Vraag & Antwoord

OS Windows

Alweer een opstart probleempje

7 antwoorden
  • Goeden avond, Sommige dingen gebeuren altijd op een onmogelijke tijdstippen, nooit in de vakantie of als je de pc niet nodig hebt. Wat is er aan de hand: Mijn Dell insprion 9400 wilt van de een op de andere keer niet meer opstarten. Na de Windows XP melding waarbij het blauwe balkje onderaan gaat lopen (tot zover nog goed!!) gaat het gebeuren. Het beeld bevriest, kommen hele fijne streepjes en blokjes op het scherm en daarna wordt het beeld zwart en doet niks meer. Opgestart in de veilige modus en wat gebeurt.... alles doet het, start gewoon op, geen problemen. Als ik dan weer opnieuw opstart gebeurt weer het zelfde verhaal; streepjes, blokjes, zwart scherm. Ik heb van alles geprobeerd en de herstel modus van Dell laten lopen en de pc terug gebracht naar de fabrieks instelling met de hoop dat het iets zou helpen. Helaas moet ik concluderen dat het niks heeft geholpen sterker nog ik kan op dit moment de setup van Windows niet meer afmaken. Nog steeds gaat het niet goed. Gisteren deed de pc het gewoon maar nu is het hopeloos. Wat ik denk: Video kaart kan niet kapot zijn, de pc loopt in de veilige modus normaal door; de HD ook niet, ik heb immers een back-up gemaakt in de veilige modus naar mijn externe HD. Als er nog iemand is die nog andere ideeen heeft, houd ik me zeer aanbevolen. Alvast bedankt voor de moeite!!!!!!! Groet, Erik
  • Verwijder de drivers eens, zodat de plug and play drivers worden geladen. Misschien verhelpt dat het probleem. Daarna de nieuwste drivers installeren van de website van de fabrikant.
  • Hoi Sandernerd, Ik heb de hele laptop uit elkaar gehaald, een zooi stof verwijderd enz. Een volledige systeem herstel gedaan en weer is het probleem het zelfde. Ik geef jou nu antwoord vanuit de veilige modus. Ik kan dus nu weer info zoeken voor mijn uitdaging. Zou gauw ik de instellingen wijzig van het beeldscherm, knalt hij eruit. Ik denk toch dat het de video kaart is welke naar de filisteinen is. Ik vraag me nu eigenlijk ook af of de video kaart wl te vervangen is? Wellicht kun je me daarmee ook helpen. Groet, Erik
  • Die videokaart doet toch wel iets, anders zou je, zoals je zelf al eerder opmerkte, in de veilige modus ook problemen hebben. Het lijkt me dus (ook) eerder een driverprobleem, te meer omdat de veilige modus alleen een basale driver gebruikt en dus niet de normale drivers. Heb je Dell Diagnostics al eens gedraaid om de hardware te controleren? (kan vanaf de drivers en utilities-cd) en mogelijk ook Driver Verifier (zit in XP, kies Start-Run (uitvoeren) en typ verifier)
  • Beste Jan, Het leek mij ook een driver probleem. Maar ik heb de laatste driver van NVIDIA Geforce go 7800 gedownload maar het probleem blijft hetzelfde. Ik zit echt met m'n handen in het haar. Ik heb de Dell diagnostic ook gedraaid (ik dacht via de F4 knop) maar ook deze geeft geen uitsluitsel. De "verifier" heb ik net gedaan. Wat ik hiermee precies moet, weet ik ook niet. Kun je me wat meer uitleg geven aub? Ik wil deze uitdaging wel eerst helemaal uitdiepen voordat ik een aanslag plaag op een niet bestaand budget :-) Groet, Erik
  • Best allemaal, Helaas moet ik met pijn in m'n hart vertellen dat de videokaart Nvidia geforce go 7800 is overleden. :cry: :cry: Na een reanimatie poging met Dell Technisch Support moeten we dit helaas bevestigen. Er is een lichtpuntje in dit verhaal..........HIJ WORDT KOSTENLOOS VERVANGEN DOOR DELL!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een service :D :D :D :D :D :D Dit vind ik super van Dell. Zeker als je weet dat de garantie is vervallen. Aan Dell: Moetsjo Gratias, Super. Ik ben jullie zeer erkentelijk voor deze. Groet, Erik
  • Best allemaal, Helaas moet ik met pijn in m'n hart vertellen dat de videokaart Nvidia geforce go 7800 is overleden. :cry: :cry: Na een reanimatie poging met Dell Technisch Support moeten we dit helaas bevestigen. Er is een lichtpuntje in dit verhaal..........HIJ WORDT KOSTENLOOS VERVANGEN DOOR DELL!!!!!!!!!!!!!!!!! Wat een service :D :D :D :D :D :D Dit vind ik super van Dell. Zeker als je weet dat de garantie is vervallen. Aan Dell: Moetsjo Gratias, Super. Ik ben jullie zeer erkentelijk voor deze. Oeps 2x op bevestigen geklikt. Sorry Groet, Erik

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.