Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Kladblok opnieuw installeren

Anoniem
Venzent
8 antwoorden
  • Ik had een Trojaans paard (Win32:Qqpass-DY) in notepad.exe. Ik heb het verwijderd maar nu is notepad.exe (kladblok) niet meer aanwezig. Hoe kan ik dit opnieuw installeren?

    Ik werk met Windows XP home SP2.
  • Notepad.exe staat zowel in C:\WINDOWS\ als in C:\WINDOWS\system32

    Zijn ze beide weg?Zoniet,zorg dan dat het bestand weer op beide locaties komt.

    Anders van de XP cd halen,met het volgende commando in Start > Uitvoeren

    expand X:\I386
    otepad.ex_ c:\windows
    otepad.exe
    en\of
    expand X:\I386
    otepad.ex_ c:\windows\system32
    otepad.exe

    Waar X staat voor de CDRomdrive letter.

    Greetz



  • Ter aanvulling.
    In C:\windows\system32\dllcache zit normaal ook nog een copie voor het grijpen. (Vandaar zou SFC /scannow hem terughalen in principe)
    Om die folder te vinden moet "verbergen van beschermde systeembestanden" uitgevinkt staan.
  • @Decomp
    Dank voor de aanvulling.

    Ondanks dat "verbergen van beschermde systeembestanden" uitgevinkt stond,kon ik Notepad.exe niet in C:\windows\system32\dllcache vinden met de zoekfunctie op m'n PC,hetgeen ik gedaan had voor m'n post hier.

    Na een nieuwe installatie vergeten "Verborgen bestanden en mappen doorzoeken" aan te vinken :oops:

    Misschien toch wel zinvol,dit nog even te melden voor hen die ook tegen dit probleempje zijn aan gelopen.

    Greetz
  • @Decomp bedankt. Ik heb notepad.exe gekopieerd uit de C:\windows\system32\dllcache.

    Probleem opgelost.
  • OK.
  • Heb je heel toevallig Avast! als virusscanner, want die heb ik en ik kreeg die melding ook 2 dagen geleden. Heb Notepad.exe in de kluis laten zetten. Heb me pc daarna met 2 online scanners laten controleren en beide konden niks vinden. Kreeg de melding van het virus op zowel mijn laptop als op mijn pc en op beide machines kreeg ik de melding zodra ik naar google.nl ging. Ik vermoed een bug in Avast!. Ik had ook verder gezocht naar de eigenschappen van het virus, maar alle registry-keys die aanwezig zouden moeten zijn met het virus waren er niet, ook geen 1 van de andere eigenschappen (aanwezigheid bepaalde files) kon ik vinden.
  • [quote:21258993b0="Venzent"]Heb je heel toevallig Avast! als virusscanner.[/quote:21258993b0]
    Volgens mij was het een foutje van Avast.
    Afgelopen donderdag na een Avast update werd mijn notepad.exe als Trojan bestempeld. Maar de volgende dag na
    een nieuwe Avast update werkte notepad weer zonder Trojan melding.
    Jack Marotick

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.