Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

mail in word

None
11 antwoorden
  • Hallo allemaal

    Ik heb een vraagje over words.
    Eerder kon ik een document als email verzenden maar sinds kort is het pictogramgram op de balk grijs en krijg hem niet meer geactiveerd zodat ik nu een document alleen als bijlage krijg verstuurd.
    Wie kan me helpen om het weer terug te zetten zodat ik weer mail kan versturen uit words.
    Alvast bedankt
    Groetjes sammeke
  • [quote:6507aa84be="sammeke"]sinds kort is het pictogramgram op de balk grijs[/quote:6507aa84be]Is er iets gewijzigd op je systeem wat de oorzaak zou kunnen zijn?
    Had je misschien Outlook en nu niet meer? Of heb je een nieuwe mailclient geinstalleerd?
  • hallo meneer Ed


    Ik heb niks anders geinstalleerd opeens was het weg , het moet ergens een instelling zijn maar ik kan het zo snel niet terug vinden.

    groetjes sammeke
  • Eerst het simpelste: herstelpunt terugzetten van toen het nog werkte?
  • hoi passer

    helaas op mijn deze pc staat windows 2000 en daar kan ik geen herstelpunten vinden helaas

    groetjes sammeke
  • Hoi, daar ben ik weer.
    Wat is je standaard e-mail programma? Dit kun je vinden bij Internet Opties, Programma's.
  • hoi prin

    ik gebruik incredimail maar dat gebruikte ik voorheen ook.
    is er niet een optie om word als emailclient inte stellen?
    ik wil incredimail voor gewone mail gebruiken maar als ik iets maak in word wil ik dat ook vanuit word kunnen versturen


    groetjes Sammeke
  • Ik ken Incredimail niet, maar kun je dit programma als standaard e-mail programma gebruiken? De meeste e-mail programma's vragen dat, als ze gestart worden.
  • hoi Prin

    ik gebruik incredimail als standaard voor mijn mail maar vroeger als ik iets maakte in words en moest dat aan een collega versturen dat deed ik dat gewoon vanuit words .
    maar nu kan dat niet meer het icoontje voor mail is grijs en krijg ik niet meer geactiveerd.
    groetjes sammeke
  • Hoi Sammeke.
    Je hebt nl. wel een e-mail account nodig om direct vanuit Word te mailen.
    Hieronder staat een stukje helptekst uit word (helaas in het Engels, want ik heb een Engelse Word)
    To send e-mail, you must have an e-mail account set up in your Outlook profile. After you set up an e-mail account, the Send button is available and you can send documents.

    If the Send button is not available, you may have chosen not to add an e-mail account when you installed Outlook, or you may have canceled the New Account Wizard.

    Set up an e-mail account if you have not already done so.
    How?

    In Outlook or your e-mail program, click E-mail Accounts on the Tools menu.
    Click Add a new e-mail account, and then click Next.
    Click the type of e-mail server that is used for your account, and then click Next.
    Note If you are setting up an MSN e-mail account, click POP3 (POP3: A common protocol that is used to retrieve e-mail messages from an Internet e-mail server.) for MSN Internet Access version 5.3 or earlier, or click HTTP for MSN Explorer.

    In the appropriate boxes, type the information from your Internet service provider (ISP) (ISP: A business that provides access to the Internet for such things as electronic mail, chat rooms, or use of the World Wide Web. Some ISPs are multinational, offering access in many locations, while others are limited to a specific region.) or administrator.
    Notes

    If you are using an MSN or MSN Hotmail account, we recommend that you use the Outlook Connector for MSN, which provides more reliable access to your e-mail messages, as well as your calendar, contacts, tasks, and notes attached to your account.
    Unless specified by your ISP, all server and address entries are typed in lowercase letters.
    For passwords, some ISPs require a combination of lowercase and uppercase letters — for example, passWorD — to add further security. Check with your ISP to see whether it requires a case-sensitive password. Use strong passwords that combine upper- and lowercase letters, numbers, and symbols. Weak passwords don't mix these elements. Strong password: Y6dh!et5. Weak password: House27. Use a strong password that you can remember so that you don't have to write it down.
    You can specify that Outlook remember your password by typing it in the Password box and selecting the Remember password check box. While this means that you won't have to type your password each time you access the account, it also means that the account is vulnerable to anyone who has access to your computer.
    Unless your ISP has indicated that your service uses Secure Password Authentication (SPA), do not select the Log on using Secure Password Authentication (SPA) check box.
    Do any of the following:
    If you are adding a Microsoft Exchange Server account, click Check Name to verify that the server recognizes your name. Be sure that your computer is connected to your network.
    After you click Check Name, the name and server that you typed should be underlined. If they are not underlined, contact your administrator.

    If you are adding a POP3 server account, click Test Account Settings to verify that your account is working. Be sure that your computer is connected to the Internet. If information is missing or incorrect, you are prompted to supply or correct it.
    If you want to configure additional settings, such as how you want your computer to connect to your e-mail server, click More Settings. Otherwise, click Next.
    Click Finish.
    In Word, open a new blank document to send in e-mail.
    In Word, on the File menu, click Send to, and then click Mail Recipient.
    Enter recipient names in the To and Cc boxes.
    In the Subject box, type the subject of the message. You can also add a brief introduction about your e-mail message in the Introduction box.
    If you opened a new blank document, type the message.
    Click Send a Copy , or press ALT+S.
  • hoi Prin

    het is me gelukt om uit word te mailen
    ik had naar aanleiding van deze topic een mail gekregen met voorbeeld en het werkte .
    ik moest boven in dde werkbalk iets aanvinken
    en heb words standaard als mailclient gezet
    toen werkte het weer.

    bedankt voor het meedenken en groetjes .
    Sammeke

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.