dat de kabels waarschijnlijk niet goed zijn aangesloten.

    Ten tweede is er volgens mij iets mis met de software op de modem, daarom wil ik die opnieuw configureren, wat nu dus niet kan omdat ik niet op mijn modem kan komen.
  • [quote:79779d3b30="Bigboy"]-Volgens mij is er ten eerste iets met mijn windows dat hij mijn kaart niet meer goed detecteerd, als ik dan de driver van sweex bovenop de standaard driver installeer, dan geeft de netwerkverbinding aan dat de kabels waarschijnlijk niet goed zijn aangesloten.[/quote:79779d3b30]Je hebt geen 2e computer die je tijdelijk kan verbinden met de modem? Helaas zul je eerst het netwerkkaart probleem moeten oplossen. Als de netwerkkaart in een eventueel netwerk (met die 2e computer) wel goed werkt, tja, dan is de boel wel okay. De naamgeving van de drivers zegt niet zoveel. Vaak wordt een standaard chipset gebruikt die Windows herkend. Dat vind je dan terug in de naamgeving. Zo heb ik een Sweex USB kaartje met NEC drivers. Daar lig ik geen moment wakker van.
    Als de ledjes goed branden, dan zou ik zeggen: de netwerkkabel is okay. Als Windows zegt dat er geen verbinding is, dat klopt dat iha ook. Ik zou op dat moment ook verwachten dat de ledjes het niet doen …
    Nu is het slechte nieuws: heel soms is alles helemaal okay, maar het werkt toch niet. Dan is de netwerkkaart toch defect. In jouw geval ben ik er nog niet van overtuigd omdat de vorige kaart vergelijkbare problemen leek te hebben.
  • Ik heb net twee Linux testversies geprobeerd (KNOPPIX en Lindows Live).
    Hier was er geen fout bij het detecteren van de netwerkkaart, maar als ik probeer bij mijn modem te komen op het adres 10.0.0.138 zegt de browser in deze twee linux versies bijde keren dat de verbinding geweigerd is, zou mijn modem kapot kunnen zijn of zoiets, of is er iets mis met de software? Zou de ethernetkabel misschien kapot kunnen zijn, hoewel alle leds branden. Dat zeg ik omdat de installatiesoftware van de modem de modem niet kan vinden. En het diagnostische programma wel aangeeft dat de netwerkkaart goed is ingesteld, maar ook aangeeft geen verbinding te kunnen maken met de modem.
  • [quote:3a9f955cce="Bigboy"](waardoor mijn ADSL verbinding niet meer werkt):[/quote:3a9f955cce]

    Dus hij heeft wel ooit gewerkt? Wat is er sindsdien gebeurd met je pc?

    [quote:3a9f955cce="Bigboy"]Kan het misschien aan mijn ADSL modem liggen (Het is een Speedtouch 510i Ethernetmodem)?[/quote:3a9f955cce]

    Alcatel modem getweaked of niet?

    [quote:3a9f955cce="Bigboy"]maar als ik probeer bij mijn modem te komen op het adres 10.0.0.138 zegt de browser in deze twee linux versies bijde keren dat de verbinding geweigerd is[/quote:3a9f955cce]

    Wellicht een wachtwoord ingesteld in je modem zonder dat je het wist?

    Al geprobeerd om je modem te resetten naar de basis instellingen?
  • Ik was dus net bezig mijn modem in de standaarden te zetten (met optie in HTML interface) terwijl dit probleem zich ging voordoen. Toen heb ik dus de netwerkkaart verwijderd uit apparaatbeheer en opnieuw geinstalleerd, maar er werd dus een andere driver bijgenomen dan die ik eerst had voor de netwerkkaart. Die modem is een gewone versie, dus niet getweakt op de een of andere manier.
  • Fabrieksinstellingen terug gezet?
    (Modem uitzetten, aan/uit knop indrukken, zodra led van aan/uitgeschakeld gaat knipperen nogmaals op de aan / uitknop drukken, led zal nu blijven branden… na +/- 6 seconden gaat de led wederom knipperen, druk nogmaals kort op de aan/ uit knop en het modem zal zich gaan rebooten.)

    Modem dan nog steeds onbereikbaar?
  • Dit heeft tot nu toe geen effect, maar ik weet niet zeker of ik het goed doe, hoe kun je zien of die modem aan het rebooten is?

    Maar ik denk dat het wel iets te maken heeft met de netwerkkaart, ik zal eens kijken of die wel helemaal goed is aangesloten.(maar ik denk wel dat ie goed is aangesloten, dus als er nog iemand suggesties heeft?)(de drivers bijvoorbeeld, hoe zou ik die goed kunnen krijgen?)
  • Ik heb nu aardig wat vooruitgang geboekt, ik heb de modem weten te rebooten. Maar ik kan in windows nog steeds niet bij de modem. Ik heb met de cd van Lindows Live bij de instellingen van mijn modem weten te komen. Ik weet nu dus zeker dat er geen hardware-matige problemen zijn.

    Maar wel software-matige problemen dus, ik wil die driver goed installeren, want ik weet bijna zeker dat het daaraan ligt. Maar het lukt alleen niet(als ik de sweex driver installeer zijn volgens windows de kabels niet goed aangesloten).

    Ik heb nog een andere vraag alvast, als windows niet werkt kan ik niet met behulp van de installatiecd van KPN de instellingen weer goed zetten, de instellingen moet ik dus met behulp van linux instellen, alleen heb ik geen idee wat ik allemaal moet invullen, want alleen gebruikersnaam en wachtwoord is blijkbaar niet genoeg.
  • Het probleem is OPGELOST.
    Ik heb via de linux installatie het configuratiebestand te uploaden naar de modem, toen nog even gebruikersgegevens ingevult, toen computer weer in windows opgestart en voila: ADSL is back!

    Bedankt voor alle reacties, vooral die van NaMRorrIM hoe je de modem moet rebooten, want toen kon ik via linux weer bij mijn modem komen.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.