Vraag & Antwoord

OS Windows

Foutmelding Outlook 2003, verkeerde pop-server

3 antwoorden
  • Ik ben van provider veranderd, maar voor de inkomende mails heb ik mijn oude account nog. Met dat oude account kan ik echter niet mail zenden. Nu zond iemand mij een mail op mijn oude account -dat gaat dus goed- met de vraag om ontvangstbevestiging, heb ik "ja" op geantwoord, maar dan wil het systeem natuurlijk de server van het oude account gebruiken. Gevolg: om de 5 minuten foutmeldingen van Outlook dat verzenden niet lukt. Nu staat zo'n ontvangstbevestiging ook niet in de "Postvak Uit", ergo ik kan 'm niet verwijderen. Hoe kan ik die verzending van die ontvangstbevestiging wegkrijgen?
  • Heb je al eens geprobeerd of het met een afgekoppelde Internetverbinding niet lukt. Verbinding uitschakelen en dan verwijderen.
  • Als ik het goed begrijp, probeert Outlook dus het bericht via de SMTP-server van je oude provider te versturen. Waarschijnlijk wordt dat geblokkeerd door die provider omdat je niet meer via zijn netwerk verbonden bent. In dat geval kun je de volgende twee dingen proberen: mogelijkheid A: Inloggen op de smtp-server. Dit kun je instellen in de account-instellingen van je oude account. (Heb hier even geen outlook, dus ik kan je de namen van de menu's even niet geven). Voor het inloggen kun je dezelfde gegevens gebruiken als voor je pop-account bij je oude provider mogelijkheid B: Gebruik de smtp-server van je nieuwe provider. Ook dit kun je instellen in de account-instellingen van je oude account. In dit geval pas je echter de inloggegevens niet aan, maar enkel het adres van de smtp-server. Dit moet gelijk worden aan het adres dat is ingesteld in je nieuwe account. Een heel verhaal, ik hoop dat het enigszins duidelijk is. Anders hoor ik het wel Suc6

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.