Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Vastlopende PC

rjvbeek
9 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb sinds een aantal dagen een probleem met mijn Pc.
    Als ik een spel speel (maakt niet uit welke), loopt de computer na een tijdje vast, en moet ik hem resetten. Dit gebeurt meestal, maar soms kan ik heel lang spelen zonder dat het probleem zich voordoet.
    Ik had zelf al gedacht aan een probleem met de videokaart/geluidskaart, dus ik heb daar al de nieuwste drivers voor gedownload.
    Ik krijg de volgende vermelding in het logboek:

    Categorie: (102)
    Gebeurtenis-id: 1003
    Foutcode; 000000ea, parameter1: 858f5da8, parameter2: 859370d0, parameter3: 85aabb90, parameter4: 00000001.

    Misschien helpt dit!
  • Je zou eens kunnen beginnen met het controleren van je geheugen en/of je CPU niet te heet wordt.

    Om je geheugen te testen gebruik je het beste: memtest86 / http://www.memtest86.com/

    Voor het checken van de CPU temperatuur zijn div. tools te vinden, bijvoorbeeld HWmonitor en Everest
  • Verwijder en herinstalleer je videokaart driver eens.
    http://support.microsoft.com/kb/293078
  • Okee… Memtest gaf geen errors, en everest geeft aan dat het moederbord 37 graden is, maar dit is natuurlijk op het moment dat hij nog niet vastloopt. Ik ben nu de videokaart drivers aan het herinstalleren, hou jullie op de hoogte!
  • Weer vastgelopen, na iets langer spelen dan eerst… Temperatuur is 50 graden (was net 44 ofzo, van de cpu), en de driver opnieuw installeren heeft dus ook niet geholpen! De PC startte zichzelf nu opnieuw op, en ik kreeg de melding verzenden/nie verzenden omdat het systaam was hersteld van een ernstige fout. Het foutenrapport:

    BCCode : 100000ea BCP1 : 859B7DA8 BCP2 : 85E233A0 BCP3 : F7A13CBC
    BCP4 : 00000001 OSVer : 5_1_2600 SP : 2_0 Product : 256_1

    En de bestanden:

    C:\DOCUME~1\ROBBER~1\LOCALS~1\Temp\WER1431.dir00\Mini081907-01.dmp
    C:\DOCUME~1\ROBBER~1\LOCALS~1\Temp\WER1431.dir00\sysdata.xml

    kent iemand dit toevallig?
  • Misschien help juist een wat oudere video driver?

    50 graden is niet erg hoog. Dit is een lastig probleem hoor. Ik zou eens een opschoon actie doen met b.v. ccleaner en ook de fouten uit het register halen (ook met ccleaner; scannen naar problemen).

    Verder zou malware nog een oorzaak kunnen zijn? Misschien even een Hijackthis logje plaatsen.

    Als niets helpt dan wellicht een herinstallatie? Wel eerst even een image maken van je huidige partitie zodat je die meteen weer kan terug zetten als het niet uitmaakt.

    Succes !
  • Bij deze een hijackthis logfile: ga nu bezig met de ccleaner

    Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 12:27:24, on 20-8-2007
    Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16512)
    Boot mode: Normal

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\WINDOWS\AGRSMMSG.exe
    C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe
    C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe
    C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe
    C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe
    C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
    C:\WINDOWS\ALCWZRD.EXE
    C:\WINDOWS\ALCMTR.EXE
    C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
    C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe
    C:\WINDOWS\system32
    vsvc32.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
    C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
    C:\Program Files\Hijack This\hijackthis.exe

    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Connection Wizard,ShellNext = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=74005
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\bin\ssv.dll
    O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
    O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
    O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
    O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar1.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
    O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
    O4 - HKLM\..\Run: [PCSuiteTrayApplication] C:\Program Files\Nokia\Nokia PC Suite 6\LaunchApplication.exe -startup
    O4 - HKLM\..\Run: [High Definition Audio Property Page Shortcut] HDAShCut.exe
    O4 - HKLM\..\Run: [DAEMON Tools] "C:\Program Files\DAEMON Tools\daemon.exe" -lang 1033
    O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [PinnacleDriverCheck] C:\WINDOWS\system32\PSDrvCheck.exe -CheckReg
    O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre1.6.0_02\bin\jusched.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [AutoTBar] AUTOTBAR.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [AlcWzrd] ALCWZRD.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [Alcmtr] ALCMTR.EXE
    O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
    O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
    O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204
    O16 - DPF: {67DABFBF-D0AB-41FA-9C46-CC0F21721616} (DivXBrowserPlugin Object) - http://download.divx.com/player/DivXBrowserPlugin.cab
    O16 - DPF: {6E5E167B-1566-4316-B27F-0DDAB3484CF7} (Image Uploader Control) - http://cache.hyvz.com/statics/Aurigma/ImageUploader4.cab
    O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
    O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\1150\Intel 32\IDriverT.exe
    O23 - Service: MSSQLServerADHelper - Unknown owner - C:\Program Files\Microsoft SQL Server\80\Tools\Binn\sqladhlp.exe (file missing)
    O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32
    vsvc32.exe
    O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe


    End of file - 6046 bytes
  • Cccleaner gedraaid, register verschoond… nog steeds problemen!
    Ik geloof dat ik ergens nog een andere videokaart heb liggen, ik ga eens kijken of het aan de videokaart ligt of niet… iig bedankt voor jullie hulp!
  • Het HJT logje ziet er redelijk schoon uit, maar het volgende item is misschien twijfelactig:
    C:\WINDOWS\ALCMTR.EXE

    Sysinfo's Startup List zegt het volgende:
    [list:0e5d71ba30]
    Citaat:
    Installed with hardware drivers for a Realtek AC97 audio device. It's believed that Realtek uses this file in order to gather data about the customer. Some users report problems with their on-board sound if this is disabled - hence the "U" recommendation
    [/list:u:0e5d71ba30]

    Je zou die eens uit je startup list kunnen verwijderen met b.v. autoruns.

    Zie ook: http://www.neuber.com/taskmanager/process/alcmtr.exe.html

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.