Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Opstartprobleem

jhde
5 antwoorden
  • Hoi lezer,
    Ik heb het volgende probleem:
    Ik heb een nieuwe computer gekocht, en deze heeft een SATA-schijf van 400 GB. Ik heb hierop 3 partities gemaakt, en wilde mijn bestaande systeem backuppen door een Ghost2003-kopie te maken.
    Na de toekenning van bron en bestemming is de computer opnieuw opgestart om de bewerkingen te doen. Maar hij bleef staan op het (blauwe) beginscherm van Ghost. Ik start hem opnieuw op, maar nu gaat ie iedere keer weer naar het menu van Ghost opstarten of Windows.
    Dit kan ik niet omzeilen want zelfs met F8 tijdens het opstarten komt de pc weer terecht op bovengenoemde scherm. Met andere woorden: ik kom niet in Veilige Modus om Windows normaal te starten. Als ik kies voor Windows starten (optie 2) blijft ie eindeloos staan op het Dosscherm.
    Wie weet hoe ik dit opstarten van Ghost kan verhinderen en mijn gewone Windows weer krijg?

    Dank voor de antwoorden en een groet.
  • Met welk OS werk je? Je hebt ghost2003 toch niet met vista geprobeerd, hoop ik.
  • Hoi Gerben,
    Dank voor je snelle reactie. Nee, ik heb er XP op staan die ik nu niet kan opstarten.

    Groet.
  • Kijk eens of er op je C schijf een autoexec.bat aangemaakt is.
    En zo ja, wat staat hierin?
  • [quote:5b46b37180="telenerd"]Kijk eens of er op je C schijf een autoexec.bat aangemaakt is.
    En zo ja, wat staat hierin?[/quote:5b46b37180]
    Dat gaat moeilijk als TS niet verder dan dat Ghost scherm komt.

    De XP cd erin en vanuit de herstelconsole FIXBOOT proberen.

    Uitleg hersteconsole:
    http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

    Greetz

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.