Vraag & Antwoord

OS Windows

Problemen blue screen

33 antwoorden
  • Hallo deskundigen, Ik wordt met mijn nieuwe systeem regelmatig met onderstaand probleem geconfronteerd. Steeds kreeg ik onverwacht een blauw scherm met de onderstaande melding en pc sloot zich dan. Ik heb windows enz. vervolgens geheel opnieuwe geinstalleerd. Mijn hoop was goed, hij werkte een aantal dagen naar wens. Nu echter heb ik weer 2x het probleem gehad. Het deed zich voor toen ik via het rode kruisje een software programma afsloot. Heel even het blauwe scherm en toen startte hij opnieuw op. Kan iemand mij een hint geven wat het kan zijn? Met vriendelijke groet, Carl Probleem met handtekening Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3 Landinstelling-id: 1043 Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar) Mini122908-01.dmp sysdata.xml Version.txt Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt. Extra informatie over het probleem BCCode: a BCP1: BAFFFFFC BCP2: 00000002 BCP3: 00000000 BCP4: 8227984C OS Version: 6_0_6001 Service Pack: 1_0 Product: 768_1 Servergegevens: 9fdd119a-3b6f-48df-b0dc-659217148cac
  • Zet eerst eens in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten eens uit, dan krijg je vaak een blauw scherm met een foutcode, als de comp vastslaat, uitgaat of reboot, en zet die hier eens neer. Ook in te stellen, bij een opstart, door F5 of F8 in te toetsen in/na het biosbootscreen, en dan voor de optie te kiezen, "automatisch opnieuw opstarten bij een systeemcrash uitschakelen". De foutcode in die BSOD is handiger, ook kun je in de logboeken kijken welk bestand of bestanden het probleem veroorzaken. Ook een opgave van de hardware en het OS zou kunnen helpen. Zo te zien Vista SP1, maar toch.
  • Dank al;vast voor je reactie Pier. In het begin kon ik de volledige melding op het blauwe scherm wel lezen. Dat was een heel verhaal. Moet ik het overschrijven? Want printen of zxo kan niet. Ik heb inderdaad Windows vista home premium sp1.
  • Het gaat hem vooral hier om: [img:4f1293fff3]http://i40.tinypic.com/nq9r9d.jpg[/img:4f1293fff3] Wat staat er daar bij jou : 0x000..... ??
  • Op het moment heb ik het probleem al uren niet, maar zodra het zich voordoet laat ik weten wat er bij mij op het blauwe scherm staat.
  • ok, we zien wel
  • Het probleem heeft zich weer voorgedaan. Het is even snel lezen geweest, maar hij geeft aan: 0X00000000A Hopelijk kun je er wat mee.
  • [url=http://support.microsoft.com/kb/314063]microsoft[/url] [url=http://www.google.nl/search?hl=nl&q=0X00000000A%2Berror%2Bblue+screen&btnG=Google+zoeken&meta=]google's resultaten[/url] [url=http://www.pcreview.co.uk/forums/thread-1524251.php]pcpreview[/url]
  • Dank je. Ik heb even snel gekeken op de links en zie daar dat het zich voornamelijk voordoet bij Windows XP en/of een oud systeem.
  • Maakt voor die foutmelding niet uit hoor. Maare, welke hardware wordt er gebruikt? Heb je er 4 gig. ram inzitten?
  • Ja, ik heb 4 gig. ram er in zitten. Hardware gebruik ik een Epson 2450 scanner (nieuwe driver gedownload), een Canon 5200 printer (ook nieuwe driver) en intern 2x brander Optiarc 7201S. Dat zou toch geen prblemen moeten kunnen geven? Hij is zojuist weer uitgeslagen. Kan niet aangeven op welk soort moment hij dat doet. Waardeloos hoor
  • Met hardware bedoele ik het merk en type moederbord, harde schijven en geheugen. Haal er eens 2 reepjes geheugen uit en wissel die eventueel om. Kijk ook bij de info over het geheugen bij de geheugenfabrikant welk voltage die nodig heeft en kijk in de bios of die daar ook op staat. Dit zou bij de install kunnen gebeuren maar misschien helpt het. http://support.microsoft.com/kb/929777/nl Mocht dat ook niet werken begin met een geheugentest per reepje geheugen. http://www.memtest.org/#downiso
  • Hallo, Onderstaande vraag heb ik ook gesteld op het forum van Hijachthis.nl. Omdat ik al eerder hier mijn probleem heb aangegeven, ook hier mijn vragen. Ik heb sinds eind november een nieuwe pc van Paradigit. Daarmee heb ik nogal wat problemen. Hij is al 2 weken weggeweest omdat de brander niet werkte en na terugkomst en opnieuw installeren werd ik verrast met baluwe schermen. Recovery gedaan, echter met weinig succes. In overleg met Paradigit weer schone installatie en daarna 1 voor 1 de software erop. Hierbij lijstje van software en wanneer erop gezet: 1. Zondag 4 Januari 2009 11.30 uur Schone installatie, duur 2 uur. Na 2 uur 12 windows updates Sysprep werd uitgevoerd. 1.1. 14.00 uur 120 dpi ingesteld 1.2. Adobe geupdate 1.3. Itunes geïnstalleerd (Vista versie) 2. Maandag 5 Januari 2009 2.1. Office Enterprise 2007 geinstalleerd 2.2. Outlook ingesteld 2.3. Panda geïnstalleerd 3. Dinsdag 6 Januari 2009 3.1 Printer aangesloten, driver voor Vista van internet. 3.2 Easy Fotoprint 3.6.1 3.3 CD-Labelprint 4. Donderdag 8 Januari 2009 4.1. Epson scanner aangesloten 4.2. Update driver Epson van Epson-site 5. Vrijdag 9 Januari 2009 5.1. Aldfear geïnstalleerd 5.2. Java geïnstalleerd 6. Zaterdag 10 Januari 2009 6.1. Magix Photomaker 2008 geinstalleerd. 7. Maandag 12 Januari 2009 7.1. CloneDVD en AnyDVD geïnstalleerd (officiële versie) 8. Dinsdag 13 januari 2009 8.1. Hattrick Organizer gedownload 8.2. Na installatie blauw scherm. 8.3. Hattrick Organizer gedeleted. Bij anderen met Vista werkt hij perfect. 9. Woensdag 14 Januari 2009 9.1. Om onverklaarbare redenen in de avond blauw scherm code: 0x00000004E 10. Donderdag 15 Januari 2009 10.1. Microsoft Trainsimulator geïnstalleerd. 10.2. Meteen na setup klikken blauw scherm, code:0x0000000A 10.3. Na opstarten opnieuw geïnstalleerd. 11. Vrijdag 16 Januari 2009 11.1 Bij afsluiten blauw scherm, code:0x00000004E 12. Zaterdag 17 Januari 2009 12.1 Idem vrijdag 13. Maandag 19 Januari 2009 13.1 Spontaan een keer blauw scherm. Heb volgens aanwijzing op jullie site alle scans gedaan, geen problemen gevonden. Hierbij ook de melding van het laatste probleem: Probleem met handtekening Naam van probleemgebeurtenis: BlueScreen Versie van besturingssysteem: 6.0.6001.2.1.0.768.3 Landinstelling-id: 1043 Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem (sommige bestanden zijn mogelijk niet meer beschikbaar) Mini011909-01.dmp sysdata.xml Version.txt Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven Waarschuwing: Het openen van een kopie van deze bestanden kan schadelijk zijn voor uw computer als een virus of een ander beveiligingsprobleem het probleem veroorzaakt. Extra informatie over het probleem BCCode: a BCP1: BABFFFFC BCP2: 00000002 BCP3: 00000000 BCP4: 81E4384C OS Version: 6_0_6001 Service Pack: 1_0 Product: 768_1 Servergegevens: 8d3cae6e-7f1f-4cfb-ad51-665bcb7647b1 Hierbij mijn logje van Hijack. Wille jullie eens kijken of er een probleem te vinden is? Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 14:25:29, on 19-1-2009 Platform: Windows Vista SP1 (WinNT 6.00.1905) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6001.18000) Boot mode: Normal Running processes: C:\Windows\system32\Dwm.exe C:\Windows\system32\taskeng.exe C:\Windows\Explorer.EXE C:\Program Files\Windows Defender\MSASCui.exe C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe C:\Windows\System32\rundll32.exe C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe C:\Program Files\Windows Media Player\wmpnscfg.exe C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe C:\Windows\ehome\ehtray.exe C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD\AnyDVDtray.exe C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE C:\Windows\ehome\ehmsas.exe C:\Windows\system32\wercon.exe C:\Program Files\Internet Explorer\IEUser.exe C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbarUser.exe C:\Program Files\Uniblue\RegistryBooster\RegistryBooster.exe C:\Windows\system32\conime.exe C:\Program Files\Java\jre6\bin\java.exe C:\PROGRA~1\Java\jre6\bin\jp2launcher.exe C:\Program Files\Java\jre6\bin\java.exe C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe C:\Windows\system32\SearchFilterHost.exe R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.startpagina.nl/ R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://search.myheritage.com R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = *.local R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = O1 - Hosts: ::1 localhost O2 - BHO: Adobe PDF Reader Help bij koppelingen - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.dll O2 - BHO: Spybot-S&D IE Protection - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll O2 - BHO: Groove GFS Browser Helper - {72853161-30C5-4D22-B7F9-0BBC1D38A37E} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveShellExtensions.dll O2 - BHO: Java(tm) Plug-In SSV Helper - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\ssv.dll O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll O2 - BHO: Google Toolbar Notifier BHO - {AF69DE43-7D58-4638-B6FA-CE66B5AD205D} - C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\5.0.926.3450\swg.dll O2 - BHO: Google Dictionary Compression sdch - {C84D72FE-E17D-4195-BB24-76C02E2E7C4E} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\Component\fastsearch_219B3E1547538286.dll O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll O3 - Toolbar: &Google Toolbar - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - C:\Program Files\Google\Google Toolbar\GoogleToolbar.dll O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] %ProgramFiles%\Windows Defender\MSASCui.exe -hide O4 - HKLM\..\Run: [RtHDVCpl] C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RtHDVCpl.exe O4 - HKLM\..\Run: [NvSvc] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\nvsvc.dll,nvsvcStart O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvCpl.dll,NvStartup O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\Windows\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files\Adobe\Reader 8.0\Reader\Reader_sl.exe" O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files\iTunes\iTunesHelper.exe" O4 - HKLM\..\Run: [GrooveMonitor] "C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveMonitor.exe" O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2009\APVXDWIN.EXE" /s O4 - HKLM\..\Run: [SCANINICIO] "C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2009\Inicio.exe" O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files\Java\jre6\bin\jusched.exe" O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun O4 - HKCU\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter O4 - HKCU\..\Run: [swg] C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\GoogleToolbarNotifier.exe O4 - HKCU\..\Run: [ehTray.exe] C:\Windows\ehome\ehTray.exe O4 - HKCU\..\Run: [AnyDVD] C:\Program Files\SlySoft\AnyDVD\AnyDVDtray.exe O4 - HKCU\..\Run: [Uniblue RegistryBooster 2009] c:\program files\uniblue\registrybooster\StartRegistryBooster.exe O4 - HKCU\..\Run: [SpybotSD TeaTimer] C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\TeaTimer.exe O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOCAL SERVICE') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETWORK SERVICE') O4 - Startup: OneNote 2007 Schermopname en Snel starten.lnk = C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTEM.EXE O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra button: Verzenden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Verz&enden naar OneNote - {2670000A-7350-4f3c-8081-5663EE0C6C49} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\ONBttnIE.dll O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office12\REFIEBAR.DLL O9 - Extra button: (no name) - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll O9 - Extra 'Tools' menuitem: Spybot - Search && Destroy Configuration - {DFB852A3-47F8-48C4-A200-58CAB36FD2A2} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll O13 - Gopher Prefix: O16 - DPF: {6218F7B5-0D3A-48BA-AE4C-49DCFA63D400} (CSEQueryObject Object) - http://www.myheritage.nl/Genoogle/Components/ActiveX/SearchEngineQuery.dll O16 - DPF: {8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93} (Java Runtime Environment 1.6.0) - http://dl8-cdn-01.sun.com/s/ESD5/JSCDL/jre/6u11-b90/jinstall-6u11-windows-i586-jc.cab?e=1231534486334&h=1a4a27c84d7f34c317dbc3605ba156cc/&filename=jinstall-6u11-windows-i586-jc.cab O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab O18 - Protocol: grooveLocalGWS - {88FED34C-F0CA-4636-A375-3CB6248B04CD} - C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\GrooveSystemServices.dll O23 - Service: Mobiel Apple apparaat (Apple Mobile Device) - Apple Inc. - C:\Program Files\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe O23 - Service: Bonjour-service (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\Bonjour\mDNSResponder.exe O23 - Service: Firebird Server - MAGIX Instance (FirebirdServerMAGIXInstance) - MAGIX® - C:\Program Files\MAGIX\Common\Database\bin\fbserver.exe O23 - Service: Google Updater Service (gusvc) - Google - C:\Program Files\Google\Common\Google Updater\GoogleUpdaterService.exe O23 - Service: iPod-service (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe O23 - Service: Nero BackItUp Scheduler 3 - Nero AG - C:\Program Files\Nero\Nero8\Nero BackItUp\NBService.exe O23 - Service: NMIndexingService - Nero AG - C:\Program Files\Common Files\Nero\Lib\NMIndexingService.exe O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (nvsvc) - NVIDIA Corporation - C:\Windows\system32\nvvsvc.exe O23 - Service: Panda Software Controller - Panda Security, S.L. - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2009\PsCtrls.exe O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2009\PavFnSvr.exe O23 - Service: Panda Process Protection Service (PavPrSrv) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files\Common Files\Panda Security\PavShld\pavprsrv.exe O23 - Service: Panda On-Access Anti-Malware Service (PAVSRV) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2009\pavsrvx86.exe O23 - Service: PLFlash DeviceIoControl Service - Prolific Technology Inc. - C:\Windows\system32\IoctlSvc.exe O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Security S.L. - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2009\PsImSvc.exe O23 - Service: Panda PSK service (PskSvcRetail) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2009\PskSvc.exe O23 - Service: Panda TPSrv (TPSrv) - Panda Security, S.L. - C:\Program Files\Panda Security\Panda Antivirus Pro 2009\TPSrv.exe O23 - Service: UPnPService - Magix AG - C:\Program Files\Common Files\MAGIX Shared\UPnPService\UPnPService.exe -- End of file - 9627 bytes Bij voorbaat mijn dank. Carl
  • Probeer de minidump files eens te debuggen. Daarin wordt vaak naar een driver gewezen die mogelijk de oorzaak is van de problemen. Download Windebug en de bijbehorende symbols (als je Vista bijv SP1 gebruikt, kies dan voor de symbols pakket die geschikt zijn voor jouw besturingssysteem): http://www.microsoft.com/whdc/DevTools/Debugging/default.mspx Beide installeren en in Windebug dan nadat je de map met geinstalleerde symbols ingevoerd heb, al je minidumps analyseren. Kijk eens wat daar uit komt.
  • Hoi, dank voor het advies. Maar kan er niet best uitkomen wat ik precies moet doen en voordat ik fouten maak zou ik graag weten hoe precies. Op de sitelink kan ik niet vinden wat voor mij moet gelden. Vergeef me mijn onwetentheid.
  • Welke Vista versie heb je?
  • Ik heb Vista Home Premium service pack 1. Processor: Intel Core 2 Quad CPU Q6700 2,66 Ghz RAM geheugen: 4Gb 32 bits besturingssysteem Heb je hier iets aan?
  • Ja. Download deze Debug versie: http://msdl.microsoft.com/download/symbols/debuggers/dbg_x86_6.10.3.233.msi en deze symbols: http://msdl.microsoft.com/download/symbols/packages/Windows2008/Windows_Longhorn.6001.080118-1840.x86fre.Symbols.exe en installeer ze. Open daarna Windows Debug (Start, Programma's, Debugging Tools for Windows, Windbg. Geef bij File, Symbol File Path de map op waar de symbols geinstalleerd zijn. Standaard is dat C:\symbols Ga daarna na File, Save Workspace. Open dan één voor één de minidumpfiles in File, Open Crashdump en ga naar de map waar de minidumps opgeslagen zijn. In Vista weet ik niet precies welke map het is, zoek anders even naar 'Mini122908-01.dmp' op jouw computer. Je krijgt dan de vraag 'to save base workspace information'. Klik dan Nee. Als je dan een minidump hebt geanalyseerd, klik op Edit, Write Windows text to File en post de inhoud van die bestanden hier op dit forum. Doe dit voor alle minidumps. Succes. Meer info: http://forums.majorgeeks.com/showthread.php?t=35246
  • Dank, ben bezig. Kost wel een middagje, maar dan heb je ook wat he? Snap niet dat er zulke problemen kunnen ontstaan bij een nieuw systeem, maar ben wel blij dat ik er mee geholpen wordt. De Paradigit mensen heb ik niet veel aan.
  • Ben druk bezig en loop toch tegen een probleem op. Het gaat goed tot Open crash dump. De minidumps kan ik vinden, staat in C:/Windows/minidumps. Daar gaat echter de zaak fout. Ik kan de minidumps aanklikken, maar krijg mededeling dat ik niet bevoegd ben. Ik heb echter wel degelijk administrator rechten op mijn pc. Doe ik iets niet goed?

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.