Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Printer offline na installering SP3 van XP

Theo_M
3 antwoorden
  • Hallo,

    Ik heb een netwerk met meerdere PC's die allemaal op XP draaien. Tot voor kort SP2, maar sinds 2 weken is op 1 PC SP3 geinstalleerd. Sinds die tijd kan ik niet meer printen van die PC: de printer staat "off line". "On line" brengen van de printer lukt niet (als admin, foutmelding: Kan bewerking niet voltooien). De printer is een netwerk printer (Brother HL-5250 DN) met een vast IP adres. De print spool service staat aan.
    Virusscanner is AVG 8.0 Free edition.

    Printer verwijderen en opnieuw installeren werkt slechts tijdelijk: er kan dan geprint worden totdat de PC uitgaat en opnieuw wordt gestart, dan staat de printer weer "off line". Deïnstalleren van SP3 helpt ook al niet.

    Ik heb op internet verschillende verwijzingen gevonden naar hetzelfde probleem (na installatie van SP3). Het schijnt iets te maken te hebben met een nieuwe print spooler in SP3. maar de juiste oplossing heb ik nog niet gevonden. Weet iemand raad? Alvast bedankt!
    Theo
  • Nog steeds hetzelfde probleem (zucht …). Weet iemand een oplossing?
  • [quote:7c2feef80a="Theo_M"]Tot voor kort SP2, maar sinds 2 weken is op 1 PC SP3 geinstalleerd. Sinds die tijd kan ik niet meer printen van die PC: de printer staat "off line". [/quote:7c2feef80a] Had je SP3 wel correct geïnstalleerd? Had je wel eerst Microsoft artikel 950717 gecheckt?
    [quote:7c2feef80a="Theo_M"] Printer verwijderen en opnieuw installeren werkt slechts tijdelijk[/quote:7c2feef80a] Dus had je van het Brother Solution Center de drivers gedownload en geïnstalleerd volgens instructies. En had je de FAQs & Troubleshooting al gecheckt. En eventueel contact opgenomen met Brother voor dit probleem.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.