Vraag & Antwoord

OS Windows

probleem met beveiligingscertificaat

13 antwoorden
  • ik krijg voor een vriendin de belastingaangifte niet verzonden ivm met dit onderwerp. Zij heeft XP met IE7. Mijn eigen aangifte met XP IE6 is wel gelukt. Ik denk dus dat het met instellingen vanIE7 te maken heeft, maar kan dit niet vinden. Wie helpt?
  • Wat is het probleem? Zijn er foutmeldingen? Dit is een beetje een vage beschrijving zo. :wink: Mvg,
  • Mogelijk een Norton probleem, even de virus scanner uitschakelen, dan verzend ie wel.
  • Dit is waarschijnlijk de oorzaak. Met veel zoeken gevonden op www.dag,nl: ".......De oorzaak hiervan is een nieuwe beveiligingsupdate van Microsoft, waardoor een ‘pop-up’ wordt geblokkeerd. Hierdoor komen de aangiftes van mensen die het besturingsprogramma XP gebruiken in combinatie met het programma Internet Explorer ongeautoriseerd aan bij de Belastingdienst. Als gevolg hiervan heeft de dienst de inname van aangiften stopgezet. In overleg met Microsoft wordt nog deze week een nieuwe versie van het aangifteprogramma op de site van de Belastingdienst gezet....."
  • http://www.dag.nl/binnenland/software-belastingaangifte-aangepast-99345 [quote:54d697b895] Software belastingaangifte aangepast di 5 feb 2008, 15:35 Door: Novum :roll: [/quote:54d697b895] Vorig jaar wel, dit jaar gaat het prima hoor. :wink:
  • Ja, nogal stom. Als je redelijk wanhopig bent wil je nog weleens ergens over heen kijken :oops: Het probleem is nog niet opgelost. Het blijft onmogelijk om op de beveiligde site te komen waar je moet ondertekenen met DigiD Dus verzenden van de aangifte lukt niet. Ik blijf denken dat het ergens een instelling is in IE7, maar ik kan het niet vinden. Wat ik kon vinden heb ik geprobeerd met aan- en uitvinken, virusprog en zone alarm uitgezet, pop-up bescherming uitgezet, maar het lukt niet. Heeft iemand nog een idee waar ik kan zoeken?
  • Wat ik al zei, zeker niet gelezen, dat je de beveiliging even uit moet zetten, bv. Norton houdt dit verzenden tegen. Dit kun je ook lezen bij de foutcode van de belastingdienst die wordt gegeven na het mislukken.
  • Had ik dus wel gelezen, zie mijn vorige bericht. Ik heb echt alles geprobeerd, virus (avast) uitgezet en alle andere mogelijke programma's + zoveel mogelijk instellingen van IE7 aangepast en dan weer geprobeerd. Maar niets heeft geholpen. Tenslotte het programma op mijn eigen pc opnieuw gedaan en van daaraf verzonden. Maar een oplossing (next year?) weet ik nog steeds niet.
  • Is ze admin of gebruiker... en kan ze wel direct inloggen op DigID?
  • Ze is Admin. Via mijn pc (XP en IE6)werkte haar digid perfect. Op haar pc met XP en IE7 komt IE met een waarschuwingsscherm, waarop o.a. stond vermeld: aangeraden afsluiten doorgaan, niet aangeraden en nog iets (ben ik vergeten) Toch doorgaan gaf hetzelfde scherm, ze komt dus niet op de beveiligde digid site. Het blijft nog steeds een raadsel.
  • Het waarschuwingsvenster is in IE7 inderdaad een volledige pagina. In IE6 was dit een pop-up venster. Toch ligt het verschijnen ervan niet bij IE7 of een instelling daarvan, maar puur bij de makers van de website. Meest aannemelijke is dat er inderdaad iets aan dat certificaat rammelt....! Kort geleden had het [url=https://www.werk.nl/]CWI[/url] ook iets dergelijks bij een poging om in te loggen. [b:7c502ccdcd]Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website.[/b:7c502ccdcd] Etc., etc., etc. [b:7c502ccdcd]De pagina-opties zijn dan: - Klik hier als u deze webpagina wilt sluiten - Doorgaan naar deze website (niet aanbevolen) - Meer informatie[/b:7c502ccdcd] De tweede optie werkt inderdaad in zo'n geval vaak niet.... En toch ligt het probleem bij de website in kwestie!
  • Ja, dat was pecies die site. Maar of het dan aan die belastingsite ligt vraag ik me af. Want waarom kan ik er dan wel opkomen met mijn eigen pc en waarom heeft niemand anders daar last van gehad? Op het internet is er nergens iets over te vinden. Heb ook de belastingtelefoon er nog over gebeld. Hééél lang wachten voordat je iemand hebt en dan krijg je een antwoord wat nergens op slaat(zoals gewoonlijk :evil: )
  • @Gramps, Ik zie dat jouw eerste melding op 3/03 was. Ik had op die dag hetzelfde probleem, heb toen met Digid gebeld en die vertelden mij dat het aan de server van de belastingdienst lag en niet bij Digid. De volgende dag op 4/03 was het voorbij en kon ik wel via Digid een aangifte binnenhalen / versturen.

Beantwoord deze vraag

Weet jij het antwoord op deze vraag? Registreer of meld je aan met je account

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.