Vraag & Antwoord

OS Windows

Windows XP Pro SP2 reageert sinds kort sloom

10 antwoorden
  • Hallo, Ik ben hier bij een pc zonder spyware (addaware, hitmanpro en hijack gedraaid) Op een aantal opdrachten reageert de computer extreem traag. bv start->instellingen->taakbalk... en dan recente documenten verwijderen. Ook al is er maar 1 document hij doet er zeker 20 seconden over en ook nog eens 20 om het venster met OK te sluiten. Schijven en wisselbestand zijn gedefragmenteerd. wat kan dit zijn?
  • Heb je die PC al op virussen gecontrolleerd met de nieuwste definities? Als dat niet helpt, probeer dan de oplossing die ik gaf bij de volgende topic: http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=143188&highlight=internet+explorer+springt
  • Helaas, ook jouw oplossing biedt geen soelaas. kan het zijn dat ik ergens overheen kijk? [code:1:281d221f1a] Logfile of HijackThis v1.98.2 Scan saved at 22:32:04, on 5-5-2005 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe G:\Program Files\Ahead\InCD\InCDsrv.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe G:\Program Files\Norton Internet Security\ISSVC.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe G:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe G:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~2\NPROTECT.EXE C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe G:\PROGRA~1\NORTON~2\NORTON~2\SPEEDD~1\NOPDB.EXE C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\WINDOWS\system32\Linksts.exe G:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb08.exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\hp print screen utility\PrnSys.exe g:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe G:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe G:\Program Files\Micro.Sinc\WCESCOMM.EXE C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe G:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton CleanSweep\CsinsmNT.exe G:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Utilities\SYSDOC32.EXE C:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe C:\WINDOWS\system32\ntvdm.exe C:\Program Files\Trust SpeedShare Turbo Pro LAN Adapter\WLANPRO.exe C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NSMdtr.exe C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe H:\Downloaded Programs & Updates\hijackthisnw\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.tiscali.nl/ R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = localhost N3 - Netscape 7: user_pref("browser.search.defaultengine", "http://www.google.com/"); (C:\Documents and Settings\Jan\Application Data\Mozilla\Profiles\default\1mcnbaml.slt\prefs.js) O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - g:\Program Files\Adobe\Acrobat 6.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: Norton Internet Security - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - G:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O3 - Toolbar: Norton Internet Security - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - G:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll O4 - HKLM\..\Run: [ISDN Monitor] Linksts.exe W 1024 O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] g:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe O4 - HKLM\..\Run: [HPDJ Taskbar Utility] C:\WINDOWS\system32\spool\drivers\w32x86\3\hpztsb08.exe O4 - HKLM\..\Run: [DeviceDiscovery] C:\Program Files\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe O4 - HKLM\..\Run: [PrnSys Executable] C:\Program Files\Hewlett-Packard\hp print screen utility\PrnSys.exe O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\System32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [InCD] G:\Program Files\Ahead\InCD\InCD.exe O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer O4 - HKLM\..\Run: [QD FastAndSafe] G:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton CleanSweep\QDCSFS.exe /startup O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe" O4 - HKLM\..\Run: [HP Software Update] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Software Update\HPWuSchd.exe O4 - HKCU\..\Run: [LDM] \Program\ O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "G:\Program Files\Micro.Sinc\WCESCOMM.EXE" O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe O4 - Global Startup: CleanSweep Smart Sweep-Internet Sweep.LNK = G:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton CleanSweep\CsinsmNT.exe O4 - Global Startup: Logitech Desktop Messenger.lnk = G:\Program Files\Logitech\Desktop Messenger\8876480\Program\LDMConf.exe O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = G:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE O4 - Global Startup: Norton System Doctor.LNK = G:\Program Files\Norton SystemWorks\Norton Utilities\SYSDOC32.EXE O4 - Global Startup: Service Manager.lnk = C:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqlmangr.exe O4 - Global Startup: Trust SpeedShare Turbo Pro LAN Adapter Configuration Utility.lnk = ? O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - G:\Program Files\Micro.Sinc\INETREPL.DLL O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1106680960187 [/code:1:281d221f1a] Groeten, Sander (oh ja, die pc staat vol met van alles en nog wat maar dat is gewenst norton en hp, logitech en zo)
  • Je versie van HijackThis is 1.98.2 Inmiddels is er versie 1.99.1 Download HijackThis v1.99.1[url=http://www.spywareinfo.com/~merijn/files/HijackThis.exe]hier[/url] en plaats een nieuwe log, er komt dan nog meer informatie beschikbaar :wink: Ik zie deze: [b:c9b9812fcf]O4 - HKCU\..\Run: [LDM] \Program\[/b:c9b9812fcf] En vermoedt dat die er eigenlijk zo uit moet zien: [b:c9b9812fcf]O4 - HKCU\..\Run: [LDM] \Program\BackWeb-8876480.exe[/b:c9b9812fcf][url=http://www.windowsstartup.com/wso/detail.php?id=3546] Detail of Logitech Desktop Messenger[/url] Verder valt me op dat er wel veel programma's draaien
  • Misschien een tip om ff in de taakbeheer de processen te bekijken wat de boel zo tegen zit te werken. Misschien is het wel een programma welke niet overweg kan met SP2.
  • het is een tijdje geleden maar ik ben weer met deze pc bezig... en het wilt niet lukken... Die tip van Smeenk heb ik opgevolgd en is gefixt maar het hielp niets. Het volgende viel mij op: wanneer ik de taalkbalk in " classic" mode heb staan, duurt het legen van de recente lijst zo lang als in mijn laatste post. wanneer ik het in de XP start menu mode zet is het allemaal zo gepiept. In andere profielen op de pc gaan beide instellingen snel. ik heb inmiddels meerdere nieuwe profielen gemaakt, die profiel gekopieerd, verwijderd en teruggezet. na het terugzetten wordt het weer sloom. het zit dus in mijn ogen in het profiel, maar hoe kan ik het profiel opschonen? of opnieuw aanmaken en alle instellingen terugzetten??
  • Problemen met profielen komen in XP heel vaak voor. Is een bekend verschijnsel. Ze willen nogal eens beschadigen. Dus gewoon nieuwe gebruiker aanmaken.
  • Dat had ik juist willen voorkomen, al die instellingen weer terugzetten.... een profiel kan niet gerepareerd worden of schoongemaakt?
  • Misschien kan dat idd wel: [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=how+to+repair+a+user+profile&btnG=Google+zoeken&meta=]Google[/url] vr.gr.smeenk :wink:
  • Helaas, ook daar gaat het om een nieuw profiel bij een beschadigd profiel. Dit heb ik gedaan maar dan gaat alsnog de " bug " mee naar het nieuwe profiel.... ik maak nu maar gewoon een schoon profiel en ik stel alles wel in.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.