Vraag & Antwoord

OS Windows

Windows 98 SE update foutmelding

3 antwoorden
  • Hoi iedereen, Ik krijg een of andere duistere foutmelding bij het updaten van Windows 98 se. Ik heb zojuist mijn computer opnieuw geinstalleerd (Dual Boot) met zowel Windows 98 se als Windows xp pro erop. Eerst Windows 98 se geinstalleerd, daarna Windows xp pro geinstalleerd. Verder Windows xp pro helemaal up to date gemaakt met alle updates en de rest geinstalleerd. Nu wil ik beginnen met Windows 98 se te updaten en daarna de rest te doen. Maar bij het updaten krijg ik een foutmeldingscode: [0X80072F05] Het enige wat ik kan doen is Microsoft een mailtje sturen naar dit adres: winupsup@microsoft.com Maar ja ze ondersteunen geen Windows 98 se meer volgens mij. Wie weet hiervoor de oplossing? Of moet ik weer helemaal opnieuw beginnen? Er is dus geen enkele update binnen gehaald bij Windows 98 se. Alvast bedankt.
  • [quote:23b1082305="hulpdienst"]Nu wil ik beginnen met Windows 98 se te updaten en daarna de rest te doen. Maar bij het updaten krijg ik een foutmeldingscode: [0X80072F05] [/quote:23b1082305] Heb je al gecontroleerd of [url=http://support.webzone.net.au/helpdesk/index.php?x=&mod_id=2&id=77] datum en tijd in Windows 98Se[/url] klopt. Check ook nog of bij Extra > Internet-opties > Beveiliging. Internet zou op Standaard Normaal kunnen staan.
  • hier vind je wat tips en links naar mogelijke oplossingen. http://sillydog.org/forum/viewtopic.php?t=3044 en dit vond ik ook nog: These are the steps listed direct from Windows Update Troubleshooter (for anyone else's reference also): Error 0x80072F05 in Windows Update.log file when trying to run GetManifest.asp Problem Description: You will see an error entry like this in the Windows Update.log file: Error IUENGINE Querying software update catalog from https://v4.windowsupdate.microsoft.com/getmanifest.asp (Error 0x80072F05) Resolutions: Make sure that the computer's time and date settings are correct. This is the most likely cause of this error. If those settings are correct, then check that valid SSL certificates are installed on the computer using the steps below. 1. Open Internet Explorer, click "Tools," and then click "Internet Options." 2. Select the "Contents" tab and click "Certificates." 3. Select the "Trusted Root Certification Authorities" tab. 4. Check for a certificate called "Microsoft Root Authority." 5. Double-click it. 6. On the "General" tab, make sure that the "Valid from" dates are correct. The dates should be something like "1/10/1997 to 12/31/2020." 7. On the "Certification Path" tab, under the "Certificate Status" section, make sure it says "This certificate is OK." 8. Click "OK," and then locate a certificate called "NO LIABILITY ACCEPTED." 9. On the "General" tab, make sure that the "Valid from" dates are correct. The dates should be something like "5/11/1997 to 1/7/2004." 10. On the "Certification Path" tab, under the "Certificate Status" section, make sure it says "This certificate is OK." -------------------------------------------------------------------------------- Issue Applies To: Windows XP Client Windows Server 2003 Family Windows 2000 Windows Millennium Edition Windows 98 and Windows 98 Second Edition

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.