Op deze website gebruiken we cookies om content en advertenties te personaliseren, om functies voor social media te bieden en om ons websiteverkeer te analyseren. Ook delen we informatie over uw gebruik van onze site met onze partners voor social media, adverteren en analyse. Deze partners kunnen deze gegevens combineren met andere informatie die u aan ze heeft verstrekt of die ze hebben verzameld op basis van uw gebruik van hun services. Meer informatie.

Akkoord

Vraag & Antwoord

OS Windows

Kan geen mail verzenden in Outlook 2003

None
13 antwoorden
  • Vanaf een bepaald moment kan ik geen mail meer verzenden via Outlook 2003. De smtp server staat juist ingesteld. Ik kan naar de SMTP server pingen en telnetten. Ik heb dit ook gecontroleerd via de provider.

    Andere gebuikers in het netwerk die dezelfde smtp gebruiken hebben geen problemen. Ik ontvang wel gewoon mail en kan ook surfen.

    Wat is hier aan de hand?
  • al eens een andere mail client geprobeert?
    als die ook kuren vertoont….
  • Iksluit vanavond mijn laptop aan op mijn eigen netwerk met een andere smtp server (Online) en nu wordt alles wel vestruurd.

    ?????????
  • dan is er kennelijk toch iets mis met de smtp-instellingen in jouw ´eigen´ situatie: je zit thuis niet op online?
    de smtpserver die je aanroept, moet altijd(!) de smtp zijn van de provider waarmee je op dát moment op internet bent verbonden.
  • De mail server kan natuurlijk ook op zijn gat hebben gelegen.
  • tuurlijk, maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat online me zéér zelden in de steek laat, wat dat betreft…. :wink:
  • Zoals ik het lees, gebruikt de eerste pc niet de online smtp server.
  • Thuis zit ik op de smtp server van Wanadoo (Orange/online).

    Op het werk zit ik op de smtp van signet. (mx.signet.nl) Vandaag nog steeds hetzelfde probleem.

    :cry:
  • het kán zijn dat er een onderscheid gemaakt wordt in de benaming, dat zie je wel vaker bij klonteringen van providers, zodat soms de nieuwe, en soms de oude van toepassing blijkt.
    m.a.w. stel thuis de server ook eens in op smtp.online.nl i.p.v. op smtp.wanadoo.nl (of omgekeerd)…..
    (ik herinner me dat bij zonnet/versatel/tele2 die instelling een wereld van verschil uitmaakte…)
  • [quote:8faabf13fb="gerben3"]Thuis zit ik op de smtp server van Wanadoo (Orange/online).

    Op het werk zit ik op de smtp van signet. (mx.signet.nl) Vandaag nog steeds hetzelfde probleem.

    :cry:[/quote:8faabf13fb]Is die wel vrijgegeven voor het verzenden van niet-signet accounts? Of zit er een wachtwoord op (smtp via authentificatie…)
  • Bij Online werkt het wel. Ik heb juist een probleem bij het verzenden vanaf signet. ( Het heeft altijd gewerkt)

    Ik heb daarnaast ook thunderbird geinstalleerd en daar heb ik het zelfde probleem. Het zit dus blijkbaar ergens in het protocol.
  • dat gaat (dus) alleen maar werken als je de smtp van signet in de instellingen zet van álle accounts (behalve gmail, da´s een verhaal apart)
  • Het zit toch in de SMTP. Ik gebruik Mobile Net Switch om te wisselen tussen de verschillende netwerken waar ik werkzaam ben. Daarbij maak je gebruik van de DynamicSMTP. instelling in je mailaccount. Als ik in de mail account gewoon de SMTP instel van de provider waar ik op dat moment werkzaam ben dan gaat het goed.

    Ik heb het nu in ieder geval weer werkend. Nu nog uitzoeken waar het in Mobile Net Switch verkeerd gaat.

Beantwoord deze vraag

Dit is een gearchiveerde pagina. Antwoorden is niet meer mogelijk.