Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Beveiligingscentrum herkent McAfee niet

None
9 antwoorden
  • Hallo,

    Gisteren heb ik een nieuwe PC gekocht, een Acer Aspire X1700 met Vista Home Premium erop. Er zit de nodige software op geïnstalleerd, inclusief een trial versie van McAfee Security Center. Die trial versie heb ik eraf gehaald, en vervolgens het McAfee security Center erop gezet dat ik van mijn werk heb. Het updaten van McAfee ging prima, en McAfee vind zelf ook dat er geen problemen zijn. Het Beveiligingscentrum van Vista geeft nu echter steeds de melding dat zowel de Firewall als de Beveiliging voor ongewenste software is uitgeschakeld. Met andere woorden, het beveiligingscentrum herkent McAfee niet.
    Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak is? En wat ik er aan kan doen om dit te verhelpen?
    Alvast bedankt voor het meedenken!
  • Ik veronderstel dat bij die McAfee Center ook een spywareprogramma bij zit? Indien het zo is, dan kan niet zo direct een mogelijke oplossing vinden, of is deze nog niet geactiveerd? Je kan opteren om de windows defender in te schakelen.

    Nu de firewall, daar heb je ook de keuze om de windows firewall te activeren, zodoende je toch beschermd wordt en dan is een zaak om rustig uit te vissen wat er eigenlijk is misgelopen met McAfee.
  • My penny.
    Ik lees veel de handeling van: winmgmt /verifyrepository - salvagerepository

    http://www.winhelponline.com/blog/security-center-not-reporting-anti-virus-or-firewall-status-correctly/
  • @rosturp:

    Helaas, dit heeft niet geholpen. Ik kreeg de melding: "WMI repository is consistent" terug. Die is dus in orde. Heb je wellicht nog een andere suggestie?
  • Het was maar my penny.

    Iets anders dan McAfee verwijderen en nogmaals installeren kan ik niet bedenken. Misschien zit die trial nog dwars.

    How to uninstall or reinstall supported McAfee consumer products using the McAfee Consumer Products Removal tool (MCPR.exe)
    http://service.mcafee.com/FAQDocument.aspx?id=TS100507
  • Ik denk dat t iets is van M$
    ik heb op mijn Vistamachine dezelfde melding ( li-onder in taakbalk )
    McAffee zegt dat alles OK is
    Mogelijke oplossingen hoor ik net als TS graag
    Anjo
  • @Rosturp (en Anjo):
    McAfee verwijderd > opnieuw opgestart.
    Removal tool van McAfee erop los gelaten > weer opnieuw gestart.
    McAfee opnieuw geïnstalleerd en hopla, alles voor elkaar.
    Beveiligingscentrum weer blij, en ik ook!

    Bedankt voor het meedenken!
  • [quote:1feafb2324="joep d."]McAfee opnieuw geïnstalleerd en hopla, alles voor elkaar.
    Beveiligingscentrum weer blij, en ik ook![/quote:1feafb2324]Mooi… ik ook :D

    Bedankt voor de melding.
  • Sluit me aan bij vorige poster :wink:

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.