Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

opstartproblemen Win Vista Home Premium

None
19 antwoorden
  • Onlangs nieuwe laptop (zie onderschrift) aangeschaft met Win Vista Home Premium.
    Bij het opstarten van de laptop verschijnt een hulpprogramma voor systeemvoorbereiding 3.14 (Sysprep).
    Er verschijnt een venster met: Out-of-Box experience van systeem starten.
    Tevens een mogelijkheid voor de opties voor afsluiten.
    Als ik dan op OK klik verschijnt er een venster dat Sysprep wordt uitgevoerd en vervolgens de melding dat er een onherstelbare fout opgetreden is tijdens het voorbereiden van de computer.
    Als ik het venster wegklik ben ik ingelogd als Administrator maar moet opnieuw de Listservice van Netwerkbeheer inschakelen om verbinding te maken met het netwerk c.q. internet.
    Hoe zorg ik ervoor dat het systeem normaal opstart :?
    Reeds contact opgenomen met de supportafdeling van BTO maar deze geeft geen reactie.
  • Google eens naar Out-of-Box experience. Zit vast wel wat bij van Microsoft.
  • Ik had al op Google gezocht; er worden oplossingen gegeven voor Win XP maar voor Vista HP niets kunnen vinden.
    Iemand anders nog een idee/oplossing :?
  • Ik ben nog niet iemand anders, maar misschien kijk je niet goed

    http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-BE/Help/6ae38832-f98d-4e0c-8b48-2f27cfd18f851043.mspx

    Van toepassing op alle versies van VISTA
  • Dank voor je reactie, Edouard!!
    Via bovenstaande link gezocht, gezocht, enz.
    Veel info maar geen oplossing voor mijn probleem.
  • En had je op de site van Microsoft dit artikel al gecheckt http://support.microsoft.com/kb/932141
  • Oke, ik begrijp dat ik de laptop tijd moet geven om te laten opstarten.
    Daar is hij nu mee bezig.
    Hoop dat het gaat werken.
  • De computer opnieuw opgestart en volgens de beschrijving op http://support.microsoft.com/kb/932141 zou je de computer de bewerking moeten laten afmaken.
    Ik heb de computer 12 uur laten aanstaan.
    Op het scherm staat " een ogenblik geduld a.u.b……" en de muisaanwijzer is een rondje met pijl welke snel ronddraait.
    Daarna de computer opgestart in veilige modus maar dit lukte niet.
    Ga morgen proberen via de Windows CD om terug te gaan naar een vorig herstelpunt maar daarmee is het probleem nog niet opgelost.
    Hou jullie op de hoogte.
  • Bovenstaande is helaas niet gelukt.
    Nogmaals een e-mail gestuurd naar BTO (leverancier).
    Hou jullie op de hoogte.
  • Kreeg de volgende info van de leverancier:
    Ga naar Start
    C: Windows
    System 32
    Sysprep
    Sysprep.exe –> dubbelklik
    [b:8b12014c19]Verzegelen[/b:8b12014c19]

    Her woord verzegelen komt niet voor in het opstartvenster van Sysprep.
    Iemand een idee wat hier mee bedoeld wordt en wat ik moet doen om het opstartproces normaal te laten verlopen???

    P.s. leverancier heeft nog niet gereageerd op bovenstaande vraag; vandaar mijn vraag op dit forum.
  • Verzegelen is de term om de installatie definitief als gebruikers installatie te maken. Ooit heb ik dit gedoe gehad met een Toshiba installatie. Ik vind het zeer slordig van BTO om hierbij geen actieve hulp te geven. Ze zijn of iets vergeten of de installatie is onbetrouwbaar. Maar goed, op zich zit het antwoord in 1 vd scriptjes of vensters die je op het bureaublad verschijnen. Probleem is dat er verder geen uitleg bij zit wat dat precies betekent. Ik kan me zelf die term 'verzegelen' ook niet herinneren. Er moest gewoon een bepaalde opdracht gekozen worden, waarna de eerst volgende gebruiker alleen nog maar zijn/haar gebruikersnaam kan invullen.
  • Krijg volgende foutmelding na systeemherstelpunt (via win-cd) terugzetten:
    Bestand: \Windows\system32
    tkrnlpa.exe
    Status: 0xc0000221
    Informatie: Kan Windows niet laden omdat de kernel ontbreekt of beschadigd is.

    Opnieuw systeemherstelpunt teruggezet –> foutmelding:
    rstrui.exe - toepassingsfout

    De instructie op 0x74602738 verwijst naar geheugen op 0x00000004.
    Een lees- of schrijfbewerking op het geheugen is mislukt: read.

    Daarna BSOD:
    xxx STOP: 0x0000001A (0x00041790, 0xc080177E, 0x0000FFFF, 0x00000000)

    Nog geprobeerd om via sfc /SCANNOW de systeembestanden te controleren maar het systeem geeft aan dat er niets gecontroleerd kan worden.

    Heeft iemand nog een idee om dit te herstellen of kan ik nu het beste Win Vista Home Premium opnieuw installeren?
    Ik doe dit liever niet omdat ik deze laptop onlangs ter reparatie heb opgestuurd naar BTO (reden= TV-kaart defect + niet werkende drivers).
    Na opnieuw installeren is het maar de vraag of ik de juiste drivers kan vinden.
    Indien toch nieuwe installatie graag tips (uitgebreid) om Vista opnieuw te installeren.

    P.s. deze info ook naar supportafdeling van de leverancier gestuurd.
  • Tja, ik zou in dit geval de Windows installatie niet vertrouwen. Wanneer opnieuw installeren de problemen niet oplost, dan heb je vermoedelijk een nog veel ernstiger probleem: een defecte notebook. Kortom, dit lijkt me bij uitstek een karweitje voor je leverancier om alles na te kijken en correct werkend af te leveren.
  • Onderstaande reactie ontving ik van de support afdeling van BTO (N4all)=leverancier:

    Een nieuwe Windows installatie is aan te raden.
    Even voor de duidelijkheid:
    N4all is niet verantwoordelijk voor de software problemen en ondanks
    wij heel graag onze klanten willen helpen met hun software problemen is
    het niet mogelijk om het via de E-mail of telefonisch het doen.

    Mijn voorstel is om jou notebook hier bij ons voorzien van een nieuwe
    Windows installatie en dus je bent van harte welkom om de installatie
    hier uit te voren.

    Op de originele Windows CD staat "Ondersteuning van de eindgebruiker valt onder de verantwoordelijkheid van de installateur van deze software".
    Dit wordt ook op de website van Microsoft genoemd.

    Wat te doen????
  • Op zich had deze notebook allang door N4all/BTO in orde gemaakt moeten worden. Wanneer ik hun bericht goed lees, zou je dat ook nog zelf moeten doen? Dat is best wel vreemd. Die houding zou ik van een normaal bedrijf niet verwachten, omdat jou software probleem, toevallig geen normaal software probleem is. Dat sysprep gedoe is hun fout. Dat van die tv drivers is een iets ander verhaal. Echter in een normale situatie zou ik verwachten dat alle hardware gebruikt kan worden na aflevering. Wanneer de TV kaart drivers niet op de Windows CD staan, dan moeten die ook gewoon apart meegeleverd worden. Tja, weet je, eigenlijk heb je tot op heden, een computer gekocht die nog steeds niet naar behoren werkt. Dus je kan je geld terug eisen. Hoeveel moeite is het overigens om naar N4all te gaan?
  • N4all BV is in IJsselstein gevestigd (bij Utrecht).
    Ik heb nu de laptop een halfjaar in bezit (aankoopdatum 27-05-2007).
    Maar vanaf het begin problemen die tot nu toe nog niet opgelost zijn.
    Kan ik nu het beste proberen om Win Vista zelf opnieuw te installeren of is de optie om naar N4all te gaan en daar installeren een betere?
  • Niet om het een of ander, maar ga zelf niet installeren, want dan ontduiken zij de garantie bepalingen.

    Hun probleem, dus het ding daar op de toonbank zetten en weggaan. Laat ze maar bellen als het gedaan is. Daarna moeten ze hem werkend demonsteren.
  • Daar sluit ik me bij aan. Bij een goede winkel zou ik deze problemen niet verwachten. Eigenlijk zouden ze de notebook moeten op halen en zonder verder gezeur in orde moeten maken. Ik vrees dat wanneer je zelf iets zou doen, dit tegen je gebruikt gaat worden.
  • I.v.m. ziekte een late reactie.
    Ik heb de laptop nogmaals opgestuurd naar BTO.
    5 dagen later terug ontvangen; systeem werkt nu goed.
    Allen bedankt voor de adviezen en het meedenken!!!!!!!

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.