Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Overbelicht scherm

Anoniem
None
22 antwoorden
  • Goedenmiddag allen,
    Sinds gisteren is mijn beeldscherm over belicht.Daar bedoel ik mee bijv. dat als ik hem uit stand by haal het beeldscherm goed is en de kleuren oke. Direct in 1 of 2 seconde tijd wordt het scherm geleidelijk steeds feller en feller. de kleuren verlopen dan ook natuurlijk. De icoontjes op het bureaublad zien er ook anders uit. Ik kan in nvidia geforce fx go 5700 via kleurwijzigingen wel dusdanig wijzigen dat ik de kleuren weer kan benaderen dmv contrast,helderheid en dergelijke. Maar je kunt nog steeds zien dat het niet klopt.Overigens doet de real mediaplayer het ook niet meer bij het afspelen van sommige filmpjes.
    Rest nog te zeggen dat ik de ballen verstand van computers heb maar dat bleek waarschijnlijk al uit bovenstaand stukje.
    Ik heb een hp pavilion zd 7350ea en is 14 maanden oud.
    Misschien iemand een idee?
    groet volkert wisman
  • Kun je er eens een ander beeldscherm op aansluiten, en kijken hoe het beeld dan is?
  • Hallo Gerben,
    Ik heb zojuist even een ander scherm er aan gehangen en hoewel ik alleen het bureaublad heb zonder icoontjes op het tweede scherm kan ik wel zien dat de kleuren natuurlijker (normaal)zijn. Zou ik nu ook op dat tweede scherm moeten kunnen werken soms,dit gaat nml niet want ik heb alleen het bureaubladondergrond. Onder het tabblad waar ik de kleuren e.d. in kon stellen zit nu niks meer, de schuifjes zijn verdwenen,ik kan dus ook niet terug naar de basisinstelling om de twee schermen nog beter te verglijken. Maar nogmaals op het tweede scherm lijkt het normaal.
    groet volkert
  • Je hebt dus twee uitgangen gebruikt? Zoja, kun je dan het tweede scherm eens aansluiten op de eerste uitgang. Instellingen voor twee beeldschermen kun je bij nvidia regelen mbv. nview.

    Edit: bij een laptop lijkt me dit niet mogelijk…
    http://www.ciao-shopping.nl/Productinformatie/HP_Pavilion_Zd7350EA__263561

    Als je driver niet meer goed werkt, zou ik die eens verwijderen (drivercleaner) en opnieuw installeren. Het probleem kan natuurlijk gewoon door een rotte driver veroorzaakt worden.
  • Gerben,
    twee uitgangen? Achterop zit een aansluitng voor een monitor welke ik heb gebruikt. De schuifjes heb ik weer gevonden.
    Ik kan nu ook de muis van het ene scherm naar het andere scherm slepen met programma's en al. en kan ook op alle twee de schermen werken nu en verschillende programma's draaien Hoewel hij op het tweede scherm om een andere ressolutie vraagt kan ik wel zien dat het tweede scherm wel goed beeld geeft.En een filmpje ziet er daar ook normaal uit.

    Jouw link is idd mijn computer.

    Jouw laatste zin mbt de driver snap ik niet daar ga ik nu overnadenken en wat opzoeken, misschien heb je wat meer informatie over wat je bedoeld.Drivercleaner,opnieuw instaleren?
    Aangezien het tweede scherm wel goed werkt denk ik ook dat er wat kapot is.
    Het mag duidelijk zijn dat mijn dank groot is natuurlijk.
    groet volkert
    ps wel geinig twee schermen trouwens.
  • Je had problemen met je driver, vandaar de suggestie die opnieuw te installeren.

    Maar als het ene scherm het wel goed doet, en het andere niet, ligt de conclusie voor de hand. Waarschijnlijk een defect scherm dus. Tijd om garantie te claimen, als je die nog hebt.
  • Oke Gerben dank voor je hulp.
    Garantie is over dus dat is pech. Ik zal contact opnemen met HP over hoe nu verder, ik laat tzt nog wel weten hoe het afgelopen is.
    groet volkert
  • Op je beeldscherm kun je normaal een configuratiemenu oproepen.
    In dat menu staat waarschijnlijk ergens degauss waarmee je het scherm kunt demagnetiseren. Misschien heeft dit enig resultaat.
  • [quote:b9ee3e924a="volkert"] hp pavilion zd 7350ea (..) Ik zal contact opnemen met HP over hoe nu verder[/quote:b9ee3e924a] Had je de support site van HP over de HP Pavilion zd7350EA notebook PC dan al gecheckt?
  • Hans bedankt,die knoppen heb ik nog niet kunnen vinden maar ik ben zoekende.
    Wel een stukje tekst gevonden over jouw tip.

    groet volkert


    How to Degauss a Computer Monitor
    Degaussing a computer monitor clears electromagnetic buildup from the screen. Although it is hardly ever necessary, degaussing can sometimes slightly improve picture quality.

    Steps
    Simply turn the monitor off and turn it back on. Most modern monitors degauss themselves automatically each time they are powered on. When the monitor is turned on, you should hear a distinctive "dwoing" sound. If you hear no sound when you turn the unit on, it may not degauss itself automatically. If that is the case, proceed to the next step.
    Locate the menu button on the front of the monitor.
    Bring up the on-screen menu, locate the degauss option, and select it. You should now hear the degaussing noise, and the screen will probably display a brief burst of color.
  • Jolo,
    Dat had ik wel maar kon er niks over vinden tot nog toe.
    groet volkert
  • [quote:5906a376a2="volkert"]Dat had ik wel maar kon er niks over vinden tot nog toe[/quote:5906a376a2] En het aanpassen van de helderheid? Als je inderdaad contact opneemt met HP, zou je dat kunnen overwegen via een Chat online met een support-specialist.
  • Jolo niets helpt,het wordt wel beter maar je kan zien dat het niet goed is.

    Inmiddels al antwoord van hp :
    Aangezien het probleem bij een ander scherm niet optreedt kunnen we er van uitgaan dat het om een hardwarematig defect van het scherm gaat. U geeft in de e-mail aan dat de aankoopdatum van de notebook Januari 2005 is, de fabrieksgarantie op het systeem zal dan verlopen zijn.


    Groet volkert.
  • Degaussen is het demagnetiseren van een CRT scherm. Is bij jou dus niet van toepassing.
  • Gerben dank,na het lezen van de tekst was ik ook tot die conclusie gekomen.
    groet volkert
  • [quote:9b7cf14cb1="volkert"]Garantie is over dus dat is pech
    [b:9b7cf14cb1]HP schreef[/b:9b7cf14cb1]: U geeft in de e-mail aan dat de aankoopdatum van de notebook Januari 2005 is, de fabrieksgarantie op het systeem zal dan verlopen zijn.[/quote:9b7cf14cb1]Voor garantie [b:9b7cf14cb1]niet bij de fabrikant[/b:9b7cf14cb1], maar [b:9b7cf14cb1]bij je leverancier[/b:9b7cf14cb1] aankloppen.

    Het blijft wel moeilijk om die zonder dure kosten van een advocaat ervan te overtuigen dat een consument langer garantie heeft dan dat er op de verpakking staat, want na die periode wordt de bewijslast omgedraaid.
    Garantie 1
    Garantie 2
    Garantie 3
    Computerconsument
    De Ombudsman
    consuWijzer

    Wat ik uit al die consumentenprogramma’s begrepen heb is, dat je over de gehele (economische) levensduur [size=9:9b7cf14cb1](wat je van een apparaat mag verwachten-kwaliteit/prijs verhouding)[/size:9b7cf14cb1] garantie hebt…. wel procentueel aflopend. Dus stel dat een apparaat normaal gesproken 5 jaar mee zou moeten gaan, je het eerste jaar 100% hebt (de zogenaamde fabrieksgarantie), het tweede jaar 80% enz enz.
    Nu kan er een hele strijd ontstaan wat de levensduur van een apparaat is, maar ik denk niet dat HP gecharmeerd zal zijn dat je leverancier deze voor jouw laptop op 1 jaar en 8 maanden stelt.

    Dat HP schrijft dat hun garantie voorbij is, is op zich correct, maar je moet dus bij je leverancier zijn. Daar heb je de verkoop mee gesloten.

    Of je maakt van tevoren duidelijk dat je niet de volledige reparatiekosten betaalt. Maar je weet toch niet wat die zijn, dus kunnen ze die verhogen en alsnog onder "coulance" verlagen. Of je maakt pas na reparatie duidelijk dat je niet alle kosten betaald.
    Je moet dan wel sterk in je schoenen staan.
    Het is vaak een rekken…. welles… nietes "spelletje"…. wie heeft de langste adem.
    En of je je veel moeite wilt getroosten voor in hun ogen luttel bedrag.
    In de praktijk blijkt helaas, dat "gelijk hebben" nog niet "gelijk krijgen" is.
    Dan zal blijken of de leverancier je in de toekomst ook nog als klant terug zal willen zien.

    Google ook nog:
    consumentengarantie
    europese richtlijn garantie
    economische levensduur

    [size=7:9b7cf14cb1]Op bovenstaande is mijn disclaimer van toepassing[/size:9b7cf14cb1] :wink:
  • Rosturp,
    Bij Officecenter gekocht,naar het schijnt gelden er voor Bi to Bi andere regels.Ik zal wel navraag doen igg.
    bedankt volkert.
  • [quote:1cf7a0850a="volkert"]Bij Officecenter gekocht,naar het schijnt gelden er voor Bi to Bi andere regels.[/quote:1cf7a0850a]Bedoel je [b:1cf7a0850a]Bu[/b:1cf7a0850a]siness > zakelijk.
    Is idd anders…. maar dan nog zouden ze altijd tegemoet kunnen komen
  • Rostrup,
    Dat bedoelde ik,zo als ik al zei, ik zal het vragen.Een bijkomend probleem is de tijd natuurlijk,het is lastig zonder computer daardoor zal ik toch de weg van de minste weerstand te kiezen.
    Bedankt groet volkert
  • Ik heb hem weer terug, kosten €560,00.
    Er is een nieuw scherm geplaatst.
    Nogmaals bedankt allemaal.

    groet volkert

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.