Vraag & Antwoord

OS Windows

aanmaak mail adres in Exhange

12 antwoorden
  • ALs ik een e mail adres aanmaak in exchange is die dan ook meteen voor de buitenwereld beschikbaar? De betreffende persoon kan wel mail versturen maar geen mail ontvangen. Melding is dat het adres niet bestaat. Wat zie ik over het hoofd.
  • Hoe haal je de mail op dan ? Via een pop downloader ? De hebben veelal een adres lijst die je in moet stellen. Heb je het smtp adres wel ingesteld ? (standaard zet exchange 'm op user@locaaldomein) Dit indien het locale domein afwijkt van het externe domein. Als je de mail intern verstuurd (naar jezelf) dan zou het met een goed gefonfigureerde exchange gewoon aan moeten komen. Dit kan je controleren door de naam te typen in het "aan" veld in exchange. Exchange zet er dan zelf de achternaam achter (als het niet al te veel users zijn tenminste) (Door vervolgend de dubbelkilikken op deze naam zie je het smtp adres)
  • Exchange maakt standaard de e-mailadressen aan volgens de recipient policy. Hier kun je aangeven hoe het e-mailadres eruit moet komen te zien en wat het e-maildomein is. Als je bijvoorbeeld een policy aanmaakt met e-mailadres %1g.%s@emaildomein.com, krijg je voor iedere nieuwe mailbox het volgende formaat e-mailadres: <1e letter voornaam>.<achternaam>@emaildomein.com De e-mailadressen die je aanmaakt zijn beschikbaar zodra Exchange een update heeft gedaan. Dit kan enkele seconden duren. Je kan een update ook forceren door in system manager naar de recipient update service te gaan. Of er dan al meteen naartoe gemaild kan worden is afhankelijk van hoe het mailverkeer verloopt. Als de mail rechtstreeks op je Exchange-server afgeleverd wordt is het geen probleem. Wordt dit gedaan met een vorm van POP-mail ophalen bij de provider, moet uiteraard daar het e-mailadres ook bekend zijn.
  • De smtp is goed ingesteld. Volgens mij is dit een batch smtp account via xs4all. Dan oef ik bij de proivider toch niets meer aan te geven. Is er een stappenplan om nieuwe accounts aan te maken in exchange.
  • Bij bSMTP hoef je inderdaad bij de provider geen adressen verder aan te maken. Als je een gebruiker aanmaakt binnen Active Directory, komt op een gegeven moment de vraag of je een Exchange mailbox wil maken. Dit wil je uiteraard... Er wordt dan meteen een e-mailadres gegenereerd volgens de hierboven vernoemde recipient policy. Zoals ik hierboven ook al schreef, kan het effe duren voordat je dit e-mailadres ziet in de properties van de gebruiker.
  • Ontvang je wel mail voor andere gebruikers ? Zo niet, heb je gecontroleerd of de exchange server vanaf het internet te benaderen is ?
  • Ja. oude bestaande gebruikers ontvangen gewoon alle berichten. Het gaat alleen om de nieuwe gebruikers.
  • Is het inmiddels gelukt, of werkt het nog steeds niet?
  • Ik heb inmiddels begrepen dat de mailadressen ook nog aangemaakt moeten worden bij de provider. We zitten nog even te machten op een wachtwoord om dat alsnog online te doen.
  • Als je batched SMTP hebt, wordt de mail direct afgeleverd op je mailserver en hoef je bij de provider dus niets te doen...
  • Blijkbaar laten ze dus bij de provider een lijst bijhouden met geldige adressen. Om bv spam te voorkomen op niet bestaande adressen.
  • Nee, dat gebeurt niet. Iedere organisatie met een eigen mailserver en bSMTP-account is vrij in het aanmaken van e-mailadressen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.