Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Systeemherstel, veilige modus

willem V
7 antwoorden
  • Vanaf zaterdag is de pc ineens erg traag geworden….ik heb geprobeerd systeemherstel te doen via de normale modus maar dat lukte niet.

    Via de F8 toets kwam ik niet meer in de veilige modus, toen heb ik via uitvoeren>msconfig>Boot.ini>SAVEBOOT aangevinkt en kwam ik uiteindelijk in de veilige modus….helaas kan ik daar ook geen systemherstel meer uitvoeren!

    Wat kan ik nu nog proberen om mijn probleem op te lossen??

    Wie heeft er een advies/tip?

    Alvast mijn dank,
    Willem :(
  • [quote:b2b20363fa="willem V"]Wat kan ik nu nog proberen om mijn probleem op te lossen??[/quote:b2b20363fa]

    Recovery console al geprobeerd?
  • In Computer Idee nr. 10 2005 staat op blz. 57 eenzelfde vraag en het antwoord van de faqman, t.w:

    Stap 1: ga naar start/uitvoeren/en geef de opdracht regedit om in het register te komen.

    Stap 2: ga naar de sleutel "HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\SystemRestore"

    Stap 3: dubbelklik -in het rechter venster- op de DWORD-waarde "DisableSR" Het Systeemherstel wordt weer ingeschakeld als u de waarde 1 veranderd in 0. (nul) en klik op OK en verlaat regedit.

    Er wordt in de bladen altijd voor gewaarschuwd dat je zeker moet zijn van wat je doet. Heb je nog nooit in het register wijzigingen aangebracht en heb je geen recente backup van je register laat het dan over aan iemand die hier meer verstand van heeft.
    Maar nogmaals moeilijk is het zeker niet, schijf desnoods iedere stap die je doet zelf nogmaals op papier.

    Als alles weer werkt maak dan direct een nieuw hestelpunt met een duidelijk tekst.

    Succes.
  • <<<Stap 3: dubbelklik -in het rechter venster- op de DWORD-waarde "DisableSR" Het Systeemherstel wordt weer ingeschakeld als u de waarde 1 veranderd in 0. (nul) en klik op OK en verlaat regedit.>>>

    Is dit niet hetzelfde als SR uitschakelen- en weer inschakelen via de "normale" menustructuur? Uiteraard zijn in de laatste geval alle eerdere herstelpunten foetsie, maar SR staat weer strak op de rails….
  • <<"Is dit niet hetzelfde als SR uitschakelen- en weer inschakelen via de "normale" menustructuur? Uiteraard zijn in de laatste geval alle eerdere herstelpunten foetsie, maar SR staat weer strak op de rails….">>

    Het lijkt mij dat dat niet hetzelfde is.

    willem V, de vraagsteller, kon zowel in normale als in veilige modus geen systeemherstel meer doen. Dus ik neem aan dat hij hem ook niet kon uitschakelen. Bovendien werkte ook F8 niet om in veilige modus te komen. Vaak is dit een gevolg van een virusbesmetting, b.v. het lopvirus van MSN sponsers, die wel is opgelost maar die een aantal vervelende dingen tot gevolg heeft.
    In Computer Idee had iemand ook een virus gehad en kon ook geen systeemherstel meer doen. Dus de oplossing van de faqman lijkt me zo gek nog niet, in ieder geval het proberen waard.
  • Willem,

    Controleer eens of je de system32-map kan zien in Windows verkenner.
  • Je hebt gelijk…. Ik had bovendien dat "niet meer in veilige modus kunnen komen" even door te snel lezen gezien als "in veilige modus ook geen SR mogelijk"…. :oops:
    Veelal is 't tegenwoordig met name de spyware welke systeemfuncties uitschakelt! Zo is 't niet ondenkbaar dat b.v. taakbeheer, regedit (de registereditor), msconfig, etc. "lamgelegd" worden….
    Mijn idee is dan ook dat deze bagger er niet bij de eindgebruiker uitgefilterd dient te worden, maar bij de ISP. We zijn wat dat betreft al een beetje op de goeie weg….. :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.