Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Excel: voorwaardelijk tonen

None
3 antwoorden
  • Ik heb in Excel een kleine database aangelegd van dossiernummers ivm werk. Echter wil ik op werkblad 3 dossiernummers laten zien die een voorwaarde hebben.

    Op werkblad 1 staan verschillende dossiernummers. In de A-kolom staan onder elkaar nummers, in de kolom ernaast (B) staat nog een nummer, en die wil ik graag als voorwaarde hebben.

    Op blad 3 wil ik de nummers (lees: A-cellen) hebben van werkblad 1 die bijvoorbeeld 3101 hebben.

    Een voorbeeld:
    [code:1:88dcc61b72]WERKBLAD 1
    A B
    001 3101
    002 2901
    003 3101
    004 0101[/code:1:88dcc61b72]
    Op werkblad 3 wil ik de dossiernummers laten zien, die als bijbehorende waarde hebben 3101. In bovenstaand geval wil ik dus op werkblad 3 in cel A1 het nummer 001 en in A2 nummer 003 laten zien.

    Heeft iemand een code hiervoor? Indien bovenstaande uitleg een beetje vaag is, wil ik ook wel een excel bestandje op internet pleuren.

    Ik heb het aan een collega gevraagd die wat kennis heeft van programmeertaal, maar hij kon de 'excel-taal' niet. In de taal die hij wel 'kende', zou het zoiets moeten zijn: "If B1=3101, than show=A1"
  • aah, het principe heb ik al! :)

    heb de volgende formule gebruikt:
    [code:1:0abe3b3b60]=ALS(Blad1!B3=3101;Blad1!A3;0)[/code:1:0abe3b3b60]
    maar nu heb ik het volgende probleem: de cellen waarvoor de formule ONWAAR is, komt nu een 0 te staan.
    Echter wil ik deze cellen niet weergeven, zodat alle WAAR-resultaten onder elkaar komen te staan zonder lege cellen.
    Indien ik deze formule toepas bij bovenstaand voorbeeld, krijg ik dus:
    [code:1:0abe3b3b60]001
    0
    003
    0[/code:1:0abe3b3b60]
    De cellen met 0 wil ik dus niet laten zien, zodat 001 en 003 direct onder elkaar staan.

    Indien het dossier verwijderd kan worden, moet het nummer ook uit het excelbestand gehaald worden. Is er een mogelijkheid dat wanneer ik nummer '001' uit werkblad 3 verwijder, deze ook verwijderd worden uit blad 1 en 2?
  • Daar zul je een macro voor moeten maken. (niet zo moeilijk), maar waarom gebruik je niet gewoon Autofilter (menu data)

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.