Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

pushen "printing defaults" vanop printserver naar

Beste collega's De volgende vraag is misschien stom :oops: Maar ik weet niet hoe je de "printing defaults" die je als administrator op een bepaalde printer hebt ingesteld, opnieuw naar de eindgebruikers kunt "pushen" eenmaal die eindgebruikers zelf hun "printing preferences" hebben aangepast. Om intieel een instelling op een bepaalde printer voor alle eindgebruikers te definiëren selecteer ik de respectievelijke printer op de printserver => menuoptie 'properties' => tabblad "advanced" => knop "printing defaults" Op dat moment zal elke gebruiker die geen persoonlijke "printing preferences" heeft ingesteld via properties => tabblad "general" ook effectief die instellingen krijgen. Maar hoe kan een eindgebruiker die wel "printing preferences" heeft ingesteld terugkeren naar de instellingen die door de administrator werden gedefinieerd? De knop "default" die in het dialoogvenster "printing preferences" terug te vinden is, herstelt immers de standaardinstellingen die door de fabrikant werden gedefinieerd. Momenteel laat ik de eindgebruiker gewoon de printer verwijderen en hem opnieuw toevoegen.

WatchDog