Vraag & Antwoord

OS Windows

Registerherstel

7 antwoorden
  • Sinds enkele dagen krijg ik telkens als ik Windows XP opstart de volgende melding :cry: Windows-Registerherstel Het systeem heeft een van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen door middel van een logboek of een vervangende kopie. Het herstellen is gelukt Deze melding krijg ik nu altijd. Ik zou eigenlijk wel terugwillen naar een paar dagen geleden, maar ik kan nergens vinden waar ik de diverse versies van systeemherstel kan vinden. Systeemherstel staat overigens wel ingesteld, dus je zou zondermeer terug moeten gaan naar de situatie van voor deze problemen. Wie kan me verder helpen?
  • [quote:4735ac7748="Bear664"]Sinds enkele dagen krijg ik telkens als ik Windows XP opstart de volgende melding :cry: Windows-Registerherstel Het systeem heeft een van de bestanden met de registergegevens van het systeem moeten herstellen door middel van een logboek of een vervangende kopie. Het herstellen is gelukt Deze melding krijg ik nu altijd. Ik zou eigenlijk wel terugwillen naar een paar dagen geleden, maar ik kan nergens vinden waar ik de diverse versies van systeemherstel kan vinden. Systeemherstel staat overigens wel ingesteld, dus je zou zondermeer terug moeten gaan naar de situatie van voor deze problemen. Wie kan me verder helpen?[/quote:4735ac7748]start uitvoeren dan intypen msconfig dan links onder systeemherstel
  • Bedankt Lite-On, weten we dat ook weer te vinden. Echter, het probleem is daarmee blijkbaar toch nog niet op te lossen, omdat mijn computer bij het rebooten na het systeemherstel blijft hangen. Gevolg is dan een harde reboot en vervolgens meldt hij dat systeemherstel niet goed afgerond is ..... Enig idee waar ik trouwens die logfile kan vinden, die hij bij het registerherstel aanmaakt? Misschien dat dat bestand wat meer duidelijk maakt.
  • Heb je wel SP1 en alle updates op je PC? Voor de logfiles lees dit = - Check the event logs to investigate System Restore service errors: 1. Click Start, click Control Panel, and then click "Performance and Maintenance". 2. Click Administrative Tools, click Computer Management, double-click Event Viewer, and then click System. 3. Click the Source tab to sort by name, and then look for "sr" or "srservice." Double-click each of these services, and then evaluate the event description for any indication of the cause of the problem. grtz Falco
  • Ehm ..... ja, ik heb dus een Nederlandse XP versie ...... Maar! Ik heb het gevonden ..... dus bedankt Falco. Probleem is echter nog niet opgelost, omdat microsoft geen oplossing heeft voor deze gebeurtenissen. Betreft resp. gebeurtenis-id 6005 en 6009, terwijl gisteravond bij het afsluiten gebeurtenis-id 6006 gegeven werd (volgens mij ligt daar dus het daadwerkelijke probleem), want als ik terugkijk zie ik telkens deze zelfde volgorde; dus bij het afsluiten 6006 en bij het opstarten 6009 gevolgd door 6005.
  • Bear, Een volledige log was wat handiger maar geeft niets. Nogmaals mijn vraag: heb je alle updates gedownload van Microsoft? Zo niet, doe dat even. Zo ja, zoek even het volgende log bestand op en indien mogelijk plaats even hier volledige tekst: C:\Windows\Windows Update log. Het betreft dus de inhoud van je Windows update log file. grtz Falco
  • Falconetti, Op de eerste plaats hartelijk dank voor het meedenken. Ik heb alle Windows updates geinstalleerd. Omdat mijn computer nooit direkt vanuit Windows XP opnieuw kon opstarten heb ik nu een bios update uitgevoerd. Probleem van het opnieuw opstarten was daarmee uit de wereld. Toen enkele malen systeemherstel uitgevoerd naar een eerdere datum, maar dat bracht ook geen oplossing. Uiteindelijk Windows XP maar opnieuw geinstalleerd, maar zonder format, dus over de installatie, met behoud van alle programma's, snelkoppelingen e.d. Daarmee was het probleem wonderbaarlijk opgelost. Ik ben nu een blij man :lol:

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.