Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Windows XP Servicepack 2 en Outlook en .pdf-files

Anoniem
piepenbm
9 antwoorden
  • Waarschijnlijk is dit al elders ter sprake gebracht, maar langdurig zoeken helpt me niet verder:
    Sinds de installatie van servicepack 2 van W XP zit ik met het volgende:

    1. Als ik in Outlook in een e-mail een hyperlink naar internet aanklik (bijv. bevestiging aanmelding v/e forum) dan krijg ik de melding:
    The operation has been canceled due to restrictions in effect on this computer. Please contact your system operator.
    Hoe kan ik dit wijzigen?

    2. Sinds de installatie van Servicepack 2 kan ik vanuit Internet Explorer (maar ook vanuit Firefox) .pfd-files niet meer rechtstreeks openen, noch krijg ik de vraag wil je de file openen of downladen. Wat ik wel kan doen is na rechter muisklik kiezen voor Save as.
    In de meeste gevallen wil ik zo'n file echter in Explorer openen.
    Ik heb geen wijzigingen in de preferenties in Adobe Acrobat Reader; de eerste 3 van de 4 opeenvolgende JAVA-instellingen in Explorer Opties heb ik aangevinkt.
    Wat nu?

    mvg, Jürgen
  • ga op link staan in email bericht, klik erop en kijk of er een venster opkomt waar je mee op PC kan zoeken naar juiste programma om link te openen. Ga dan op zoek naar map program files, internet explorer en klik op de exe file en daarna op oke.
    Je hersteld hiermee de link in windows om dat programma te openen voor deze aktie.

    dus openen met internet explorer, of openen met acrobat reader…

    Mike
  • Werkt helaas niet. Zo'n venster verschijnt juist niet.
    Ik heb nou een mooi voorbeeld:
    Ik krijg in Outlook e-mail de mededeling dat op mijn vraag een reactie is binnengekomen (jouw reactie).
    In dezelfde e-mail staat een hyperlink:
    http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=883252#883252
    als ik op die hyperlink klik dan gebeurt dus wat ik eerder onder 1 schreef.
    Als ik op de rechter muistoets klik, dan krijg ik de opties:
    copy, clear, select all, look up, translate.
    Deze opties hebben allemaal betrekking op de link als tekst en niet als hyperlink.

    Jürgen
  • Hoeveel svchost progjes draaien er in Taakbeheer/ Taskmanager?
  • 6, waarvan:

    4: system
    1: netwerkbeheer
    1: lokale service
  • Deze dan…
    deze misschien dan…..,

    Als eerste geven we een eenvoudige oplossing, die helaas niet in alle gevallen werkt. Start Internet Explorer, ga naar Extra / Internet-opties / Programma's en klik de knop "Webinstellingen herstellen" aan. Dit biedt meestal soelaas als het probleem werd veroorzaakt doordat u naast Internet Explorer ook nog een andere browser hebt uitgeprobeerd.

    Heeft dit niet geholpen dan kunt u op ditzelfde instelscherm ook het aankruisvakje "Controleren of Internet Explorer de standaardbrowser is" aankruisen. Als u hierna Internet Explorer herstart, moet u de vraag of u van IE uw standaard browser wilt maken, bevestigend beantwoorden.

    Helpt ook dit niet, dan is het tijd voor een andere aanpak. Open de Windows Verkenner, en ga naar Extra / Mapopties. Kies daar het tabblad Bestandstypen, en selecteer in de lijst geregistreerde bestandstypen "(GEEN) URL:HyperText-overdrachtsprotocol". Klik nu op de knop "Geavanceerd" om het venster "Bestandstype bewerken" te openen. Selecteer uit de actie "open" en klik op "Bewerken".

    Weer wordt een nieuw venster geopend: "Actie bewerken voor type…". Op de tweede regel, "Toepassing die voor de actie wordt gestart", zou nu de locatie van een andere browser dan Internet Explorer kunnen staan, dit is uiteraard onjuist. Ook zou er wel degelijk het pad naar Internet Explorer kunnen staan, maar in verkorte notatie, zoals " c:\progra~1\intern~1\iexplore.exe"; ook dit kan voor problemen zorgen.

    Geef hier nu de juiste plaats van Internet Explorer op, in de lange notatie, zoals "c:\program files\internet explorer\iexplore.exe" (inclusief de aanhalingstekens). De exacte locatie is overigens afhankelijk van hoe Internet Explorer geïnstalleerd is, dat kan bijvoorbeeld ook op de D-schijf zijn.

    Voer dezelfde aanpassingen ook uit voor de bestandstypen "URL:HyperText-overdrachtsprotocol met privacy", "URL: Gopher-protocol" en eventueel voor "URL:bestandsoverdrachtsprotocol" als u voor het werken met FTP geen apart FTP-programma gebruikt. Sluit alle openstaande dialoogvensters met de OK-knop. Start nu Internet Explorer opnieuw; als u gevraagd wordt of u van IE uw standaard browser wilt maken, moet u "Ja" antwoorden. Hierna moeten de hyperlinks in Outlook Express weer werken.

    Bij mij werkte toen de standard browser instelling, ik had een andere browser Myie2 geinstalleerd, nadat ik deze instelling veranderd had werkte het weer.

    Mike
  • Mike,

    Dank u. De eerste optie, Webinstellingen herstellen, werkte al.
    Dus probleem 1 is verholpen.

    Over blijft nog probleem 2: .pdf-files vanuit o.a. Explorer openen.
    Als ik nu met de muis op z'n file klik, dan verschijnt een nieuw venster met daarin in de linker bovenhook een klein icoontje met een kruis ((van mag niet of kan niet)). Ik heb dan wel geprobeerd, terwijl ik openen kies tegelijkertijd de ctrl-toets te drukken, maar dat verhelpt het probleem niet.
  • Verwijder Acrobat reader en installeer versie 5 of als je deze nog niet in je bezit hebt gelijk versie 6. Misschien worden dan de links naar deze files weer hersteld.

    Mike
  • Ik had al versie 6.01 geïnstalleerd, maar deïnstalleerde Adobe en installeerde het programma opnieuw.
    En het werkt.

    Hartelijk dank.

    Jürgen

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.