Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Nog steeds problemen met Systeemherstel

gerben
2 antwoorden
  • Sorry,..ik heb de volgende vraag al tweemaal eerder gesteld, maar nog geen enkel bruikbare reaktie gehad. Misschien komt dat omdat ik ten onrechte schreef dat Systeemherstel op mijn PC alleen werkt voor zelfgemaakte herstelpunten. Ik heb me daarin vergist: dat is alleen wáár mits je de PC niet uitgeschakeld hebt tussen het moment van maken en teruggaan naar een herstelpunt!
    Ik heb de vraag ook aan de C!T helpdesk gesteld (maar (nog) geen reaktie gehad…) Daar aan heb ik wel uitvoeriger info verstrekt, die ik hier graag nog een keer zou willen herhalen in de hoop dat er dan nu misschien iemand is die er een gat in ziet… Hier komt 't:

    Op een gegeven moment wilde ik m.b.v. Windows Systeemherstel terugkeren naar een eerder gemaakt Herstelpunt. Dat bleek niet mogelijk: de procedure werd schijnbaar normaal uitgevoerd (herstellen van de bestanden; afsluiten en weer opstarten) maar dan verschijnt het bericht; "Herstel niet gelukt!"
    Dit gebeurt consequent met alle herstelpunten, ongeacht door wie gemaakt (systeem of door mijzelf).

    M.b.v. [b:c9e595b1c2]eventvwr[/b:c9e595b1c2] heb ik wat foutlogs bekeken. Mogelijk dat u daar wat aan heeft? (mij zegt het weinig, en klikken op de aangegeven urls resulteert steevast in: "We're sorry, There is no additional info about this issue in the Event Log Messages or Knowledge Base databases at this time.";)

    De - tweemaal na elkaar voorkomende - regel met de foutmelding in 'Logboeken (lokaal)/Systeem' luidt:

    Fout 19-7-2006 13:20:54 DCOM geen 10005 Systeem <computernaam>

    Vraag je naar Eigenschappen dan verschijnt de volgende tekst;
    DCOM kreeg foutmelding 'Kan de service niet starten omdat deze is uitgeschakeld of omdat het geen inschakelde apparaten met zich heeft verbonden.' bij het starten van de upnphost-service met de argumenten '' om de server {204810B9-73B2-11D4-BF42-00B0D0118B56} te starten

    Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

    (dat laatste werkt dus niet)


    De foutmeldingsregel van 'Logboeken (lokaal)/Toepassing' luidt:

    Waarschuwing 18-7-2006 19:10:04 Userenv geen 1517 Systeem <computernaam>

    Vraag je naar Eigenschappen dan verschijnt de volgende tekst;
    Windows heeft het register van gebruiker <computernaam>\Eigenaar opgeslagen hoewel een toepassing of service tijdens de afmelding van het register gebruikmaakte. Het geheugen voor het register is niet volledig beschikbaar. Het register wordt uit het register verwijderd wanneer het niet langer in gebruik is.

    Dit wordt mogelijk veroorzaakt door services die als een gebruikersaccount actief zijn. Probeer om de services zodanig te configureren dat deze als LocalService- of NetworkService-account worden gestart.

    Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

    (dat laatste werkt dus ook niet)

    Hier volgt de Systeeminfo zoals die geldt voor deze PC:

    Naam van besturingssysteem Microsoft Windows XP Home Edition
    Versie 5.1.2600 Service Pack 2 Build 2600
    Fabrikant Microsoft Corporation
    Systeemnaam <computernaam>
    Systeemfabrikant System manufacturer
    Systeemmodel System Product Name
    Systeemtype Op x86 gebaseerde pc
    Processor x86 Family 15 Model 43 Stepping 1 AuthenticAMD ~2211 Mhz
    Processor x86 Family 15 Model 43 Stepping 1 AuthenticAMD ~2211 Mhz
    BIOS-versie/datum Phoenix Technologies, LTD ASUS A8N-E ACPI BIOS Revision 1013, 7-4-2006
    SMBIOS-versie 2.3
    Map van Windows C:\WINDOWS
    Systeemmap C:\WINDOWS\system32
    Opstartapparaat \Device\HarddiskVolume1
    Landinstelling Nederland
    Hardware Abstraction Layer Versie = "5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)"
    Gebruikersnaam <computernaam>\Eigenaar
    Tijdzone West-Europa (zomertijd)
    Totaal fysiek geheugen 2.048,00 MB
    Beschikbaar fysiek geheugen 1,59 GB
    Totaal virtueel geheugen 2,00 GB
    Beschikbaar virtueel geheugen 1,96 GB
    Ruimte voor wisselbestand 4,85 GB
    Wisselbestand G:\pagefile.sys

    Nog ter info: Norton AV 2006 en Microsoft Defender beide actief.

    Bovenstaande foutmeldingen zouden duidelijk moeten zijn, maar helaas ik snap daar niets van :oops:

    Derhalve nog éénmaal: Wie kan mij helpen, please!?

    PS Ook http://www.kellys-korner-xp.com/xp_restore.htm heeft me niet geholpen
  • Je zou de info op de site van HP over Microsoft systeemherstel kunnen checken. En meldt bij welke stap het fout gaat.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.