Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

windos xp loopt vast

Anoniem
maximum55
2 antwoorden
  • Ik heb het probleem dat windos xp vastloopt als ik het snelmenu (rechter muisknop) gebruik. dit is maar bij 1 account bij de overige is er geen probleem. Is dit probleem op te lossen ??
  • [u:39731d5025]Is het dit???[/u:39731d5025]

    [b:39731d5025]A Program Stops Performing a Task or Explorer.exe Uses 100 Percent of the CPU When You Right-Click an Item in Windows Explorer[/b:39731d5025]
    SYMPTOMS
    When you right-click an item (such as a file, a folder, or a network connection) in Windows Explorer or in My Computer, other programs may temporarily stop performing a task. For example, a video that is being played in Microsoft Windows Media Player may temporarily stop being played.

    If you start Windows Task Manager, you may notice on the Processes tab that the Explorer.exe process is using a lot (or 100 percent) of the CPU resources. To start Windows Task Manager, right-click an empty area on the taskbar, and then click Task Manager.
    CAUSE
    This problem occurs if the following settings are turned on, and you right-click an item to select that item:
    Show common tasks in folders
    Fade or slide menus into view
    By default, both of these settings are turned on in Windows XP.

    If these settings are turned on, information about the selected item is shown in the Tasks pane in Windows Explorer by using an animation. If you open a shortcut menu (the menu that appears when you right-click an item) while this animation is occurring, the animation may not be able to finish (and may use a lot of the CPU resources) until you close the shortcut menu.

    [u:39731d5025]Mogelijke oplossing[/u:39731d5025]
    WORKAROUND
    To work around this problem, select the item before you right-click it. To select an item, either click the item or rest the mouse pointer on the item.

    You can avoid this problem by turning off either of the settings that are listed in the "Cause" section of this article. To do this, use one of the following methods:
    Method 1: Turn Off the "Fade or Slide Menus into View" Visual Effect
    Click Start, and then click Control Panel.
    Click Performance and Maintenance, and then click System (or double-click the System icon).
    On the Advanced tab, click Settings under Performance.
    On the Visual Effects tab, click to clear the Fade or slide menus into view check box.
    Click OK.
    Method 2: Use Classic Windows Folders
    Click Start, and then click Control Panel.
    Click Appearance and Themes, and then click Folder Options (or double-click the Folder Options icon).
    On the General tab, click Use Windows classic folders.
    Click OK.


    Anders drastische oplossing:
    Voor de persoon met problemen een nieuw account aanmaken en daarna alle documenten/files, explorer favorieten e.d. van dit probleemaccount copiëren naar de juiste lokaties van het nieuwe account.
    Aangezien de meeste geïnstalleerde programma's voor elk account worden geïnstalleerd en niet voor elk account apart verwacht ik op dat vlak in de nieuwe account geen problemen.
    Alleen valt alles terug naar smaak in te stellen qua settings vrees ik.

    Tis maar een idee.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.