Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

BSOD: 0x000000C5-foutmelding

None
33 antwoorden
  • De laatste dagen dit probleem:

    - af en toe een blauw scherm met foutmelding (vb. 4x opgestart, had het maar één maal)
    - doe ik dan gewoon een reset, dan start alles gewoon vrij en vrolijk op
    en na een goede opstart heb ik tijdens het computeren nooit enige foutmelding noch enig probleem
    - foutmelding komt nà het bootscreen van Windows XP
    - 'k had de indruk dat het aan mijn draadloze muis, toetsenbord van Logitech of aan mijn videokaart lag, maar ik heb mijn drivers muis en toetsenbord opnieuw geinstalleerd en ook de drivers van mijn videokaart opnieuw geinstalleerd en het probleem blijft.

    Foutmelding:
    ofwel 0x000000C5 (0xE13D4000, 0x00000002, 0x00000001, 0x80534FD9)

    ofwel
    0x000000C5 (0xE130D5000, 0x00000002, 0x00000001, 0x80534FD9)

    (dus eigenlijk slechts verschil in die D4000 of D5000 in het begin)
  • Dat ligt aan pas geinstalleerde software of aan de drivers.
    Even scrollen!

    http://aumha.org/win5/kbestop.php
  • André,
    dank voor de link, maar als ik op de eerste van XP klik, is de pagina niet beschikbaar :cry:
    De eerste link van 2000 heb ik al even bekeken, maar vind ik verdorie ingewikkeld (die van de Verifier) - 'k heb die verifier.exe al eens uitgevoerd maar kwam bij een scherm dat me overdonderde.
    Moest iemand hierover info hebben (ipv al dat engels gedoe) , dan mag hij hier posten! :lol:
  • misschien zou je eens de volledige foutelding moeten weergeven.
    meestal geeft een bsod toch info in de trant van ´veroorzaakt door´..?
  • [img:f3f2ce8a8a]http://users.skynet.be/br.gilbert/bootscreen.jpg[/img:f3f2ce8a8a]
    (is een versie van deze morgen, vandaar dat het eerste getal verschilt)
  • Misschien is deze van toepassing? Gaat weliswaar over W2k, maar toch.
  • We komen toch telkens op je drivers uit Passer!
  • Klopt, André,
    maar het probleem is dat ik videokaart, toetsenbord en muis al eens opnieuw installeerde en dat het probleem blijft.
    Of het zou moeten liggen aan drivers van xp-zelf die aangesproken worden als vb mijn muis of toetsenbord gebruikt moeten worden. (dan helt een herinstall van muis en toetsenbord niet hé?)

    Mja: hoe kan ik weten aan welke drivers het ligt???

    edit: Zou dr Watson kunnen helpen (maar 'k ken het niet)
  • Ik heb even gekeken maar het is schijnbaar gewoon bij uitvoeren drwatson invullen, en dat ding start op en kijk gelijk alles na.
    Binnen twee sec. kwam hij met een schermpje met geen fouten gevonden.
    Dus je kan even bij jou kijken, misschien dat hij in begrijpelijke taal komt, en als het je drivers zijn dat hij inieder geval aangeef van welk apparaat.
  • [quote:070524bb51="Passer"]Mja: hoe kan ik weten aan welke drivers het ligt??? [/quote:070524bb51] Zelf dacht ik dat een eventuele probleem driver in dat blauwe scherm getoond had moeten worden.

    Maar heb je al gecontroleerd met Start > Alle programma's > Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Systeeminfo. Staat bij Hardwarebronnen > IRQ's bij alle IRQ's OK? En controleer welke IRQ's worden gedeeld. De videokaart en de geluidskaart hebben liever een eigen IRQ. Ook kun je nog even kijken bij Onderdelen > Probleemapparatuur. En Hulpprogramma's > Hulpprogramma's voor handtekeningcontrole.

    Wat voor een videokaart heb je? En welke driver versie gebruik je?
  • a. Drwatson zegt: geen fouten gevonden
    b. IRQ's: alle 15: OK
    c. Probleemapparatuur: niets wordt gemeld (blanco blad)
    d. Hulpprogramma's: waar vind ik dat?

    edit:
    kaart: NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 Ver. 6.13 64 mB
    driver: nVidia Detonator 45.23 WHQL
  • [quote:f23020ba41="Passer"]d. Hulpprogramma's: waar vind ik dat? [/quote:f23020ba41] Eveneens in Systeeminfo. Bovenaan staat deze in de werkbalk.
    [quote:f23020ba41="Passer"] kaart: NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 Ver. 6.13 64 mB driver: nVidia Detonator 45.23 WHQL [/quote:f23020ba41] Een WHQL video driver is meestal wel goed. Hoewel er wordt ook wel eens een oudere versie aanbevolen, voor oudere videokaarten. Ik zelf gebruik bijvoorbeeld Nvidia Detonator 30.82 WHQL voor een Geforce Ti 4400 in XP SP1. Waar ik deze vandaan heb gehaald, weet ik nier meer. Maar het zou van Guru3D geweest kunnen zijn.
  • Hulpprogramma:
    Twee bestanden zonder digitale handtekening, beide in system32:
    msxml3r.dll en uxtheme.dll

    Het eerste vandaag gewijzigd, het tweede twee jaar geleden.
  • nog even terug naar je openingsbericht: wat gebeurt er als je muis en toetsenbord vervangt door standaardexemplaren?
  • 0x000000c5 betekent meestal een memory probleem. Kijk eens of je ergens een module van iemand kan lenen en vervang je eigenste eens. Bijna zeker dat het daar aan ligt (tijdens vervanging wel altijd zorgen dat je ge-aard bent).

    Controleer voor de zekerheid ook even de event log, maar vrijwel zeker het geheugen hoor.
  • @derk de jong: om een toetsenbord te vervangen, moet je er een hebben hé? Is dus niet het geval…
    @ DartV: mijn geheugen heb ik al eens getest en het is in orde…

    mogelijke oplossing: iemand vertelde: men heeft nog niet gesproken ove de drivers van je moederbord, instal die eens opnieuw?
    Heb ik dus gedaan en ondertussen al 9 (negen!) maal terug opgestart ZONDER dat het bsod-tje teruggekomen is.
    Ik krijg dus hoop, maar ben er toch nog niet gerust in.
    'k hou jullie op de hoogte !
  • Al 16 x geboot / gereboot zònder bsod… ikke dus :P

    Besluit: drivers van moederbord waren corrupt. Na die terug geinstalled te hebben is het probleem van de baan!
    (helemaal gerust ben ik nog niet, maar toch)

    Dank aan iedereen voor het meedenken!!!
    (vooral dank aan M@rc voor de gouden tip ) :wink:
  • Je gelooft het nooit: daarstraks en daarjuist had hij het wéééér !!!

    Heb ik dus maar mijn mobo-drivers opnieuw laten installeren, daarna moet je rebooten en dat gebeurde na die install dus opnieuw foutloos.

    en nee: niets speciaals gedaan vandaag (alleen met windriver Ghost de drivers van mijn systeem afgehaald en ergens apart gezet - afgehaald in de zin van: laten opzoeken en een kopie ervan in een map laten plaatsen)

    Vraag: wat vern… mijn mobodrivers toch? (ps: gelukkig ken ik nu de oplossing ervoor)
  • [quote:25d6efca09="Passer"]Besluit: drivers van moederbord waren corrupt. Na die terug geinstalled te hebben is het probleem van de baan!
    Je gelooft het nooit: daarstraks en daarjuist had hij het wéééér !!!
    Heb ik dus maar mijn mobo-drivers opnieuw laten installeren, daarna moet je rebooten en dat gebeurde na die install dus opnieuw foutloos. [/quote:25d6efca09] Mobo drivers worden toch niet zomaar corrupt. Had je die voor je eerste BSOD foutmelding ook al eens geïnstalleerd? Of gebruikte je toen de Mobo drivers die standaard in Windows XP zitten? En als je nu je Windows XP partitie laat controleren met
    [code:1:25d6efca09] chkdsk
    [/code:1:25d6efca09][Enter]
  • Mobodrivers: geïnstalleerd vòòr het eerste bsod-scherm vanaf bijgelevere CD moederbord.
    Nà de bsod's geinstalleerd met drivers van het net.

    sinds gisteren geen bsod's meer, chkdsk / r geeft geen foutmeldigen


    ???

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.