Vraag & Antwoord

OS Windows

Vastlopen bij schijfcontrole en bij defragmenteren

7 antwoorden
  • Hallo allemaal Ik werk met een IBM Aptiva en nog met Windows 98 en zo af en toe krijg ik het op mijn heupen om naast de automatische handelingen óók nog eens de harde schijf te controleren en te defragementeren. Helaas lukt dat nu niet en loopt de boel vast, waarna e.e.a. weer op gang komt met Ctr-Alt-Del. Chkdsk /f werkt, maar geeft slechts een summier beeld van de harde schijf Mijn computer werkt dus wel, maar vertoonde de laatste tijd veel vastlopers, zonder direct aanwijsbare oorzaak Wie o wie helpt mij op weg , wat kan ik ondernemen om e.e.a. weer toegankelijk te maken ? bij voorbaat dank Henk
  • Doe schijfcontrole en defragmenteren eens in de "Veilige modus". Daarna eventueel Controle systeembestanden (Sfc.exe) http://support.microsoft.com/kb/185836/nl En de nodige malwarescan >> HijackThislog in "Beveiliging en Privacy".
  • Test je geheugen en harddisk ook maar eens.
  • Heb je je antievirus uitgeschakeld? En alle andere dingen die op de achtergrond meedraaien gr HDL
  • Alle 3 !! Bedankt voor jullie reactie ! Ik kreeg p.p. ook nogal wat suggesties, die ik inmiddels ( soms 2 x ) heb uitgevoerd. [b:263e1c94da]1[/b:263e1c94da] In veilige modus schijfcontrole en defragmenteren uitvoeren lukt helaas niet ( blijft ook hangen ) [b:263e1c94da]2[/b:263e1c94da] Systeemcontrole uitgevoerd via Bureau-accessoires etc. kwam een 3 tal bestanden tegen, die mogelijk beschadigd waren. user.exe - finstall.dll - csapi3t1.dll ( ik heb deze uit het windows / helpdeskbestand gekopieërd naar het oorspronkelijke bestand. Hierna draaide systeeminfo zonder problemen [b:263e1c94da]3[/b:263e1c94da] Ik weet niet goed wat ik met Hijacklog aanmoet en de beveiliging ervan ( kan hier niets over vinden ! ) [b:263e1c94da]4[/b:263e1c94da] Had mijn antivirus AVG reeds uitgeschakeld , alsook de schermbeveiliging [b:263e1c94da]5[/b:263e1c94da] Gerben wat bedoel je met test geheugen en harddisk en op welke [b:263e1c94da]andere[/b:263e1c94da] manier ? Aida ? Heb het systeem na veranderingen steeds afgesloten en weer opgestart Ik kijk uit naar jullie ideeën !! Henk
  • [quote:ae143342ad="henk80"]Ik weet niet goed wat ik met Hijacklog aanmoet en de beveiliging ervan ( kan hier niets over vinden ! )[/quote:ae143342ad]Lees hiertoe de FAQ en onderwerpen in het [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewforum.php?f=15]Beveiliging & privacy forum[/url] [quote:ae143342ad="henk80"]Gerben wat bedoel je met test geheugen en harddisk [/quote:ae143342ad]Als ik zo vrij mag zijn....., zie de reacties van [b:ae143342ad]JBS[/b:ae143342ad] en [b:ae143342ad]gerben[/b:ae143342ad] in [url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=148726]dit onderwerp[/url] Neem je internetkabel (eens) los bij de handelingen.
  • Top - we zijn eruit !!!! [b:7d96dfcb26]1[/b:7d96dfcb26] Na ruim 5 uur memory test géén ERROR !!! [b:7d96dfcb26]2[/b:7d96dfcb26] Het testen van de harde schijf door Maxtor resulteerde in : Congratulations - your drive is certified error free !!! [b:7d96dfcb26]3[/b:7d96dfcb26] Uiteindelijk bleek de laatste tip de "oplossing" - [b:7d96dfcb26] Het losnemen van de internetkabels [/b:7d96dfcb26] Alles werkt nu weer naar behoren - schijfcontrole en defragmenteren !! Blijft toch vreemd - schermbeveiling uit - antivirus programma uit en de internet verbinding los maken, om te kunnen defragmenteren, maar........ deze wetenschap voegt toch weer wat aan mijn kennis toe................ bedankt Henk

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.