Vraag & Antwoord

OS Windows

Error's na terugkomen uit een crash

6 antwoorden
  • Na een herstel installatie, om een opstartprobleem (/crash) te verhelpen, zijn er een aantal error's opgedoken. Hopelijk kan iemand uitkomst bieden. Windows Xp Pro SP2 1.8ghz'er met 1024ram [u:1b8a9e0804]Permanente D: scan[/u:1b8a9e0804] Bij elke start van de pc wil deze de D: partitie scannen (chkdsk), op waarschijnlijk fouten. Hoe dit te verhelpen. De configuratie is: Primary IDE / Master: 250GB Maxtor bevat C: en D: Primary IDE / Slave: 80GB WD bevat E: [u:1b8a9e0804]Er is een uitzondering opgetreden..[/u:1b8a9e0804] .. tijdens het uitvoeren van C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup" aldus een RUNDLL scherm bij het verschijnen van de desktop. Het is zo te zien een services die Windows bij elke pc opstart en de error staat ook in de lijst onder tabblad Opstarten van MSConfig. De errormelding is dan wel uit te vinken maar daarmee wordt het probleem niet opgelost ;)
  • De crash zou natuurlijk kunnen zijn veroorzaakt door een hardwareprobleem. Ik zou als eerste de schijf maar eens testen. http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287
  • Tnx voor je antwoord. De crash is vermoedelijk veroorzaakt door het gebruik van oude IDE kabels, de benaming weet ik niet maar in de pc zaten van die grove grijze kabels welke inmiddels vervangen zijn. Met SeaTools (Diagnostic voor Maxtor) een Short DST en een Long DST uitgevoerd (vanuit Windows) op de 250GB primary schijf. Dit lukt echter niet / komt de HD niet doorheen blijkt uit de 'FAIL' mededeling. De Short Generic test krijgt wel de mededeling "PASS"
  • Als ie niet door de uitgebreide test komt, is ie defect, en kun je aanspraak maken op garantie. Ik meen dat die standaard 3 jaar bedraagt bij WD. Is de garantie verlopen, dan zou ik hem gewoon vervangen. Een nieuwe 250GB heb je al voor minder dan 60 euro.
  • My penny[quote:df2d2ba741="salsaborenko"][u:df2d2ba741]Permanente D: scan[/u:df2d2ba741][/quote:df2d2ba741][url=http://forum.computertotaal.nl/phpBB/viewtopic.php?t=168775]Onderwerp: Dirty bit[/url][quote:df2d2ba741="salsaborenko"][u:df2d2ba741]Er is een uitzondering opgetreden..[/u:df2d2ba741] ...snip... NvCpl.dll[/quote:df2d2ba741]NvCpl.dll => NVidia... dus videodrivers....
  • Na de D scan & herinstallatie van de videodrivers, zijn de problemen verholpen. Dank!

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.