Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Opstartproblemen - diverse meldingen

None
21 antwoorden
  • Dit zijn de verschillende meldingen die ik (kan) krijgen tijdens het opstarten van Windows XP home. De ene keer de ene melding, de andere keer een andere. Soms gaat het helemaal goed maar als de pc een weekend uit is geweest dan is h et weer helemaal foute boel. Het lijkt alsof de instellingen bij het afsluiten niet worden opgeslagen, of althans maar half. Het ‘opslaan’ gaat namelijk wel erg snel.

    1) Logo Intel blijft staan, er gebeurt verder niets, uitzetten en opnieuw starten levert geen verbetering op; setup draaien is dan het enige.
    2) Disk read error: press ctrl alt del om opnieuw te starten (herhaling op herhaling); wederom setup draaien
    3) Tijdens opstarten wordt spontaan afgesloten en opnieuw gestart; soms tot mijn verbazing dan wel goed;
    4) Boot disk failure – setup draaien
    5) Al eens melding gehad: ‘Windows versie op PC is niet gelijk aan CD-versie (???)’
    6) En ook de melding: Ntoskrnl.exe ontbreekt (is niet zo)

    Herhaalde malen evt. reststroom weg laten vloeien door de PC uit te zetten en de stroom er helemaal af te halen. Daarna een aantal keren de startknop ingedrukt waarbij er uiteraard niets gebeurd.
    Chkdsk levert niets op. Alles is goed. Ook in Apparaatbeheer staan geen vreemde dingen.

    Kan iemand mij op het goede spoor zetten? Dank alvast,

    vr.gr. Willemijn
  • Misschien kun je eens testen of het geheugen van je computer wel in orde is. Dat kan n.l. de meest vreemde meldingen geven.

    Gebruik hiervoor Memtest86+
  • [quote:0b7ffe0a4b]2) Disk read error: press ctrl alt del om opnieuw te starten (herhaling op herhaling); wederom setup draaien[/quote:0b7ffe0a4b]
    Draai eens CHKDSK /f

    Uitleg CHKDSK.

    http://support.microsoft.com/kb/315265/nl


    Greetz
  • Ik heb chkdsk /f al gedaan. Geen bijzonderheden. Wat memtest86+ betreft daar snap ik helemaal niets van. Welk onderdeel van de vele mogelijkheden die geboden worden moet ik dan downloaden en draaien. Zijn er verdere instructies te geven misschien WeBe?
    Dank bij voorbaat,

    Willemijn
  • [quote:e2f1e3ccd9]Ik heb chkdsk /f al gedaan. Geen bijzonderheden. [/quote:e2f1e3ccd9]
    Als je de moeite had genomen te vermelden wat je zoal ondernomen hebt,kun je overbodige antwoorden voorkomen :wink:

    Haal deze iso op en zet die als "image" op cd.

    Met b.v. Nero,start NeroBurningRom > Recorder > Burn Image

    http://www.memtest.org/download/2.01/memtest86+-2.01.iso.zip

    Laat het programma een aantal uren (nacht) draaien en kijk of er foutmeldingen zijn.

    Het programma stopt niet vanzelf,dus dat dien je zelf te doen.

    Greetz
  • Ik zal het uitproberen. Overigens staat in mijn eerste bericht wel degelijk dat chkdsk niets had opgeleverd. Niet zo kattig dus :lol:

    Groet, Willemijn
  • Excuus,mijn fout ik heb daar overheen gelezen :oops:
  • Inmiddels heb ik memtest op CD gebrand. Wil je me svp nu nog even vertellen wat ik dan moet doen? Het lijkt misschien wel of ik weet waar ik mee bezig ben maar dat is niet zo. (Junior dus!).
    Ik zie op de CD staan: boot en memtest. Kan ik gewoon opstarten van die CD en werkt alles dan automatisch?

    gr. Will
  • Ja,het programma start direct op.

    Greetz
  • Ga het vannacht uitproberen en zal laten weten wat er uit de bus komt. Eigenlijk ben ik zo benieuwd dat ik misschien zo meteen wel memtest ga uitproberen.
    Ik ben er ook nog niet maar wie weet. Fijne dag verder.

    Gr. Willemijn
  • Daar ben ik weer. Gedaan wat aanbevolen is. Memtest 2 uur laten draaien, totaal 9 passes. Geen fouten gevonden.
    Dit is wat er daarna gebeurde bij het opstarten, doe het maar uitvoerig zodat duidelijk is wat ik heb gedaan

    Dit zijn de meldingen en acties in chronologische volgorde:

    1) Disk boot failure insert systemdisk and press enter
    2) Opnieuw gestart en idem (3x)
    3) Dus systemdisk gedraaid, R(eparatie) gekozen, bij wie aanmelden? : 1 enter; password: enter (heb geen password)
    4) C:\windows: exit en de machine start opnieuw op
    5) Tijdens het Windows opstarten wordt telkens opnieuw opgestart na 1,5 regeltje lopende knipperingen (kan het niet beter uitleggen)
    6) Kom uiteindelijk in keuzemenu met Veilige Modus
    7) Daarvoor gekozen, opnieuw opgestart en idem, kom steeds in Veilige Modus
    9) Alles uitgezet, ook knop op PC en enkele malen startknop ingedrukt om stroom af te laten vloeien
    10) Opnieuw gestart, direct weer in Veilige Modus-keuze menu
    11) Gewoon opstarten gekozen
    12) Ja, het werkt weer zolang ik de PC maar niet uitzet

    Zodra de PC bij het aanmelden in het zwarte scherm maar 2 keer knippert gaat het goed. Wordt er 5 of 6 geknippert dan weet ik al dat het niet gaat lukken.

    Uitvoeriger kan ik bijna niet zijn. Hoe nu verder?
  • Herstelpunt van een datum van voor de problemen terugzetten?

    Greetz
  • Dit probleem is al een maand of 3 aan de gang. Ik heb me er maar steeds mee gered hoewel het absoluut niet leuk is. Omdat ik bang ben dat ik op een bepaald moment helemaal niet meer kan opstarten heb ik jullie hulp ingeroepen. Kan ik een hijack sturen misschien? Kan jij of iemand anders iets mee? Moet nog wel even uitvogelen hoe dat precies moet dan.
  • [quote:b38ef89106]Moet nog wel even uitvogelen hoe dat precies moet dan.[/quote:b38ef89106]
    http://www.microsoft.com/netherlands/ondernemers/techniek_techniek/herstelpunten.aspx
    [quote:b38ef89106]Kan ik een hijack sturen misschien? [/quote:b38ef89106]
    Kan altijd,maar daar heb ik weinig verstandvan,behalve een oppervlakkige eerste indruk geven misschien.

    Indien nodig wil iemand anders er wel naar kijken misschien?
  • Dit is de hijack-file die ik zojuist heb gemaakt. Ik hoop van harte dat iemand hier iets geks inziet. Snap er zelf helemaal niets van. Systeemherstel had ik al eens gedaan en ook dat hielp niet. Wat een gedoe he.

    Groet, Willemijn

    Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
    Scan saved at 15:13:48, on 7-9-2008
    Platform: Windows XP SP3 (WinNT 5.01.2600)
    MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16705)
    Boot mode: Normal

    Running processes:
    C:\WINDOWS\System32\smss.exe
    C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
    C:\WINDOWS\system32\services.exe
    C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
    C:\Program Files\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
    C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
    C:\WINDOWS\Explorer.EXE
    C:\Program Files\Common Files\Maxtor\Schedule2\schedul2.exe
    C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
    C:\Program Files\Eset
    od32kui.exe
    C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
    C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
    C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
    C:\Program Files\Mouse Driver\KMWDSrv.exe
    C:\Program Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe
    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
    C:\Program Files\Eset
    od32krn.exe
    C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
    C:\Program Files\Canon\CAL\CALMAIN.exe
    C:\Program Files\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe
    C:\WINDOWS\system32
    tvdm.exe
    C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
    C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\OUTLOOK.EXE
    C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
    C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe

    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =

    http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL =

    http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page =

    http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
    R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page =

    http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
    R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
    R3 - URLSearchHook: Yahoo! Toolbar - {EF99BD32-C1FB-11D2-892F-0090271D4F88} - (no file)
    O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} -

    C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll
    O2 - BHO: Windows Live Aanmelden - Help - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} -

    C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll
    O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program

    files\google\googletoolbar1.dll
    O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program

    Files\Google\GoogleToolbarNotifier\2.0.301.7164\swg.dll
    O2 - BHO: Windows Live Toolbar Helper - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program

    Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
    O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program

    files\google\googletoolbar1.dll
    O3 - Toolbar: Windows Live Toolbar - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Program

    Files\Windows Live Toolbar\msntb.dll
    O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
    O4 - HKLM\..\Run: [nod32kui] "C:\Program Files\Eset
    od32kui.exe" /WAITSERVICE
    O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Program Files\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program

    Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe
    O4 - HKCU\..\Run: [BgMonitor_{79662E04-7C6C-4d9f-84C7-88D8A56B10AA}] "C:\Program

    Files\Common Files\Ahead\Lib\NMBgMonitor.exe"
    O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Lokale

    service')
    O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User

    'Netwerkservice')
    O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
    O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
    O8 - Extra context menu item: &Windows Live Search - res://C:\Program Files\Windows Live

    Toolbar\msntb.dll/search.htm
    O8 - Extra context menu item: Add to Windows &Live Favorites -

    http://favorites.live.com/quickadd.aspx
    O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel -

    res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
    O9 - Extra button: (no name) - AutorunsDisabled - (no file)
    O9 - Extra button: In weblog opnemen - {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program

    Files\Windows Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: &In weblog opnemen met Windows Live Writer -

    {219C3416-8CB2-491a-A3C7-D9FCDDC9D600} - C:\Program Files\Windows

    Live\Writer\WriterBrowserExtension.dll
    O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} -

    C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
    O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network

    Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} -

    C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
    O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program

    Files\Messenger\msmsgs.exe
    O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} -

    C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
    O16 - DPF: {0742B9EF-8C83-41CA-BFBA-830A59E23533} (Microsoft Data Collection Control) -

    https://support.microsoft.com/OAS/ActiveX/MSDcode.cab
    O16 - DPF: {406B5949-7190-4245-91A9-30A17DE16AD0} (Snapfish Activia) -

    http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?11781

    15214328
    O16 - DPF: {DEB21AD3-FDA4-42F6-B57D-EE696A675EE8} (IP-Uploader Control) -

    O20 - AppInit_DLLs: C:\WINDOWS\system32\wmfhotfix.dll
    O20 - Winlogon Notify: AutorunsDisabled - C:\WINDOWS\
    O23 - Service: Lavasoft Ad-Aware Service (aawservice) - Lavasoft - C:\Program

    Files\Lavasoft\Ad-Aware\aawservice.exe
    O23 - Service: Acronis Scheduler2 Service (AcrSch2Svc) - Acronis - C:\Program Files\Common

    Files\Maxtor\Schedule2\schedul2.exe
    O23 - Service: Canon Camera Access Library 8 (CCALib8) - Canon Inc. - C:\Program

    Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe
    O23 - Service: Keyboard And Mouse Communication Service (KMWDSERVICE) - UASSOFT.COM -

    C:\Program Files\Mouse Driver\KMWDSrv.exe
    O23 - Service: NOD32 Kernel Service (NOD32krn) - Eset - C:\Program Files\Eset
    od32krn.exe
    O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\system32\HPZipm12.exe
    O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 -

    C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
    O24 - Desktop Component 0: (no name) - (no file)


    End of file - 7284 bytes
  • Ik zie zo gauw niets,maar dat zegt niets :D

    Plaats je klacht en de log anders even op Beveiliging & privacy op dit forum,daar zul je beter worden geholpen dan door mij :wink:

    Greetz
  • Ik geloof dat ik dat de moderator moet vragen dat te doen omdat hier anders teveel identieke berichten terechtkomen. Misschien dat een moderator dit leest en dan het totale bericht kan verhuizen naar een juiste subgroep?
  • Ik zal nog even afwachten of een moderator reageert Wanderer.
    Hoe dan ook jij in ieder geval bedankt voor het meedenken.

    Groet, Willemijn
  • Wat mij betreft kun je het ook in een ander forum proberen. Ik raad je aan om op een gegeven moment te stoppen met speuren en een backup van je persoonlijke bestanden en instellingen op een aparte schijf/geheugenstick te maken en dan Windows opnieuw te installeren. Vaak is dat veel minder werk dan dagenlang pluizen naar de oorzaak van je problemen.
  • ok, ik probeer het nog even en anders doe ik wat je me aanraadt.

    Trouwens, zou het iets met de voeding te maken kunnen hebben? Als ik nu de computer uitzet, zowel met de stekkerdoosknop als achterop de computer met de schakelaar dan gaat het in ieder geval een beetje beter (vandaag althans). Ik vraag maar, je weet wel van die éne gek die meer kan vragen etc. he.

    Groet, Willemijn

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.