Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Windows update : user32.dll en c:\windows\system32\HHCTRL.OC

None
19 antwoorden
  • Hallo,
    Na beveiligingsupdate van vandaag kreeg ik steevast deze melding bij het opstarten: :roll:
    Systeem-DLL-bestand user32.dll is verplaatst in het geheugen. De toepassing zal niet goed werken. De verplaatsing was nodig omdat DLL-bestand C:\WINDOWS\system32\HHCTRL.OCX een adresbereik in beslag nam dat was gereserveed voor systeem-DLL bestanden van Windows. Neem contact op met de leverancier van het DLL-bestand voor een nieuwe versie.

    Nu is mijn vraag: weet iemand welk DLL er eigenlijk zou moeten vervangen worden door een nieuwe versie? user32.dll of bedoelt men HHCTRL.OCX ?? :cry:

    Voor mij is het bericht heel onduidelijk. Ik heb al overwogen systeemherstel te doen maar ja, dan is mijn vraag niet beantwoord en de zaak eigenlijk niet opgelost hé?

    Indien iemand de oplossing weet, dank bij voorbaat :P
  • Hier zijn meerdere meldingen over. Ik meen dat de patch niet helemaal jofel was, en dat er ook al een gepatchte patch beschikbaar was.
  • Hier hetzelfde probleem, ik kan mijn HTML editor niet meer starten. :(
    Heeft iemand tips?
    Is het zinvol om systeemherstel te gebruiken?
  • geachten,
    heb dus sed enkele dd volledig idem probleem !!!!
    Hopelijk kent iemand hier iets van (mijn computer is net vijf weken oud)
  • Probeer deze hotfix eens: http://support.microsoft.com/kb/935448/
  • dank u, heb wel een systeemherstel gedaan, probleem nu voorlopig van de baan
  • de fix van Gerben heeft helaas niet gewerkt, ik zal nu ook syteemherstel terugzetten, kijken of het dan opgelost is.
  • Nou, systeemherstel gaat ook niet meer.
    Heb 4 verschillende data geprobeerd, maar volgens systeemherstel is er niets gewijzigd. :cry:

    Hele meuk van KB 925902 er afgegooid: Alleycode doet 't weer! :D
  • inderdaad systeemherstel werkt maar even maar windows gaat natuurlijk zijn update doen en floeps probleem is er opnieuw : ik heb de patch zoals gesuggereerd hierboven gebruikt en tot nu toe is alles oké
  • Ik heb de update :
    http://support.microsoft.com/kb/935448/
    ook uitgevoerd en bij mij schijnt alles prima te werken nu…
    Thanks ! :D
  • [quote:1cd58dd23e="gogol"]inderdaad systeemherstel werkt maar even maar windows gaat natuurlijk zijn update doen en floeps probleem is er opnieuw : ik heb de patch zoals gesuggereerd hierboven gebruikt en tot nu toe is alles oké[/quote:1cd58dd23e]

    Nee, zelfs systeemherstel werkte bij mij niet meer: er werd geen nieuwe software gevonden. De patch werkt bij mij ook niet.
    Misschien ligt dat aan het feit dat ik Windows XP Media Center heb.
    Ik heb die update maar uitgevinkt, anders blijft hij terugkomen.
  • Deze link lost inderdaad alles op.

    1 Klik halverwege de pagina op "Download the 935448 package now".
    2 Selecteer evt. de taal (Dutch) in de volgende pagina. (Dat leest wat makkelijker).
    3 Kies "Doorgaan" voor de validatie van je Windows. (Die moet wel [b:1bf50d9ee3][u:1bf50d9ee3]LEGAAL[/u:1bf50d9ee3][/b:1bf50d9ee3] zijn, anders kom je niet verder…..).
    4 Na een gelukte validatie wijzigt de "Doorgaan" button in "Download".
    5 Kies in het pop-up download venster voor "Uitvoeren" of "Opslaan". Ik ben zelf een voorstander van het laatste; "Opslaan".
    6 Sla 'm ergens op en dubbelklik de .exe file.
    7 Voor alle zekerheid even opnieuw starten wanneer de installatie gereed is.
  • [quote:c5c382f54f="lion"]Deze link lost inderdaad alles op.
    [/quote:c5c382f54f]

    Bij jou wel, maar bij mij niet.
    Op mijn laptop (een half jaar oud) zit toch echt een legale versie van XP…..
  • In dat geval zou ik hetzelfde hebben gedaan als jij: die update de-installeren. (En uiteraard die fix / patch).

    Enne…., voor zover mij bekend, zal Systeemherstel juist dit soort zaken met rust laten. Immers, er zouden om andere redenen dan weer risico's ontstaan!!
  • Het probleem heeft te maken met Realtek Audio.
    Error na de laatste winupdate van gisteren: "een illegal memory-relocation van user32.dll".

    Als het goed is, is bij deze melding rechtsonder in beeld het icoontje weg van Realtek audio.

    Hier is een Hotfix voor uitgebracht die je na de windowsupdate verandering, die te maken had met GDI, moet toepassen meteen.

    Dan is je probleem opgelost en ook qua audio beter.
    Voor de googlers onder ons, betreft dit Hotfix : WindowsXP-KB935448-x86-ENU.exe

    systeemherstel / restore is 'echt' niet nodig en levert meer werk op waarschijnlijk
  • Die hotfix had ik dus al beschreven 4/4 22:13 uur……. :wink:
  • :roll:

    1. Werkt :http://support.microsoft.com/kb/935448/ niet dan kun je deze :

    2. http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=nl&FamilyID=74ad4188-3131-429c-8fcb-f7b3b0fd3d86

    Proberen en daarna de update downloaden die het probleem veroorzaakte

    (werkte bij mij en heb inmiddels ook veel mensen gezien met hetzelfde probleem)
  • Bij mij lukte het wel via deze download:

    http://support.microsoft.com/kb/935448/

    Ik heb zelf Windows XP Mediacenter edition 2005.

    Eenieder bedankt!!!
  • Beste mensen, uw hulp graag. Ik heb het hele internet afgestruind en kom er niet uit.

    Ik heb last van het probleem besproken in dit topic, na het installeren van AVG 9.0 op mijn PC. Logische stap was dus de hotfix te downloaden van Microsoft en die te installeren. Installeren lukt echter niet, want wat zegt mijn PC dan: "Onvoldoende opslagruimte beschikbaar om deze opdracht te verwerken.".

    Ook naar dit heb ik online gezocht, en dat lijkt te maken te hebben met een probleem wat alleen in windows XP SP2 kan voorkomen…. maar ik heb toch echt Vista draaien….grrrrrr. Ik vond daar de volgende (Engelstalige) topic over: http://support.microsoft.com/kb/941384.
    Hier staat geen oplossing in, alleen een verklaring (die ik niet snap).

    Iemand suggesties/ideëen/oplossingen?

    Mijn systeem is een Dell, draaiend op LEGALE Vista Ultimate SP2.

    HELP!!!

    ps: programma's uitvoeren als administrator en/of in XP SP2 compatibiliteitsmodus mocht niet baten….

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.