Vraag & Antwoord

OS Windows

Help! Computer doet raar. Automatisch scrollen en flipperen

20 antwoorden
  • Herkent iemand dit??? Sinds kort doet mijn computer erg vreemd. Na enige minuten vertoont hij rare effecten. Als ik op het bureaublad 1x op een icoon klik, flippert hij vanzelf naar het volgende. Ook als ik een submenu open, doorloopt hij vanzelf alle opties daar, zoals de bookmarks in mijn browser. Erg lastig om dan iets te pakken te krijgen! Ook scrollt het beeld soms automatisch omlaag, zoals in mijn browser, of zelfs in Word. :o Ik heb herhaaldelijk gescand op virussen (Norton), schijfopruiming en systeemherstel toegepast. Wie helpt??? Alvast bedankt! Saskia
  • Het probleem zou aan de drivers van je muis kunnen liggen. Kijk eens op de website van de fabrikant van de muis. En zoek daar naar je muis en download de driver. Een andere oplossing weet ik niet zo gauw te bedenken. Herïnstalleren van Windows zal waarschijnlijk werken, maar misschien een iets te ingrijpende maatregel! Veel succes!
  • Kun je ook even een andere muis proberen? Zou een versleten knop of kabelbreukje kunnen zijn.
  • O.K., bedankt voor de suggesties. :D Ik heb geen alternatieve muis, zal een nieuwe aanschaffen en kijken of het dan verholpen is. Groetjes Saskia
  • Nieuwe muis gekocht maar probleem blijft bestaan :-? Ik krijg ook piepjes bij het opstarten. Probleem is dus dat een webpagina of een Worddocument vanzelf omlaag scrollt (de cursor loopt dan steeds vanzelf naar het einde). En dat elk uitklapmenu ook helemaal doorlopen wordt in een soort loop. En als ik een afbeelding open, krijg ik razendsnel alle afbeeldingen achter elkaar. Pas als ik iets op het toetsenbord doe houdt het op, maar even later begint het dan weer. Wie o wie...? Groetjes Saskia
  • Verwijder de muis driver eens, zowel losse software als in apparatenbeheer. Daarna rebooten en kijken hoe de muis zich dan gedraagt.
  • Heb ik gedaan, drivers verwijderd (in software en apparatenbeheer) en opnieuw geïnstalleerd. Probleem blijft bestaan. Wat ik ook vreemd vind: ik installeer een nieuwe muis (met nieuwe drivers dus neem ik aan), en hetzelfde probleem doet zich weer voor. Tja, Windows opnieuw installeren zou misschien helpen, maar je snapt dat ik niet zo happig ben op die medicijn ;-) Saskia
  • Als het een usb muis is, zou je de usb drivers ook nog eens kunnen verwijderen en opnieuw (laten) installeren.
  • Is dat onder Apparaatbeheer - USB controllers? Het lijkt me wel gevaarlijk om daar iets te veranderen, ik weet niet waar ik de drivers vandaan moet halen...
  • Drivers zitten normaliter in de chipset drivers. Soms een extra chip met eigen drivers. Maar windows zou in principe de drivers zelf al moeten hebben, of het moet al iets heel exotisch zijn. Zoek anders merk en type moederbord even op met cpu-z, dan vinden wij de drivers wel even voor je. http://www.cpuid.org/cpuz.php
  • Heb je de PC op virussen gescand en spyware? En kun je ons vertellen waar je piepjes hoort? In Windows? Of als je de PC net aanzet?
  • Die piepjes krijg ik bij het opstarten, voordat Windows geladen wordt. Vreemd, want tot nu toe had ik nooit dit soort problemen met mijn systeem. Gescand op virussen met Norton en op spyware met Bazooka. Via CPU-Z krijg ik deze info: Motherboard Manufacturer: Toshiba Model: Portable PC, Version A0 Chipset: Intel i855PM Rev. B1 Soutbridge: Intel 82801DB(ICH4-M) Bios Brad: Toshiba Version 1.30 Date: 10/17/2003 Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
  • Normaal hoor je één piepje bij het opstarten, als teken dat ie goed opstart. Als je meerdere piepjes hoort, geeft dat aan dat er een hardware probleem is. Heb je nog garantie op het apparaat? Waarschijnlijk niet, maar je zou verlengde garantie kunnen hebben. Drivers vind je hier: http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Product_Filter.aspx?ProductID=939
  • Dank je voor de link. Ik vind hier 1 download die het over USB heeft, maar er staat dan "provides functionality for USB, not USB drivers". (Tekst hieronder.) Denk je dat dit toch de juiste is? INF Update Utility [INFINST.EXE] INF Update Utility [INFINST.EXE] The Intel® Chipset Software Installation Utility installs the Windows* INF files. The INF files inform the operating system how to properly configure the chipset for specific functionality, such as AGP, USB, Core PCI, and ISAPNP services. **Important** The Intel Chipset Software Installation Utility provides _functionality_ for AGP and USB, _not_ AGP or USB drivers. DO NOT DOWNLOAD THIS UTILITY IF YOUR DEVICE MANUFACTURER IS RECOMMENDING IT TO CORRECT AN "AGP DRIVER," "AGP GART," OR "USB DRIVER" ISSUE; IT WILL NOT CORRECT YOUR ISSUE. [url] http://downloadfinder.intel.com/scripts-df-external/Detail_Desc.aspx?agr=N&ProductID=939&DwnldID=8178&strOSs=45&OSFullName=Windows*%20XP%20Home%20Edition&lang=eng[/url][/b]
  • Ik zou het BIOS ff resetten. Batterij'tje erin en eruit. En eventueel BIOS updaten. En dan opnieuw instellen. Helpt dat niet. Start eens zo kaal mogelijk op. Dus alle randapparatuur afkoppelen. En probeer ook eens zonder muis. En probeer het desnoods zonder al je insteekkaarten. Maar met alleen de videokaart.
  • Batterij erin en eruit lukt me nog. Maar hoe update ik de BIOS?
  • Volgens mij is het een laptop, en daar valt niet veel los te koppelen. Bios update is vrij zinloos, er is niets veranderd aan de hardware, en hij heeft hiervoor altijd goed gedraaid, voorzover ik begrijp. Die inf update bevat alle belangrijke drivers voor je moederbord. Je kunt ook nog even bij Toshiba kijken, of er nog aparte usb drivers zijn. Ik ben toch bang dat het een hardware probleem is, afgaande op die piepjes.
  • Na vanalles geprobeerd te hebben denk ik ook dat het gewoon aan de hardware ligt. Een keer te heet geworden of zo. Krijg je met die klimaatopwarming steeds vaker natuurlijk :D Maar bedankt voor alle suggesties!!!
  • Ik weet niet welk merk bios je hebt maar je kan aan de piepjes horen waar je moet zoeken misschien heb je er wat aan: Beep codes AMI BIOS 1 short - Computer ok 2 short - RAM failure 3 short - Parity RAM failure 4 short - System timer failure 5 short - Motherboard failure 6 short - Keyboard controller error 7 short - CPU failure 8 short - Video RAM failure 9 short - ROM BIOS error 10 short - CMOS read/write error 11 short - Cache RAM error 1 short, 3 long - Memory failure 1 short, 8 long - Video adapter failure Check board/chipset makers website for more infomation. AWARD BIOS 1 long - Memory error 1 long, 2 short - Video error 1 long, 3 short - Video failure Continuous beeps - Memory or video failure note that AWARD relies on motherboard manufacturers to develop their own beep codes - the above are only their own internal codes. You will need to refer to your own manual for an explanation of precise codes. Standard IBM beep codes. No beep - Power supply or motherboard failure 1 short - System is ok 2 short - POST error (code displayed on screen) Repeating short - Motherboard failure 1 long, 1 short - Motherboard failure 1 long, 2 short - Video display adapter failure 1 long, 3 short - Video display adapter error 3 long - Keyboard error Pheonix beep codes 1-1-3 CMOS memory failure 1-1-4 BIOS failure 1-2-1 System timer error 1-2-2 Motherboard error 1-2-3 Motherboard error 1-3-1 Motherboard error 1-4-1 Motherboard error 1-4-2 Memory error 2-x-x Memory failure (any number of other beeps) 3-1-x Chipset error (any number of other beeps) 3-2-4 Keyboard controller error 3-3-4 Video adapter failure 4-2-4 Expansion card failure 4-3-4 Time of day clock failure 4-4-1 Serial port error 4-4-2 Parallel port error 4-4-3 Math co-processor error
  • Dank je. Het probleem is alweer opgelost ondertussen. Lag niet aan drivers, muis of bios, maar aan energiebeheer. Maar dat staat er nooit bij dus.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.