Vraag & Antwoord

OS Windows

Outlook express eigenschappen van account blijven niet staan

8 antwoorden
  • Weet iemand hier het antwoord op? Sinds een aantal dagen krijg ik geen mail meer binnen op twee van mijn accounts binnen outlook express 6. Na zoeken blijkt het dat als je bij de eigenschappen gaat kijken van de accounts bij het tabblad servers, de benaming die stond bij "inkomende e-mail" is vervangen door een cijfercode 127.0.01. De accountnaam is verandert in het gehele e-mailadres. Dit gebeurt elke keer als ik hem opstart. Verander ik de "cijfercode" weer in wat er hoort te staan komt ook mijn mail weer gewoon binnen. Waar ligt dit aan? Is het een eng virus???
  • Het IP adres 127.0.0.1 is het IP adres van de lokale computer, dus dat zal inderdaad nooit werken. Vreemd dat dit automatisch wordt ingevuld, heb je al Ad-aware, virus scanner enzo gedraait ?
  • [quote:5d4ed0ac03="Tweaky"]Het IP adres 127.0.0.1 is het IP adres van de lokale computer, dus dat zal inderdaad nooit werken. Vreemd dat dit automatisch wordt ingevuld, heb je al Ad-aware, virus scanner enzo gedraait ?[/quote:5d4ed0ac03] Ja, ik heb alles gedraaid. Het stomme is ik heb 3 accounts maar hij doet het maar bij 2. :roll:
  • Wat ik nu ga zeggen kan eigenlijk de oorzaak niet zijn want dan zou het bij alle drie de accounts moeten optreden maar toch.... Zou het de schuld van je virusscanner kunnen zijn, daar onlangs iets aan veranderd/ge-upate? Sommige scanners leiden het mailverkeer namelijk om en kijken zo of er een evt. een virus in zit voordat het in je mailprogramma terechtkomt. Dat zou dan namelijk verklaren waarom je daar dat adres 127.0.0.1 tegenkomt want dat is inderdaad (zoals Twaeky al schreef) het lokale adres van de pc. De virusscanner ontvangt dan de mail van de server voor inkomende mail en stuurt het na controle via 127.0.0.1 (de zg. "loopback") door naar je mailprogramma. Dus zou het kunnen zijn dat je virusscanner er een "zooitje" van maakt, kijk dus daar eens in de instellingen of je er iets van kunt vinden. Je weet het tenslotte maar nooit met computers. Jim
  • Helemaal niks geks kunnen vinden. Ik heb nu SP2 ermaar afgehaald. Wie weet komt het nu wel goed. gr. Sharon
  • Zelfde truc met dat localhost adres 127.0.0.1 gebruiken ook veel spamfilters. Heb je er daar mogelijk 1 van geinstalleerd gehad en weer verwijderd. Dan is vermoedelijk bij het verwijderen wel de service verwijderd die op dat adres actief was en jouw mail binnenhaalde, maar staat jouw mailaccount nog steeds naar die niet meer bestaande service op 127.0.0.1 te verwijzen ipv naar je echte mailserver. groetjes Edmond
  • Zou aan een instelling van de firewall kunnen liggen (heb dit zelf ooit eens bij een kennis opgelost). Kijk eens op [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=104469&highlight=127+express]dit topic[/url]. Jan
  • Ik ben eruit! SP2 had er niks mee te maken. Het was de spamkiller!! Bedankt voor jullie medewerking. Groetjes Sharon

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.