Vraag & Antwoord

OS Windows

Problemen met windows na overbouw in nieuwe behuizing

17 antwoorden
  • Hallo, ik heb een paar dagen geleden de inhoud van m'n pc in een nieuwe behuizing gebouwd, maar nu wil windows niet meer normaal starten. Tijdens het laden [url]http://www.theeldergeek.com/images/XP%20Pro%20Setup%20Graphic%20II/BBB.gif[/url] slaat hij bij dit scherm vast en start automatisch opnieuw op. In de veilige modus kom ik er wel in en ik ben daarna ook via systeemherstel weer normaal in windows terecht gekomen, maar wanneer ik m'n pc opnieuw opstart, of nadat hij uit heeft gestaan opnieuw aanzet, krijg ik hetzelfde probleem weer. Zou iemand weten hoe ik dit mogelijk zou kunnen oplossen zonder windows opnieuw te hoeven installeren? (alle hardware uit de oude pc heb ik overgezet in de nieuwe behuizing behalve een tv kaart)
  • [quote:65a6339b9e="Ralphie"]slaat hij bij dit scherm vast en start automatisch opnieuw op.[/quote:65a6339b9e]Via Veilige Modus naar > Start > rechtsklik Deze computer > Eigenschappen > tab Geavanceerd > onder Opstart- en herstelinstellingen > knop Instellingen > onder Systeemfouten > [url=http://www.mvps.org/marksxp/WindowsXP/bsod.php]Computer automatisch opstarten[/url] >> uitvinken. Weer herstarten. Geen oplossing, maar hopelijk wel een [url=http://en.wikipedia.org/wiki/Blue_screen_of_death]BSOD[/url] Meld de [b:65a6339b9e]stopfout[/b:65a6339b9e] en bijbehorende [b:65a6339b9e]tekst[/b:65a6339b9e] in de hoop dat Google daarmee iets kan doen 8)
  • Heb je alleen de kast veranderd of is er meer vernieuwd? Wil Windows Setup wel starten of die ook niet? mvrgroet Edmond
  • Ik heb "computer automatisch opstarten" uitgevinkt en kreeg nu inderdaad een BSOD [url]http://www.ralphie.be/DSC00376.JPG[/url] Ik denk dat ik nu het beste kan proberen om het probleem te verhelpen met de opdracht chkdsk /r [url]http://support.microsoft.com/kb/315403/nl[/url]
  • [quote:81bd0dd522="Ralphie"]Ik denk dat ik nu het beste kan proberen om het probleem te verhelpen met de opdracht chkdsk /r[/quote:81bd0dd522]Is idd het advies. Zie ook [url]http://support.microsoft.com/kb/297185/en-us[/url]
  • Ik kan de windows Recovery Console niet gebruiken, er wordt naar een administrator wachtwoord gevraagd, terwijl die er niet op zit :-? Ik heb daarna in de veilige modus een administrator wachtwoord aangemaakt om te kijken of het dan wel werkte maar, het wachtwoord is nog steeds verkeerd...
  • Als je herstelconsole om het administrator wachtwoord vraagt, druk dan alleen op Enter. Misschien helpt dat.
  • Nope, alleen enter werkt ook niet, dus ik heb me er maar bij neergelegd en wat dingen ge-backupped in de veilige modus, om daarna windows maar opnieuw te installeren. Omdat ik iets was vergeten de backuppen wilde ik de veilige modus weer ingaan, maar dat ging toen ook niet meer, ik kwam er nu helemaal niet meer in. Ik heb de windows cd erin gedaan om dan maar windows opnieuw te installeren en die gaf aan dat de C partitie helemaal leeg was :-? Nu kreeg ik 't idee dat m'n hdd misschien wel aan 't overlijden is... Ik heb nu seagate diagnostic tools gedownload om te kijken of er iets aan m'n hdd mankeerd [url]http://www.seagate.com/support/seatools/B7a.html[/url] Even afwachten dus
  • Er zijn 5 verschillende tests: [url]http://home.wanadoo.nl/josaben/pc/DSC00383.JPG[/url] Hij slaagt bij alle tests behalve de File Structure Test, hier wat screens van het log file (ik heb geen floppy drive om logfile op te slaan) [url]http://home.wanadoo.nl/josaben/pc/DSC00378.JPG[/url] [url]http://home.wanadoo.nl/josaben/pc/DSC00379.JPG[/url] [url]http://home.wanadoo.nl/josaben/pc/DSC00380.JPG[/url] [url]http://home.wanadoo.nl/josaben/pc/DSC00381.JPG[/url] [url]http://home.wanadoo.nl/josaben/pc/DSC00382.JPG[/url] Klopt het dat de hdd dus niet kapot is en ik windows er nu weer opnieuw op zou kunnen zetten?
  • Het lijkt erop dat er wat met/op die partities niet helemaal in orde was, als hij verder geen andere errors geeft zou ik het eens proberen om alles te formateren en windows opnieuw te installeren
  • Ik heb de partitie verwijdert en opnieuw aangemaakt, daarna geformatteerd en daarna de windows setup gedraait, maar wanneer de pc reboot na het kopieren van de setup bestanden, krijg ik weer hetzelfde bluescreen wanneer het laadscherm komt [url]http://www.theeldergeek.com/images/XP%20Pro%20Setup%20Graphic%20II/BBB.gif[/url] Ik begin serieus aan een brakke hdd te denken...
  • Test je memory ook even voor de zekerheid. Je kunt hem vinden op www.memtest86.com
  • Geheugen is ok, maar is het onmogelijk dat ik iets verkeerd heb aangesloten met het ombouwen van de pc in de nieuwe behuizing? Want het probleem is er vanaf het moment dat alles in de nieuwe behuizing zat.
  • Ik zou wederom de schijf even testen. Misschien is hij echt kapot. Heb je ook een andere voeding in deze nieuwe kast?
  • Ik heb geen andere voeding in m'n kast. Waarmee kan ik de schijf testen? Dat heb ik eigenlijk al toch gedaan met seatools?
  • Je hebt meerdere partities, heb je ook meerdere schijven? Zit alles goed op de IDE poorten (primary/secondary; weet niet of dat bij SATA ook zo werkt)? Zitten de jumpers goed (master/slave) etc? Het zou kunnen dat die omgedraaid zijn, alhoewel je dan waarschijnlijk niet eens bij het opstartscherm zou moeten komen.
  • Ik heb 1 schijf en 3 partities, waarvan 2 NTFS en 1 FAT32 (recovery partitie) Bij de tests bij seatools gaat alles goed behalve bij de File Structure Test, die geeft fouten bij de 2 NTFS partities. Ik heb niks aan de jumpersettings verandert met het overbouwen en met de IDE poorten weet ik 't niet zeker, ik had m'n HDD op primary en secondary gehad, maar krijgt bij allebei hetzelfde BSOD. Wanneer er geen BSOD komt, komt de foutmelding dat hij het bestand C:\Windows\System32\ntoskrnl.exe niet kan vinden of beschadigt is, wanneer ik de partitie had geformatteerd en de windows setup aan 't draaien was, kreeg ik deze foutmelding nog steeds nadat het systeem rebootte na kopieren van de setup bestanden.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.