Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Windows error 12029 HTTP, HTTPS, FTP

derkdejong
1 antwoord
  • Hey allemaal,

    Ik heb bij een kennis van mij het volgende probleem:

    Een HP computer waarop windows XP draait geeft vanuit IE7 de foutmelding dat hij error 12029 geeft, geen HTTP, HTTPS of FTP protocollen zijn er mogelijk.
    Een simpele netwerkanalyse leidt ertoe dat windows zelf aangeeft dat er een fout zit in de firewall, voor de hand liggende oplossing om die uit te zetten uiteraard reeds geprobeerd, echter met hetzelfde resultaat…
    De computer krijgt geen toegang tot de poorten voor HTTP, HTTPS en FTP…

    Als ik in probeer to loggen op de modem via IE7 (HTTP op 10.0.0.138) dan krijg ik dezelfde foutmelding, er wordt dus klaarblijkelijk geen HTTP protocol ondersteund.

    Als ik vanuit command 10.0.0.138 "ping" geeft deze keurig respons met een goede respons tijd, er is dus fysiek wel verbinding, dat geeft ook de netwerkkaart analyse aan.

    Het probleem lijkt hem dus vooralsnog in een software instelling te zitten of een windows gerelateerde beperking.

    Indien ik de computer in safe-mode start met netwerkondersteuning is er geen vuiltje aan de lucht, keurig internet met een fatsoenlijke snelheid, dus de netwerkkaart is "an sich" goed, tenminste, zo lijkt het…

    Ik heb rondgekeken op internet en dan zie ik een hoop vermeldingen staan van WINSOCK problemen, en dat je daar een reset of reparatie voor kunt laten doen middels wat software. Wie weet waar ik daarvoor betrouwbare software kan downloaden?

    Maar belangrijker nog is de vraag, hoe is dit probleem ontstaan en hoe los ik het op. De computer heeft voorheen gewoon gewerkt op dezelfde modem en dezelfde kabels, dus daar ligt het problee niet.
    Hij heeft zelf al een nieuwe netwerk kaart geïnstalleerd omdat hij dacht dat het daaraan zou liggen, maar helaas.

    Wie weet een oplossing of heeft iemand enig idee, hoe ik hiermee aan de slag moet, ik ben beslist geen newbie op computer gebied, maar deze was ik nog niet eerder tegengekomen…:-)

    met vriendelijke groet,

    Martijn

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.