Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

probleem met bestellen upgrade Windows Vista

Anoniem
Prin0096
64 antwoorden
  • Hallo mensen,

    Enkele weken geleden heb ik een nieuwe notebook gekocht. Om precies te zijn een Acer Aspire 5633.
    Hierop staat Windows XP MCE geinstalleerd.
    Dat gaf mij volgens een bijgesloten folder recht op een upgrade DVD van Windows Vista.
    Ik ben naar de website gegaan die mij werd opgegeven door Acer en in de folder: https://upgradeweb.moduslink.com/vista/acer

    Ik heb daar alles ingevuld en via mijn creditcard betaald. Daarna kreeg ik een e-mail met het verzoek om hen per fax of via e-mail een scan van de aankoopnota te sturen. Dat heb ik ook gedaan.
    Op 1 februari jl. heb ik dit alles geregeld.

    Tot op vandaag heb ik nog niets van hen terug gehoord. Ik heb hen vorige week nog een e-mail gestuurd met verzoek om uitleg, maar daarop is niet gereageerd.
    Ik heb hen verschillende keren geprobeerd te bellen op het nummer dat ik in de telefoongids vond (055 3602376), maar daar wordt nooit opgenomen.
    Eergister heb ik met Acer gebeld, maar zij zeggen dat dit buiten hen om gaat. Ik kreeg een telefoonnummer van Moduslink dat ik heb gebeld (0080066644666).
    Ik kreeg een hele vriendelijke mevrouw aan de telefoon die naar aanleiding van mijn bestelnummer de status heeft nagekeken (kun je overigens ook zelf op de website). Zij bevestigde dat alles in orde is, en dat het nu een kwestie is van afwachten.

    Toen ik vroeg hoelang ik dan moest wachten, kon ze me daar geen antwoord op geven. Ik kreeg de indruk dat ze meer van deze telefoontjes krijgt en een beetje machteloos en wanhopig is..
    Ze liet zich ontvallen dat sommige mensen al sinds december wachten en nog niets hebben ontvangen.
    Ik vroeg haar wie me meer kon vertellen, maar dat kon niemand, zei ze. Ze adviseerde me om tot eind februari te wachten en dan nog maar eens te bellen….
    Mijn indruk is dus dat Moduslink de bestellingen niet aankan. Maar ik begin me wel wat zorgen te maken over het geld: ze kunnen immers het geld zo afschrijven (heb nog geen afschrift; weet niet of ze dat ook al gedaan hebben).
    En van een firma die ik niet kan bereiken, wordt ik niet vrolijk…

    Ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die ervaring hebben met het bestellen van de Vista upgrade na het aanschaffen van een nieuwe PC of laptop?

    groet,
    Kuikentje
  • Nee, geen ervaring. Maar wel meer van dit soort verhalen gehoord. Zelf een 64-bits dvd besteld bij een 32-bits Home Premium Upgrade en die was wel vlekkeloos binnen 1 week binnen.

    Geef ze nog even wat tijd.

    Wat voor geld moest er afgeschreven? Die upgrade naar Vista is toch gratis?

    Uiteindelijk is Microsoft aansprakelijk, in mijn ogen. Zij verlenen namelijk die Vista Upgrade garantie (technology garantee).

    Laat weten hoe het verder gaat. Anders wil ik t.z.t. wel eens informeren.

    groetjes Edmond
  • Hoi Edmond,

    dank voor je snelle reactie.

    Gratis ja, maar je moet wel 21 euro 'verzendkosten' betalen…
    Maar goed, da's natuurlijk nog niet veel voor Windows Vista.

    Ik heb ook een mailtje gestuurd aan Radar en Kassa, maar die komen natuurlijk alleen in actie als er veel klachten komen.

    Zit er nog veel verschil in een 64 bits en een 32 bits? Mijn nieuw laptop is wel 64 bits, maar ik kon alleen de 32 bits bestellen via Moduslink.
    Beetje gek wel.

    Ik hou je op de hoogte over het vervolg van de bestelling!

    groetjes,
    Kuikentje
  • Beste kuikentje,

    Ik heb echt precies hetzelfde probleem! Bij mij is het geld wel al afgeschreven (op 1 febr) en heb ook nog niets ontvangen. Ook ik heb een kopie van mn aankoopbewijs opgestuurd. Maar als ik bel naar dat 0800 nummer krijg ik niemand aan de lijn, behalve een computerstem die allerlei opties opnoemt, behalve de status van je bestelling checken. Toen ik optie 5 indrukte om meer informatie te krijgen hoe Vista te bestellen, kwam ik weer bij het begin van het bandje en kreeg niemand aan de lijn. :S
    Ik heb ook een meeltje gestuurd naar Moduslink, maar heb tot op heden ook nog niks gehoord.

    Misschien moeten we Radar ofzo inschakelen…. :D
  • Ohw, je had Radar al ingeschakeld, had ik nog niet gelezen :-?
  • Dit riekt naar oplichtingspraktijken, een gratis upgrade naar Windows Vista en toch nog 21 euri's aan verzendkosten betalen lijkt me wel heel ver gezocht. Is moduslink aangesloten bij KvK of een of andere branche?
    Het geld al bijna een maand geleden afgeschreven en nog steeds niet ontvangen…ik denk dat je er naar kunt fluiten. Het wordt tijd dat er eens iets aan gedaan wordt aan deze louche praktijken. :(
  • @ Quivar: als jij nou ook naar Radar mailt, staan we sterker. Want Radar en Kassa komen alleen in actie als er voldoende reacties zijn. Zij zullen niets ondernemen alleen naar aanleiding van mijn klacht.

    @ rsweres: Moduslink is de officeel aangewezen organisatie door Microsoft. Ik mag hopen dat ze die keuze zorgvuldig hebben gemaakt….
  • Zou het niet zo kunnen zijn dat ze traag zijn met leveren (of ben ik nu te naïef?)
  • [quote:6d6c758242="Kuikentje.nl"]@ Quivar: als jij nou ook naar Radar mailt, staan we sterker. Want Radar en Kassa komen alleen in actie als er voldoende reacties zijn. Zij zullen niets ondernemen alleen naar aanleiding van mijn klacht.

    @ rsweres: Moduslink is de officeel aangewezen organisatie door Microsoft. Ik mag hopen dat ze die keuze zorgvuldig hebben gemaakt….[/quote:6d6c758242]

    De zorgvuldigheid van Microsoft was al ver te zoeken…ik kijk hier niet van op LOL
  • [quote:97143c99ab="Mauricio"]Zou het niet zo kunnen zijn dat ze traag zijn met leveren (of ben ik nu te naïef?)[/quote:97143c99ab]

    Natuurlijk zou dat kunnen, maar het feit dat ze slecht bereikbaar zijn en áls je ze te pakken hebt, nogal vaag doen, vind ik vervelend én enigzins verontrustend.
    Als men gewoon een e-mail zou sturen met: "mevrouw, het is veel drukker dan wij van te voren hadden verwacht, we vragen uw begrip", was het wat mij betreft een stuk prettiger wachten.
  • Hier exact hetzelfde probleem, alleen heb ik dat via HP besteld!

    Ik heb 18 januari bevestiging van order, geld is inmiddels al lang afgeschreven, en bij mijn order staat er ook al hele tijd:

    [b:ea4ef81da1]Orderstatus : Coa Validated. Waiting for Proof of Purchase.
    Verzenddatum : TBD. Note that it typically takes 4-6 weeks after the submission of the proof of purchase for the order to be shipped.
    Vervoerder : Standard[/b:ea4ef81da1]

    Mijn zusje heeft ook nieuwe laptop aangeschaft en daar is ook hetzelfde mee, daar staat:

    [b:ea4ef81da1]Orderstatus : Order awaiting shipment
    Verzenddatum : TBD. Check back in 2-3 weeks for more information
    Vervoerder : Standard[/b:ea4ef81da1]

    Ik vraag mij ook wel eens af of dit wel allaal wel zo betrouwbaar is!!

    Ik heb ook wat zitten surfen en kwam dit tegen van tweakers.net.

    [u:ea4ef81da1][b:ea4ef81da1]http://tweakers.net/nieuws/46381/Computerfabrikanten-langzaam-met-uitleveren-Vista-Express.html[/b:ea4ef81da1][/u:ea4ef81da1]

    Daarin staat wel dat moduslink dus erg veel orders hebben gekregen wat zij niet verwacht hadden, desalnietemin neemt dat niet weg dat ze gewoon ff een mailtje kunnen sturen hoe de zaken ervoor staan. Ik heb ook gebeld en kreeg die surinaamse computer aan de lijn en wat je ook doet, je keert telkens terug naar het hoofdmenu!

    Kijk dat t ff ging duren wist ik wel… maar zo lang!! Had ik dan maar mijn computer een maand later gekocht dan had ik al dit gezeik niet gehad!!

    [u:ea4ef81da1][b:ea4ef81da1]Ik zeg schakel radar maar eens in :evil: :lol: [/b:ea4ef81da1][/u:ea4ef81da1]

    mvg Roel
  • Ook hier problemen met Moduslink. Na aanschaf van een ASUS notebook kon ik een 'gratis' upgrade bestellen via Moduslink. Mijn bestelling is van mijn kant afgewikkeld op 31 januari, na een mailtje van moduslink, om nog een kopie van de aankoopbon door te geven. Sindsdien niets vernomen.
    :cry: :cry: :cry:
    Op de orderstatus staat sindsdien:
    [b:6f96ed5169]Orderstatus : COA goedgekeurd
    Verzenddatum :
    Vervoerder : Standard
    AWB# : [/b:6f96ed5169]

    De bestelling betreft een Windows Vista Home Premium 32-bit DVD

    IK WIL HEM HEBBEN EN IK WIL HET NU !!!
    (maar wel zo goedkoop mogelijk aub)
  • [quote:a0d5310687="Mauricio"]Zou het niet zo kunnen zijn dat ze traag zijn met leveren (of ben ik nu te naïef?)[/quote:a0d5310687]

    Een beetje goed en erkend bedrijf gaat niet alvast geld van je afschrijven om vervolgens niets meer te laten horen. Het feit dat je als consument na vier weken tijd zelf contact moet opnemen en dan te moeten vernemen dat het bestelde nog in bestelling is…is absoluut onacceptabel. Men hoort pas geld af te schrijven van je rekening als het produkt daadwerkelijk naar jouw is verstuurd.
  • om überhaubt je bestelling in behandeling te zien worden genomen moet je :
    a - je Certificate of Authenticity Nummer doorgeven;
    b - het gevraagde bedrag overmaken of van je creditcard laten afschrijven;
    c - in antwoord op het hierna volgende mailtje je aankoopbon doorgeven.

    In hun mail sluiten ze zoveel mogelijk verantwoordelijkheid uit:

    It is important that you carefully follow all instructions on this confirmation email. You are responsible for ensuring the completeness and accuracy of your order request. Any incomplete, illegible, late, lost, mutilated, misdirected or postage-due requests, fraudulent submission of multiple requests, or providing false information in a request will delay and/or disqualify your submission.

    En als je de Engelse taal niet machtig bent, jammer dan, terwijl het mailtje uit Apeldoorn komt!

    Ze vervolgen dan met:
    For your order to be fulfilled, you must submit (by mail, facsimile or scan) your receipt for a qualifying PC, together with the online confirmation number listed on this page, to the following address or facsimile number:

    Maar als je dat vervolgens doet, krijg je geen mail retour ter bevestiging - de eerste omissie van fatsoenlijk koopmanschap.
  • Ik zou zeggen: veel mensen (nederlands) opzoeken op internet die hetzelfde probleem met jou delen en dan met al die mensen Radar inlichten.
  • ik heb exact het zelfde met mijn acer laptop.
    ook nog niets vernomen van moduslink ofzo.
    Erg raar.
    ik heb ook al gemaild maar krijg geen antwoord.

    Ik ga radar ook wel mailen.
  • Ik zal de vraag eens bij Microsoft droppen.

    groetjes Edmond
  • Bij mij precies hetzelfde probleem. (een Acer laptop op 16 november gekocht).
    Bij staat hij op verificatie aankoopdatum/echtheidscertificaat (al 6 weken).
    En reageren op e-mail?? Ho-maar :evil:

    Waarom nu toch zo moeilijk?
    Weer een stukje valse reclame van de hard- en software leveranciers?

    Eigenlijk is het te gek voor woorden, dat je zo moet soebatten om je "gratis" update!
  • [quote:fd96764965="rgmgiesen"]Mijn zusje heeft ook nieuwe laptop aangeschaft en daar is ook hetzelfde mee, daar staat:

    [b:fd96764965]Orderstatus : Order awaiting shipment
    Verzenddatum : TBD. Check back in 2-3 weeks for more information
    Vervoerder : Standard[/b:fd96764965]

    Ik vraag mij ook wel eens af of dit wel allaal wel zo betrouwbaar is!!


    mvg Roel[/quote:fd96764965]
    Ik weet niet of je zus ook een HP laptop heeft?

    Ik heb exact de dezelfde orderstatus als je zus, maar via HP
    Op het tweakers.net forum is er ook een hele discussie gaande over de slakkengang waarin alles schijnt te moeten gebeuren.

    Ik zal evt. veranderingen in mijn status hier posten, maar je zus hoeft zich geen zorgen te maken.
    Iedere fabrikant hanteerd zijn eigen formuleringen.
  • En dit zegt Moduslink er zelf over (shipment 4-8 weken), de eerste leveringen worden 27 februari verwacht
    http://labs.pcw.co.uk/2007/02/moduslink_respo.html

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.