Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Vastlopen bij schijfcontrole en bij defragmenteren

Rosturp
7 antwoorden
  • Hallo allemaal

    Ik werk met een IBM Aptiva en nog met Windows 98 en zo af en toe krijg ik het op mijn heupen om naast de automatische handelingen óók nog eens de harde schijf te controleren en te defragementeren.
    Helaas lukt dat nu niet en loopt de boel vast, waarna e.e.a. weer op gang komt met Ctr-Alt-Del.
    Chkdsk /f werkt, maar geeft slechts een summier beeld van de harde schijf
    Mijn computer werkt dus wel, maar vertoonde de laatste tijd veel vastlopers, zonder direct aanwijsbare oorzaak
    Wie o wie helpt mij op weg , wat kan ik ondernemen om e.e.a. weer toegankelijk te maken ?

    bij voorbaat dank

    Henk
  • Doe schijfcontrole en defragmenteren eens in de "Veilige modus".
    Daarna eventueel Controle systeembestanden (Sfc.exe)
    http://support.microsoft.com/kb/185836/nl
    En de nodige malwarescan >> HijackThislog in "Beveiliging en Privacy".
  • Test je geheugen en harddisk ook maar eens.
  • Heb je je antievirus uitgeschakeld?
    En alle andere dingen die op de achtergrond meedraaien
    gr
    HDL
  • Alle 3 !!

    Bedankt voor jullie reactie ! Ik kreeg p.p. ook nogal wat suggesties, die ik inmiddels ( soms 2 x ) heb uitgevoerd.
    [b:263e1c94da]1[/b:263e1c94da] In veilige modus schijfcontrole en defragmenteren uitvoeren lukt helaas niet ( blijft ook hangen )
    [b:263e1c94da]2[/b:263e1c94da] Systeemcontrole uitgevoerd via Bureau-accessoires etc. kwam een 3 tal bestanden tegen, die mogelijk beschadigd waren.
    user.exe - finstall.dll - csapi3t1.dll ( ik heb deze uit het windows / helpdeskbestand gekopieërd naar het oorspronkelijke bestand.
    Hierna draaide systeeminfo zonder problemen
    [b:263e1c94da]3[/b:263e1c94da] Ik weet niet goed wat ik met Hijacklog aanmoet en de beveiliging ervan ( kan hier niets over vinden ! )
    [b:263e1c94da]4[/b:263e1c94da] Had mijn antivirus AVG reeds uitgeschakeld , alsook de schermbeveiliging
    [b:263e1c94da]5[/b:263e1c94da] Gerben wat bedoel je met test geheugen en harddisk en op welke [b:263e1c94da]andere[/b:263e1c94da] manier ? Aida ?
    Heb het systeem na veranderingen steeds afgesloten en weer opgestart

    Ik kijk uit naar jullie ideeën !!

    Henk
  • [quote:ae143342ad="henk80"]Ik weet niet goed wat ik met Hijacklog aanmoet en de beveiliging ervan ( kan hier niets over vinden ! )[/quote:ae143342ad]Lees hiertoe de FAQ en onderwerpen in het Beveiliging & privacy forum
    [quote:ae143342ad="henk80"]Gerben wat bedoel je met test geheugen en harddisk [/quote:ae143342ad]Als ik zo vrij mag zijn….., zie de reacties van [b:ae143342ad]JBS[/b:ae143342ad] en [b:ae143342ad]gerben[/b:ae143342ad] in dit onderwerp
    Neem je internetkabel (eens) los bij de handelingen.
  • Top - we zijn eruit !!!!

    [b:7d96dfcb26]1[/b:7d96dfcb26] Na ruim 5 uur memory test géén ERROR !!!
    [b:7d96dfcb26]2[/b:7d96dfcb26] Het testen van de harde schijf door Maxtor resulteerde in : Congratulations - your drive is certified error free !!!
    [b:7d96dfcb26]3[/b:7d96dfcb26] Uiteindelijk bleek de laatste tip de "oplossing" - [b:7d96dfcb26] Het losnemen van de internetkabels [/b:7d96dfcb26]
    Alles werkt nu weer naar behoren - schijfcontrole en defragmenteren !!

    Blijft toch vreemd - schermbeveiling uit - antivirus programma uit en de internet verbinding los maken, om te kunnen defragmenteren, maar…….. deze wetenschap voegt toch weer wat aan mijn kennis toe……………. bedankt

    Henk

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.