Vraag & Antwoord

OS Windows

Afsluiten win xp pro sp 2 weigert af en toe...

5 antwoorden
  • Zoals de titel al aangeeft wil mijn pc af en toe niet afsluiten. Dit is alleen het geval als hij langere tijd aangestaan heeft , hij komt dan tot windows wordt afgesloten en dan blijft hij dus hangen op dat blauwe scherm.. Ik heb alle updates van windows geinstalleerd , ook de nieuwste drivers en bios van het mb , nieuwe drivers van de video kaart , nieuwe drivers van het logitech internet navigator keyboard ( las in een andere topic dat een oude driver van dit toetsenbord ook het probleem kon zijn ) maar nog steeds heb ik af en toe dit probleem.. Iemand suggesties?
  • Krijg je ook een foutmelding? Er zijn veel oorzaken mogelijk: oudere versie Nero, A4Tech USB muis, etc. etc. etc Omdat jij een AMD 64 gebruikt zou je de hardware DEP uit moeten schakelen. Dit komt vaak voor bij AMD 64.
  • Krijg geen foutmelding Alles gaat normaal instellingen worden opgeslagen etc en dan blijft hij hangen op windows wordt afgesloten... Hardware dep is alleen ingeschakeld voor essentiele windows applicaties en services.
  • Ook nog maar een hijackthis logje gemaakt. Misschien dat iemand hier iets aan kan zien? Logfile of HijackThis v1.98.2 Scan saved at 9:46:47, on 13-12-2004 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgamsvr.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgupsvc.exe C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe C:\Program Files\Alcatel\SpeedTouch USB\Dragdiag.exe C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe D:\Program Files\Hijackthis\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/ O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgcc.exe /STARTUP O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVGFRE~1\avgemc.exe O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe O4 - HKLM\..\Run: [SpeedTouch USB Diagnostics] "C:\Program Files\Alcatel\SpeedTouch USB\Dragdiag.exe" /icon O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - D:\PROGRA~1\FRONTP~1\OFFICE11\REFIEBAR.DLL O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1101159868421 O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{87A0841B-94FF-4E89-B20B-0D1C0AE9E50D}: NameServer = 62.58.50.5 62.58.50.6
  • Ik zie niets bijzonders in jou log. Misschien is het verstandiger om deze bij Beveiliging & privacy te plaatsen zodat iemand er naar kijkt. Terug naar het afsluit probleem: er kunnen veel oorzaken zijn. Van afstand is het moeilijk om uit te zoeken. Anders zou je nog bij Microsoft rond kunnen kijken: http://search.microsoft.com/search/results.aspx?st=b&na=88&View=en-us&qu=computer+does+not+shut+down

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.