Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Outlook/email/"ik snap het niet meer" probleem

Passer
6 antwoorden
  • Wij hebben onlangs een nieuwe provider gekregen voor het internet en daarbij een emailaccount.
    Mijn vader heeft altijd goed gewerkt met dit emailaccount.
    Nu heb ik zelf een 2e emailaccount bij gemaakt via onze provider maar ik krijg deze niet aan de praat zolang mijn vader zijn emailaccount actief heeft via outlook.

    We werken beide via outlook ieder op zijn eigen computer.
    Als mijn pa zijn account actief heeft bij outlook, kan ik niet versturen en ontvangen en andersom ook zo. Apart van elkaar werken de emailaccounts goed.
    We werken dus beide op de mailserver van mail.onsbrabantnet.nl, maar dat moet toch niks uitmaken lijkt me?

    heeft iemand een oplossing voor ons!

    Dankje groet,
    Mandy van Oosterhout te Geldrop
    :?
  • Dat maakt zeker wel wat uit. Je hebt dus een 2de email adres aangemaakt, op het zelfde account. De box voor bijde e-mails is het zelfde. Een pop3 account kan maar op 1 plaats tegelijk actief zijn. (vandaar dat het apart wel werkt :wink: ) Dat zelfde heb ik met mijn PDA. Als ik daar de mail actief heb kan ik niet via mijn mail programma op de pc de mail ook actief hebben. Je zou dus een e-mail op een geheel ander account moeten maken. [u:611c12d5e4][b:611c12d5e4]een e-mail adres is geen account[/b:611c12d5e4][/u:611c12d5e4] Ik kan wel 1000 e-mail adressen aanmaken op het zelfde account namelijk.
    Als je de mogelijkheid hebt om een andere box aan te maken op onsbrabantnet.nl moet je dat doen en is het probleem opgelost.
  • mm okay , ik ga het eens proberen, misschien dat we inderdaad iets niet goed heb ingevuld op hun site.
    Toch denk ik niet dat ik dat verkeerd heb gedaan omdat de provider me zei dat ik het goed had aangemaakt (nou zijn die niet zo heel snugger)
    dus ik ga het eens bekijken :)
    anders is het probleem duidelijk ja ;)

    dankje!
  • :( nope
    ik heb toch echt een nieuw account aangemaakt, geen allais

    jakkie, dat was m dus niet

    kan het zijn dat het een ip probleem is?
  • Ok een voorbeeld:

    Ik heb een domein: "****country.com"

    Ik heb daar een e-mail op aangemaakt: "*****@****.com"
    Bij account van outlook vul ik in: [b:ecf608387a]*****country01[/b:ecf608387a]
    En dan mijn wachtwoord.
    Als ik nu een ander "account" aanmaak bv: "*****@*****country.com"
    En ik vul bij account in oulook ook [b:ecf608387a]****country01[/b:ecf608387a] in
    Dan zal het een melding geven dat het account al in gebruik is op "****@*****country.com"
    Alleen op een andere pc kan ik dat dan invullen op contact2. Maar als ik ze dan bijde actief heb? geeft het een foutmelding met een code. die code betekend dan dat het account al actief is.

    wil ik toch contact2? dan zal ik een andere box moeten aanmaken. bv [b:ecf608387a]******country02[/b:ecf608387a]

    je gebruikt dus de zelfde instellingen voor een ander e-mail adres. dat is het probleem.
    Daarnaast zul je merken dat je op bijde adressen dezelfde mail binnen krijgt :wink: Dat kun je uitproberen door ergens op de server in te stellen dat hij de mail na ophalen op de server moet laten staan. daarna stuur je een mail naar 1 van de adressen en haal je ze op. eerst de een en dan bij de ander (want ze kunnen immers niet bijde actief zijn)
  • hehe okay het is duidelijk.
    ik ga dr mee verder aan de slag
    het blijft ingewikkeld ;)

    dankje :D

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.