Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Vraag om opslaan van ongewijzigde Excel documenten

None
3 antwoorden
  • Als ik ene Excel document bekijk, zonder daarin wijzigingen aan te brengen, krijg ik bij het sluiten van het bestand de vraag of ik het bestand wil opslaan. Dit is niet bij elk bestand het geval, dus er moet ergens een optie zijn om dit uit te zetten.

    Weet iemand waar ik die optie kan vinden?

    Alvast bedankt,
    Westi
  • Juist het feit dat je niet elke keer de vraag krijgt om op te slaan, wijst er volgens mij op dat het niet aan een instelling ligt. Het zou heel goed kunnen dat er in zo'n document een formule staat die altijd wordt uitgevoerd. Een voorbeeld daarvan is bijvoorbeeld een formule als [code:1:f6c16978e4]=VANDAAG()[/code:1:f6c16978e4]. Ook wanneer je niets in het document aanpast, zal Excel deze formule uitvoeren, om de data aan te passen aan de huidige datum. Waarschijnlijk komt er in jouw document ook zo'n soort formule voor.
    Mocht je dit toch willen aanpasen dan kun je het volgende eens proberen: (In Excel XP) Ga naar 'Extra' -> 'Opties'. Kies op het tabblad 'Berekenen' onder het kopje 'Berekening' voor 'handmatig'. Dan worden formules voortaan alleen nog maar uitgevoerd als je op F9 klikt. Deze instelling geldt overigens wel voor alle documenten die je in Excel opent. Het is dus kiezen tussen twee kwaden

    Met vriendelijke groet,
    Human Printer
  • Dat was het inderdaad, bedankt voor de oplossing.

    Westi

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.