Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Outlook Express foutmelding

thoomasz
7 antwoorden
  • Hallo,
    Sinds kort krijg ik als mijn mail verzend/ontvang de volgende foutmelding, de mail wordt wel gewoon opgehaald/verstuurt.

    "Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server
    is geweigerd.
    Het geweigerde e-mailadres is xxxxxx
    Onderwerp "test"
    Account ,mail-chello.nl' Server:mail.chello.nl
    Protocol SMTP. Reactie van server, 550 Invalid recipient,
    xxxx@chello.nl Poort 25, Beveiligd (SSL):
    Nee, Servefout 550, Foutnummer Ox800CCC79"

    OS is Windows XP SP2
    Kan ik Outlook EXpress gewoon opnieuw installeren via Control Panel en dan Add
    emove windows components of word dan alleen het startmenu bewerkt? Ik heb pas Windows opnieuw geinstalleerd en heb niet zo'n zin het nog een keer te doen.

    Iemand een idee?
  • waarom opnieuw installeren, ik zou eerst de foutmelding eens lezen..

    daar staat toch dat de geadresseerde door de server is geweigerd, duidelijker kan het toch niet? zal je wel een foutje in het adres getypt hebben, of de geadresseerde is een afgesloten wanbetaler, of die heeft geen abo meer.
  • [quote:00354f2f0f]550 Invalid recipient [/quote:00354f2f0f]

    Zegt inderdaad genoeg. Een niet bestaande ontvanger van je email.
  • Het verkeerde adres van de bestemmeling is één van de mogelijkheden, maar ook de instellingen van de SMTP-server kunnen voor deze foutmelding zorgen. Bekijk die eens goed met de gegevens van je internetprovider.
  • als de smtp-instellingen niet goed zijn kom je uberhaupt niet bij de server.
    en die kan/zal dan dus ook geen ´ontvanger geweigerd´melding afgeven.
  • Ik sluit me bij Derk aan, indien de SMTP verkeerd staat ingesteld, krijg je een andere foutmelding naar mijn weten.
  • ik zou hier eens een kijkje nemen: http://support.microsoft.com/?kbid=290842

    overgens kun je zelf ook een foutmelding bij google intoetsen, in 99% van de gevallen krijg je daar het antwoord.
    succes.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.