Vraag & Antwoord

OS Windows

XP Prof.: Rare "gebruikers" in Documents and Setti

2 antwoorden
  • De afgelopen dagen heb ik twee identieke computers geïnstalleerd met Windows XP Prof. (Vista krijgen ze bij mij voorlopig niet door de strot.). Beide in principe op dezelfde manier. Toch is er ergens een raar verschil ontstaan, dat zichtbaar wordt onder "Documents and Settings". Normaal staan daar directories voor de Administrator, All Users, Default User en andere gebruikers. Op het ene systeem is dat ook inderdaad gewoon het geval, op het andere systeem zijn daar echter aan [b:e467c293b8][i:e467c293b8]toegevoegd[/i:e467c293b8][/b:e467c293b8]: - Administrator.NAAM VAN DE COMPUTER - ADMINI~1~COMPUTERNAAM - Default User.WINDOWS - All Users.WINDOWS - Gebruikersnaam.COMPUTERNAAM. Het lijkt erop dat deze nieuwe mapnamen in de plaats zijn gekomen van de oorspronkelijke mapnamen. De laatste kunnen namelijk eenvoudig worden verwijderd, maar de (meeste) nieuwe namen niet, omdat die systeemmappen van Windows zouden zijn. Bovendien staan bijv. de bureaubladiconen en de opbouw Menu Start in de submappen onder de hoofdmappen met de nieuwe namen. Als ik via het Configuratiescherm naar Gebruikersaccounts ga zie ik overigens alleen de normale gebruikersnamen. Het systeem lijkt verder normaal te functioneren. Mijn vragen: - Wat is hier aan de hand en hoe is het zo op dat ene systeem gekomen? - Is het erg? - Hoe kan ik e.e.a. weer herstellen - ook als het niet erg zou zijn? Ben erg benieuwd..! Groeten, SayCheese
  • Heb je Windows XP op een schone harde schijf geïnstalleerd of heb je hem over een bestaande installatie heen gezet (zonder te formatteren). In dat laatste geval maakt Windows die mappen volgens mij aan om niet de bestanden van de gebruikers onder de oude installatie te overschrijven. Je kunt dan namelijk eventuele instellingen en bestanden eenvoudig kopiëren naar de nieuwe installatie.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.