Vraag & Antwoord

OS Windows

taakbalk, startmenu en alle pictogrammen zijn verwenen

7 antwoorden
  • alle pictogrammen, startmenu en taakbalk zijn van mijn scherm verdwenen. heb al geprobeerd om explorer.exe op te starten via taakbeheer maar lukt niet. kan iemand hier naar kijken en mij eventueel helpen!!!! dit is mijn hijack log file : Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 12:05:46, on 31-8-2008 Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP3 (6.00.2900.5512) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\ekrn.exe C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Program Files\IncrediMail\bin\IMApp.exe C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\egui.exe C:\Program Files\IncrediMail\bin\IncMail.exe C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/ R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen O4 - HKLM\..\Run: [egui] "C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\egui.exe" /hide /waitservice O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe O4 - HKLM\..\Run: [Media Codec Update Service] C:\Program Files\Essentials Codec Pack\update.exe -silent O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe O4 - HKLM\..\Run: [braviax] C:\WINDOWS\system32\braviax.exe O4 - HKLM\..\Run: [AGRSMMSG] AGRSMMSG.exe O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2] C:\Program Files\Uniblue\RegistryBooster 2\RegistryBooster.exe /S O4 - HKCU\..\Run: [MSMSGS] "C:\Program Files\Messenger\MSMSGS.EXE" /background O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Lokale service') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Netwerkservice') O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM') O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\System32\CTFMON.EXE (User 'Default user') O4 - Global Startup: Adobe Reader Snelle start.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe O4 - Global Startup: Gigaset WLAN Adapter Monitor.lnk = C:\Program Files\Siemens\Gigaset USB Adapter 108\Gcc.exe O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=39204 O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1217107056046 O16 - DPF: {6F15128C-E66A-490C-B848-5000B5ABEEAC} (HP Download Manager) - https://h20436.www2.hp.com/ediags/dex/secure/HPDEXAXO.cab O23 - Service: Eset HTTP Server (EhttpSrv) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\EHttpSrv.exe O23 - Service: Eset Service (ekrn) - ESET - C:\Program Files\ESET\ESET Smart Security\ekrn.exe -- End of file - 3524 bytes
  • Registratie probleem Windows? Er staat tussen..... [quote:ccebff783c]Windows Genuine Advantage Validation Tool[/quote:ccebff783c] ....op een bepaald moment krijg je een probleem.... dit probleem?
  • als je bedoeld dat het geen originele windows versie is moet ik je teleurstellen. Ik heb een originele versie!!
  • Kan toch de registratie nog steeds corrupt geworden zijn.... dus dat herstellen? F8 Safe mode met netwerk? werkt dat?
  • neen heb ik ook al geprobeerd.
  • Je hebt een bestand in je log staan (braviax.exe) dat door de site Virusalert [url]http://www.virusalert.nl/?show=virus&id=2175 om[/url] beschreven wordt als een Trojan. Er staan ook andere eigenaardige processen in. Ik denk dat het goed is om het besturingssysteem opnieuw op je pc te zetten. Je bent dan in iedere geval van het ongewenste gedrag van de taakbalk en andere zaken die je zelf beschreef af. Zorg ervoor dat je belangrijke data (mailberichten, accounts, instellingen, verzonden items, adresboeken, documenten, plaatjes, muziek, enz. ) veiligstelt. Je hebt een legale Windows begreep ik. Dan is dat de kortste weg naar succes lijkt mij.[/url]
  • [quote:a1766b04c9="Kezepema"]Je hebt een legale Windows begreep ik. Dan is dat de kortste weg naar succes lijkt mij.[/url][/quote:a1766b04c9] Dit is de kortste weg, maar tenzij formatteren je hobby is, de minst zinvolle en meest risicovolle voor dataverlies. Kan (mogelijk) ook opgelost worden op een minder ingrijpende manier. Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd: O4 - HKLM\..\Run: [braviax] C:\WINDOWS\system32\braviax.exe Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen. Download MBAM (Malwarebytes' Anti-Malware) hier : http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren. Zorg ervoor dat er een vinkje geplaatst is voor Update Malwarebytes' Anti-Malware en Start Malwarebytes' Anti-Malware, Klik daarna op "Voltooien". Indien een update gevonden werd, zal die gedownload en geïnstalleerd worden. Wanneer het programma volledig up to date is, selecteer dan in het tabblad Scanner : "Snelle Scan", daarna klik op Scan. Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig. Wanneer de scan voltooid is, klik op OK, daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien. Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, daarna klik op: Verwijder geselecteerde. Na het verwijderen zal een log openen en zal er gevraagd worden om de computer opnieuw op te starten. (Zie verder) De log wordt automatisch bewaard door MBAM en kan je terugvinden door op de "Logs" tab te klikken in MBAM. Indien MBAM moeilijkheden heeft met het verwijderen van bepaalde bestanden zal het enkele meldingen geven waar je OK moet klikken. Daarna zal het vragen om de computer opnieuw op te starten... dus sta toe dat MBAM de computer opnieuw opstart. Plak de inhoud van het logje in je volgende bericht, samen met een nieuw HijackThis log.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.