Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

WindowsXP: uninstall programma, na reboot blijft XP gillen

Goofy44
9 antwoorden
  • Nadat via Software ROXIO Suite van een PC is verwijderd en het systeem dit ook meldt, komt na herstarten van windows XP steeds een scherm in beeld om de installatie CD van het desbetreffende programma in te voeren. Die installatie CD van Roxio is er niet meer. Dit scherm komt steeds terug (lus) en windowsXP gaat steeds trager werken totdat het zich nagenoeg ophangt….. en nauwelijks responsive is. Er is in de praktijk nauwelijks mee te werken.

    Het programma is de ROXIO foto suite en de bedoeling is dat dit programma NIET meer op deze PC geinstalleerd wordt. Er blijkt ook geen installatie CD bij de hand te zijn. (truc zou probeerversie kunnen zijn en die opnieuw installeren, weet alleen de versie niet).

    Duidelijk is dat na uninstall door windowsXP her en der tal van info van dit programma achterblijft…….

    RegVac40 een registerschoner ook losgelaten op deze pc om ongewenste links en waarden naar en van Roxio uit het register te verwijderen. Dit helpt niet.

    Met Regedit kijken in het tegister laat zien dat er nog Roxio entries in het register staan (kunnen eruit).

    Probleem blijft, zodra PC wordt opgestart gilt windows XP om dit foto programma. In opstart scherm komt het programma niet voor.

    Er blijkt een *.dll module niet verwijderd te kunnen worden, iets met shell erin.

    Is er een mogelijkheid om dit probleem van gillen om de installatie cd van Roxio op te lossen en het systeem verder te schonen. Probleem is dat alle power van de pc instort door deze berichten, met de PC kan je nauwelijks iets doen.

    Tips voor oplossing, suggestie, aanpak welkom.
    Ik werd hierover vannacht opgebeld, ik heb de pc niet gezien en dit verhaal gedestilleerd uit de ruis die ik gehoord heb.

    G.
  • My penny.

    Probeer handelingen vanuit "Veilige modus".

    Beschrijving van het hulpprogramma Windows Installer CleanUp
    http://support.microsoft.com/kb/290301/nl

    Misschien dat er buiten de [b:2fd4f8fb90]o[/b:2fd4f8fb90] een duidelijk verschil zit tussen:
    RoxiZap en RoxioZap
    http://www.google.nl/search?hl=nl&q=roxizap+roxiozap&meta=
    http://www.roxio.com/enu/support/default.html
    http://kb.roxio.com/content/kb/General%20Information/000062GN?set-locale=en
    http://www.softpedia.com/get/Tweak/Uninstallers/Roxio-Zap.shtml
  • bedankt voor deze reactie.
    dit gaan we zeker proberen.

    G.
  • En ook nog "start-uitvoeren-msconfig; opstarten"; verwijzingen naar roxio verwijderen.
  • Bedankt voor de tips. Ik heb ze doorgegeven met de links. Helaas heeft dit niet geleid tot de oplossing van het gemelde probleem.

    Ik ben zelf niet tp geweest, dus het is sinschatten op basis van wat men zegt en wat de eigen ervaringen en tips van anderen zijn.

    Het probleem blijft dat windows steeds blijft zeuren om de roxio cd om dit programma te installeren. Een deel van het programma kon netjes via windows software verwijderd worden en ander deel wat afzonderlijk in de sofrware lijst staat niet. Dat is ruw verwijderd, daarna een register clewaner eroverheen en ook zijn restanten verwijderd uit verschillende mappen. Register cleaner geeft aan dat alles schoon is (verschillende cleaners), Echter na boot van pc komt er een golf van msi installatie berichten waardoor de pc zichzelf langzaam maar zeker ophangt.

    Kan er in een coinmfig.msi bestand wat verkeerd staan? Is er een programma dat het mogelijk maakt om in dit bestand te kijken en evt. andere programma's waarin de installatie historie staat.
  • Deze eens proberen: http://support.microsoft.com/kb/290301/nl
  • Bedankt voor je reactie.
    Deze link was ook gevonden en ook al uitgevoerd.
    Het probleem is daardoor niet opgelost.
  • http://forums.support.roxio.com/index.php?showtopic=8809
    verder hier:
    http://forums.support.roxio.com/index.php?showforum=84
    stel eventueel daar je vraag nog en keer…
  • Na de verwijdering heeft het programma de CD nog nodig om dit geheel af te ronden.

    Je hebt de CD niet meer, dus dan opnieuw installeren vanaf internet download en daarna opnieuw verwijderen met de uninstall van ROXIO

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.